V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
|
V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
|
Mediálny diskurz I., II. |
Masmediálna komunikácia |
Prvý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Teória masovej komunikácie |
Marketingová komunikácia |
Prvý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Masová a mediálna kultúra |
Aplikované mediálne štúdiá |
Prvý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálny priemysel |
Masmediálna komunikácia |
Prvý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Masová a populárna kultúra |
Masmediálna komunikácia |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna kultúra |
Masmediálna komunikácia |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Masová a mediálna kultúra |
Teória digitálnych hier |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Vybrané problémy médií a marketingu |
Teória digitálnych hier |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Metodológia a etika vedeckej práce |
Masmediálna komunikácia |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Filozofia médií a komunikácie |
Masmediálna komunikácia |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
|
Masmediálna komunikácia |
Prvý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Masmediálna komunikácia |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Masmediálna komunikácia |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
|
Počet aktuálne vedených prác
|
0 |
5 |
5 |
Počet obhájených prác
|
49 |
44 |
0 |
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
|
Odvetvia mediálneho priemyslu I. |
Masmediálna komunikácia |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Odvetvia mediálneho priemyslu II. |
Masmediálna komunikácia |
Druhý |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Aktuálne trendy v mediálnej kultúre I. |
Masmediálna komunikácia |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
Aktuálne trendy v mediálnej kultúre II. |
Masmediálna komunikácia |
Tretí |
7218 mediálne a komunikačné štúdiá |
VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
|
VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
|
Počet výstupov tvorivej činnosti
|
112 |
61 |
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
|
29 |
17 |
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
|
361 |
253 |
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
|
151 |
103 |
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni
|
2 /
1 |
2 /
1 |
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
|
1.
AAB RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Aktuálne trendy v mediálnej kultúre. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2013. 154 s. ISBN 978-80-8105-516-4. [7,48 AH]. |
2.
AAB RADOŠINSKÁ, J.: Mediálna zábava 21. v storočí: Sociálno-kultúrne aspekty a trendy. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. 140 s. ISBN 978-80-8105-793-9. [10,84 AH]. |
3.
ADN RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X. |
4.
ADN RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography, 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940. |
5.
AEC VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH]. |
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
|
1.
AAA RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L.: Globalizovaný filmový priemysel. Praha : Wolters Kluwer, 2020. 284 s. ISBN 978-80-7598-950-5. [17,2 AH]. |
2.
ABB RADOŠINSKÁ, J.: Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In PRAVDOVÁ, H., RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky: Slovensko v sieťach digitálnych diaľnic. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017, s. 107-182. ISBN 978-80-8105-911-7. [4,1 AH]. |
3.
ADN RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X. |
4.
ADN RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography. 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940. |
5.
AEC VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH]. |
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
|
1.
AAB
RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Aktuálne trendy v mediálnej kultúre. Trnava : FMK UCM, 2013. 154 s ISBN 978-80-8105-516-4. [7,48 AH].
ohlasy:
2020 [2] PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z., PANASENKO, N. Homo Corporalis as the Communicated Muse and Centrepiece of Commercialized Culture. In: Ejmap. 2020, roč. 8, č. 1, s. 68-83. ISSN 1339-4940. WoS
2019 [4] SÁMELOVÁ, A. Dejiny verejnoprávnosti: Zrod Rozhlasu a televízie Slovenska. Bratislava : UK, 2019, s. 324. ISBN 978-223-4816-4.
2016 [3] CHMIELEWSKI, M. Kultura medialna jako wyzwanie dla komunikacji wiary w świetle oredzi Benedykta XVI na Światowe Dni Środków Spolecznego Przekazu. In: Biuletyn Edukacji Medialnej. 2016, 1, s. 156-178.
