eKnižnica / Monografia /
SYSTÉM ZDRAVOTNÍCTVA NA SLOVENSKU
Zdravotnícke zariadenia na Slovensku
Systém nemocníc na S ...
Marketing,
Marketing sa stal súčasťou každého odvetvia našej ekonomiky. Stretnúť sa s ním môžeme v súkromnej sfére, neziskovej sfére či vo verejnej správe. Výnimkou nie je už ani zdravotníctvo. Inštitúcie, ktoré pôsobia v zdravotníctve si uvedomili význam a dôležitosť marketingu. Zdravotníctvo je široký pojem, nakoľko zahŕňa mnoho subjektov, ktoré pôsobia v tejto oblasti. Patria tu farmaceutické spoločnosti, zdravotné poisťovne, poskytovatelia zdravotnej starostlivosti, či liečebné kúpele. Zmenou a transformáciou ekonomiky z plánovaného hospodárstva na trhové, si aj subjekty v zdravotníctve uvedomili, že marketing je pre ich fungovanie dôležitý. Výnimku netvoria ani nemocnice. Uvedomujú si, že ak majú mať dôveru zo strany pacientov, musia sa otvoriť a poskytovať relevantné informácie o činnosti nemocnice a práci lekárov. Preto vznikajú v nemocniciach funkcie hovorcov, neskôr PR manažérov a postupom času aj marketingové oddelenia, ktoré majú na starosti celý komunikačný koncept nemocnice. V tejto publikácii sa venujem problematike marketingu v zdravotníctve z pohľadu teórie, pričom teória berie na zreteľ podmienky v zdravotníctve na Slovensku. Publikácia je rozdelená do piatich základných kapitol, ktoré sa venujú základným teoretickým východiskám danej problematiky. Publikácia zdôrazňuje dôležitosť marketingu v zdravotníctve, pričom popisuje, že nejde len o predaj tovarov a služieb, ale dáva zdravotníctvu nový rozmer. Ide o informovanie pacienta zo strany zdravotníckych inštitúcií. Publikácia je určená pre študentov vysokých škôl, ktorí sa chcú vzdelávať v oblasti marketingu v zdravotníctve. Môže slúžiť aj ako podklad k teoretickým spracovaniu záverečných prác, či študijná pomôcka k predmetom, ktoré sa zaoberajú marketingom v zdravotníctve.