Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Jana Radošinská

dátum poslednej aktualizácie: 29.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD.
I.2 Rok narodenia 1987
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) docent
I.5 E-mailová adresa jana.radosinska@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22805
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2009 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2011 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2014 3.2.3 masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Titul docent Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2019 Odbor habilitačného a inauguračného konania 3.2.3 masmediálne štúdiá
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 24. 9. 2014 – 29. 2. 2020
Docent Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave Kontinuálne od 1. 3. 2020

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Kurz „New Generation of Founders“ Google Slovakia 2019
Online webinár - Dištančné online vzdelávanie prostredníctvom G-Suite FMK UCM v Trnave 2020
7 tajomstiev práce s PDF FMK UCM v Trnave 2020
Excel - Strašiak či pomocník pedagóga? FMK UCM v Trnave 2020
Workshop "Ako urobiť obsahovo aj formálne hodnotnú prednášku" FMK UCM v Trnave 2014
Informačný seminár Evidencia publikačnej a umeleckej činnosti UCM v Trnave 2013

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Mediálny diskurz I., II. Masmediálna komunikácia Prvý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Teória masovej komunikácie Marketingová komunikácia Prvý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Masová a mediálna kultúra Aplikované mediálne štúdiá Prvý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálny priemysel Masmediálna komunikácia Prvý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Masová a populárna kultúra Masmediálna komunikácia Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna kultúra Masmediálna komunikácia Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Masová a mediálna kultúra Teória digitálnych hier Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Vybrané problémy médií a marketingu Teória digitálnych hier Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Metodológia a etika vedeckej práce Masmediálna komunikácia Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Filozofia médií a komunikácie Masmediálna komunikácia Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
Masmediálna komunikácia Prvý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Masmediálna komunikácia Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Masmediálna komunikácia Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 0 5 5
Počet obhájených prác 49 44 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Odvetvia mediálneho priemyslu I. Masmediálna komunikácia Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Odvetvia mediálneho priemyslu II. Masmediálna komunikácia Druhý 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Aktuálne trendy v mediálnej kultúre I. Masmediálna komunikácia Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá
Aktuálne trendy v mediálnej kultúre II. Masmediálna komunikácia Tretí 7218 mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 112 61
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 29 17
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 361 253
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 151 103
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 2 / 1 2 / 1
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AAB RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Aktuálne trendy v mediálnej kultúre. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2013. 154 s. ISBN 978-80-8105-516-4. [7,48 AH].
2.  AAB RADOŠINSKÁ, J.: Mediálna zábava 21. v storočí: Sociálno-kultúrne aspekty a trendy. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. 140 s. ISBN 978-80-8105-793-9. [10,84 AH].
3.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X.
4.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography, 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940.
5.  AEC VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH].
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  AAA RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L.: Globalizovaný filmový priemysel. Praha : Wolters Kluwer, 2020. 284 s. ISBN 978-80-7598-950-5. [17,2 AH].
2.  ABB RADOŠINSKÁ, J.: Multiplatformové novinárstvo v kontexte mediálnej kultúry. In PRAVDOVÁ, H., RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Koncepty a praktiky multiplatformovej žurnalistiky: Slovensko v sieťach digitálnych diaľnic. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017, s. 107-182. ISBN 978-80-8105-911-7. [4,1 AH].
3.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X.
4.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography. 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940.
5.  AEC VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH].
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AAB RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J.: Aktuálne trendy v mediálnej kultúre. Trnava : FMK UCM, 2013. 154 s ISBN 978-80-8105-516-4. [7,48 AH].

ohlasy:

   2020 [2] PRAVDOVÁ, H., HUDÍKOVÁ, Z., PANASENKO, N. Homo Corporalis as the Communicated Muse and Centrepiece of Commercialized Culture. In: Ejmap. 2020, roč. 8, č. 1, s. 68-83. ISSN 1339-4940. WoS 2019 [4] SÁMELOVÁ, A. Dejiny verejnoprávnosti: Zrod Rozhlasu a televízie Slovenska. Bratislava : UK, 2019, s. 324. ISBN 978-223-4816-4. 2016 [3] CHMIELEWSKI, M. Kultura medialna jako wyzwanie dla komunikacji wiary w świetle oredzi Benedykta XVI na Światowe Dni Środków Spolecznego Przekazu. In: Biuletyn Edukacji Medialnej. 2016, 1, s. 156-178. 2016 [2] GREGUŠ, Ľ., MINÁRIKOVÁ, J. News Values in Slovak Television News. In: Communication Today. 2016, roč. 7, č. 2, s. 88, 89. ISSN 1338-130X. WoS 2014 [2] SOLÍK, M., LALUHOVÁ, J. Reflections on Solidarity in Global and Transnational Environment: Issue of Social Recognition in the Context of the Potential and Limitations of the Media. In: Human Affairs. 2014, roč. 24, č. 4, s. 481-491. ISSN 1337-401X. Scopus
2.  AAB RADOŠINSKÁ, J.: Mediálna zábava 21. v storočí: Sociálno-kultúrne aspekty a trendy. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016. 140 s. ISBN 978-80-8105-793-9. [10,84 AH].

ohlasy:

   2019 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., UNGEROVÁ, M. Religious and Church Media and Their Position in the Media System of the Slovak Republic. In: ESRARC 2019. Torino : Kermes, 2019, s. 298. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS 2019 [2] NYKYTCHENKO, K. Nonce Words in Mass Media Discourse (A Case Study of Travel Journalism Innovations). In: Communication Today. 2019, roč. 10, č. 1, s. 62-75. ISSN 1338-130X. WoS 2019 [2] VIŠŇOVSKÝ, J., et al. Television News as an Information Source and Its Perception in Slovakia. In: Communication Today. 2019, roč. 10, č. 1, s. 40-60. ISSN 1338-130X. WoS 2018 [4] HURAJOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. TV and Broadcasting: Basic Outlines and Current Position. Trnava : FMK UCM, 2018, s. 93. ISBN 978-80-8105-968-1. 2017 [2] ŠKRIPCOVÁ, L. Motivations and Incentives of Community Media Content Creators: A Case Study of SpodNás. In: Communication Today. 2017, roč. 8, č. 2, s. 32, 41. ISSN 1338-130X. WoS
3.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: New Trends in Production and Distribution of Episodic Television Drama: Brand Marvel-Netflix in the Post-Television Era. In Communication Today, 2017, roč. 8, č. 1, s. 4-29. ISSN 1338-130X.

ohlasy:

   2021 [1] SOLTAU, N. "Zu Asche, Zu Staub": Netflix Aquisitions and the Aesthetics and Politics of Cultural Unrest in Babylon Berlin. In: Journal of Popular Culture. 2021, roč. 54, č. 4, s. 728-749. ISSN 0022-3840. WoS 2020 [1] ANGHELCEV, G., et al. Binge-Watching Serial Video Content: Exploring the Subjective Phenomenology of the Binge-Watching Experience. In: Mass Communication and Society. 2020, roč. 24, č. 1, s. 130-154. ISSN 1520-5436. Scopus 2020 [1] VAN ESLER, M. Reproducing Television Canons: Streaming Services and the Legacy of Linear TV. In Journal of Popular Culture. 2020, Vol. 53, No. 4, p. 946-966. ISSN 1540-5931. WoS 2018 [1] HERMANN, A. F. Communication and Ritual at the Comic Book Shop: The Convergence of Organizational and Popular Cultures. In: Journal of Organizational Ethnography. 2018, roč. 7, č. 3, s. 285-301. ISSN 2046-6749. WoS 2017 [1] BLAKEY, E. Showrunner as Auteur: Bridging the Culture/Economy Binary in Digital Hollywood. In: Open Cultural Studies. 2017, roč. 1, č. 1, s. 321-332. ISSN 2451-3474. WoS
4.  ADN RADOŠINSKÁ, J.: Omnivore vs Univore: A Reflection on the Current Knowledge on Cultural Tastes and Cultural Consumption. In European Journal of Media, Art and Photography, 2018, roč. 6, č. 2, s. 98-109. ISSN 1339-4940.