2016 [2] GREGUŠ, Ľ., MINÁRIKOVÁ, J. News Values in Slovak Television News. In: Communication Today. 2016, roč. 7, č. 2, s. 88, 89. ISSN 1338-130X. WoS
2014 [2] SOLÍK, M., LALUHOVÁ, J. Reflections on Solidarity in Global and Transnational Environment: Issue of Social Recognition in the Context of the Potential and Limitations of the Media. In: Human Affairs. 2014, roč. 24, č. 4, s. 481-491. ISSN 1337-401X. Scopus |
2.
AAB
RADOŠINSKÁ, J.: Mediálna zábava 21. v storočí: Sociálno-kultúrne aspekty a trendy. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. 140 s. ISBN 978-80-8105-793-9. [10,84 AH].
ohlasy:
2019 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., UNGEROVÁ, M. Religious and Church Media and Their Position in the Media System of the Slovak Republic. In: ESRARC 2019. Torino : Kermes, 2019, s. 298. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
2019 [2] NYKYTCHENKO, K. Nonce Words in Mass Media Discourse (A Case Study of Travel Journalism Innovations). In: Communication Today. 2019, roč. 10, č. 1, s. 62-75. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [2] VIŠŇOVSKÝ, J., et al. Television News as an Information Source and Its Perception in Slovakia. In: Communication Today. 2019, roč. 10, č. 1, s. 40-60. ISSN 1338-130X. WoS
2018 [4] HURAJOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. TV and Broadcasting: Basic Outlines and Current Position. Trnava : FMK UCM, 2018, s. 93. ISBN 978-80-8105-968-1.
2017 [2] ŠKRIPCOVÁ, L. Motivations and Incentives of Community Media Content Creators: A Case Study of SpodNás. In: Communication Today. 2017, roč. 8, č. 2, s. 32, 41. ISSN 1338-130X. WoS |
3.
ADN
RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X.
ohlasy:
2021 [1] SOLTAU, N. "Zu Asche, Zu Staub": Netflix Aquisitions and the Aesthetics and Politics of Cultural Unrest in Babylon Berlin. In: Journal of Popular Culture. 2021, roč. 54, č. 4, s. 728-749. ISSN 0022-3840. WoS
2020 [1] ANGHELCEV, G., et al. Binge-Watching Serial Video Content: Exploring the Subjective Phenomenology of the Binge-Watching Experience. In: Mass Communication and Society. 2020, roč. 24, č. 1, s. 130-154. ISSN 1520-5436. Scopus
2020 [1] VAN ESLER, M. Reproducing Television Canons: Streaming Services and the Legacy of Linear TV. In Journal of Popular Culture. 2020, Vol. 53, No. 4, p. 946-966. ISSN 1540-5931. WoS
2018 [1] HERMANN, A. F. Communication and Ritual at the Comic Book Shop: The Convergence of Organizational and Popular Cultures. In: Journal of Organizational Ethnography. 2018, roč. 7, č. 3, s. 285-301. ISSN 2046-6749. WoS
2017 [1] BLAKEY, E. Showrunner as Auteur: Bridging the Culture/Economy Binary in Digital Hollywood. In: Open Cultural Studies. 2017, roč. 1, č. 1, s. 321-332. ISSN 2451-3474. WoS |
4.
ADN
RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography, 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940.
ohlasy:
2020 [1] PRAVDOVÁ, H., KARASOVÁ, E. Theoretical Framework of Alternative Media and Current Slovak Media Environment. In: Mediaobrazovanie. 2020, roč. 60, č. 9, s. 530-538. ISSN 1994-4160. WoS
2020 [2] VRABEC, N., BÔTOŠOVÁ, Ľ. The Concept of Learning-by-Doing in the Context of Media Education and School Quality Assessment. In: Communication Today. 2020, roč. 11, č. 1, s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS
2019 [2] ROKOŠNÝ, I. Genres vs. Tags: Problems with Taxonomy of Digital Games. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 447. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
2019 [2] MAGO, Z., KABÁT, M., ALFOLDIOVÁ, A. Game Jams as a Source of Creativity in Promoting Eco-Innovations. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 397. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
2019 [2] WIDERA, Z. Tools Managing the Process of Communication between Technological Corporations and Internet Users Leading to Restricting the Freedom of Customers. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 142. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
|
5.
AEC
VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH]. ohlasy:
2020 [3] GADIROVA, N. Mapping the Digital Media Formats Used in Azerbaijan. In: Studia Ephemerides. 2020, roč. 65, č. 1, s. 55-84. ISSN 1224-872X.
2020 [3] AKMAL ABDULLAH, N. A., RAHMAT, N. H., ZAWAWI, F. Z. Interactional Discourse Analysis of Malaysian and South Korean Newspaper Articles on Online Learning during COVID-19. In: European Journal of Applied Linguistics Studies. 2020, roč. 3, č. 1, s. 3, 15. ISSN 2602-0254.
2020 [3] AMARASINGHE, H. Investigation on the Influence of Transposition as a Translation Strategy in the Field of Online Journalism in Sri Lanka. In: American Journal of Humanities and Social Sciences Research. 2020, roč. 4, č. 10, s. 145-148. ISSN 2378-703X.
|
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
|
1.
Projekt VEGA č. 1/0283/20 s názvom Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020 – 2022), zástupkyňa zodpovedného riešiteľa projektu. Zodpovedný riešiteľ projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty. |
2.
Projekt VEGA č. 1/0611/16 s názvom Multiplatformové koncepty žurnalistiky v kontexte vývoja digitálnych technológií v mediálnom prostredí Slovenskej republiky (2016 – 2017), zástupkyňa zodpovednej riešiteľky projektu. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD. Anotácia: Prínos projektu spočíva v poznaní súčasného stavu problematiky uplatnenia digitálnych technológií v novinárstve a komplexnej teoreticko-empirickej reflexii daných vývojových tendencií novinárstva, ako aj v hľadaní podstaty ich praktickej realizácie. Tradičné chápanie novinárstva sa mení najmä pod vplyvom konvergenčných procesov mediálnej kultúry. Poznanie priebehu a jednotlivých dôsledkov týchto procesov je nevyhnutným predpokladom pochopenia, rozšírenia a kritického prehodnotenia existujúcich názorov spojených s meniacim sa charakterom novinárskej tvorby a jej postupnou transformáciou na „multiplatformovú žurnalistiku“. |
3.
Grantová schéma Horizont 2020 (EÚ) – projekt Kritická explorácia rizík a príležitostí viazaných na médiá v záujme dosiahnutia demokraticko-participačnej komunikácie: Vývoj scenárov v rámci európskeho mediálneho prostredia (MEDIADELCOM). 2021 – 2023, členka riešiteľského kolektívu. Zodpovedná riešiteľka projektu: Prof. Halliki Harro-Loit, Univerzita v Tartu, Estónsko |
4.
Projekt APVV-21-0115 s názvom Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia (2022 – 2026, zodpovedná riešiteľka projektu) |
5.
Projekt KEGA č. 023UCM-4/2014 s názvom Štruktúra a kompozícia žánrov anglicky písaného novinárstva (2015), členka riešiteľského kolektívu. Zodpovedný riešiteľ projektu: prof. PhDr. Juraj Vojtek, CSc. Anotácia: Hlavným cieľom projektu bola rovnomenná monografia, určená najmä žánrológom, teoretikom mediálnych a komunikačných štúdií, ale aj širšej čitateľskej verejnosti (najmä zo žurnalistickej praxe, či poslucháčom príslušných univerzít), ktorá zo slovenského pohľadu preskúmala teóriu (čiastočne aj históriu) anglicky písanej žánrológie i žánrov, tieto empiricky porovnala s praxou uplatňovanou vo vybraných britských denníkoch (The Guardian, Daily Mail a The Sun), a tak naznačila možné paralely či diferencie so súčasným stavom i vývojom našej žurnalistiky, prechádzajúcej po spoločenských zmenách v roku 1989 pomerne závažnými transformáciami. |