ohlasy:

   2020 [1] PRAVDOVÁ, H., KARASOVÁ, E. Theoretical Framework of Alternative Media and Current Slovak Media Environment. In: Mediaobrazovanie. 2020, roč. 60, č. 9, s. 530-538. ISSN 1994-4160. WoS 2020 [2] VRABEC, N., BÔTOŠOVÁ, Ľ. The Concept of Learning-by-Doing in the Context of Media Education and School Quality Assessment. In: Communication Today. 2020, roč. 11, č. 1, s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS 2019 [2] ROKOŠNÝ, I. Genres vs. Tags: Problems with Taxonomy of Digital Games. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 447. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS 2019 [2] MAGO, Z., KABÁT, M., ALFOLDIOVÁ, A. Game Jams as a Source of Creativity in Promoting Eco-Innovations. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 397. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS 2019 [2] WIDERA, Z. Tools Managing the Process of Communication between Technological Corporations and Internet Users Leading to Restricting the Freedom of Customers. In: Megatrends and Media: Digital Universe. Trnava : FMK UCM, 2019, s. 142. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
5.  AEC VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J.: Online Journalism: Current Trends and Challenges. In PEÑA ACUÑA, B. (ed.): The Evolution of Media Communication. Rijeka : InTech, 2017, s. 3-22. ISBN 978-953-51-3197-7. [1,84 AH].

ohlasy:

   2020 [3] GADIROVA, N. Mapping the Digital Media Formats Used in Azerbaijan. In: Studia Ephemerides. 2020, roč. 65, č. 1, s. 55-84. ISSN 1224-872X. 2020 [3] AKMAL ABDULLAH, N. A., RAHMAT, N. H., ZAWAWI, F. Z. Interactional Discourse Analysis of Malaysian and South Korean Newspaper Articles on Online Learning during COVID-19. In: European Journal of Applied Linguistics Studies. 2020, roč. 3, č. 1, s. 3, 15. ISSN 2602-0254. 2020 [3] AMARASINGHE, H. Investigation on the Influence of Transposition as a Translation Strategy in the Field of Online Journalism in Sri Lanka. In: American Journal of Humanities and Social Sciences Research. 2020, roč. 4, č. 10, s. 145-148. ISSN 2378-703X.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  Projekt VEGA č. 1/0283/20 s názvom Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií (2020 – 2022), zástupkyňa zodpovedného riešiteľa projektu. Zodpovedný riešiteľ projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD. Anotácia: Projekt smeruje k hlbšiemu pochopeniu postupov a komerčných imperatívov mediálnej produkcie, ktorá sa šíri v rámci neskoro modernej liberálno-demokratickej spoločnosti. Hlavným cieľom projektu je vytvoriť súbor teoreticko-empirických poznatkov, ktoré rozvíjajú kritickú politickú ekonómiu médií a smerujú k vymedzeniu aktuálneho komerčného potenciálu odvetví mediálneho priemyslu, ako aj sériu vedeckých prác viazaných na jednotlivé odvetvia mediálneho priemyslu a ich ekonomické, resp. komerčné aspekty.
2.  Projekt VEGA č. 1/0611/16 s názvom Multiplatformové koncepty žurnalistiky v kontexte vývoja digitálnych technológií v mediálnom prostredí Slovenskej republiky (2016 – 2017), zástupkyňa zodpovednej riešiteľky projektu. Zodpovedná riešiteľka projektu: prof. PhDr. Hana Pravdová, PhD. Anotácia: Prínos projektu spočíva v poznaní súčasného stavu problematiky uplatnenia digitálnych technológií v novinárstve a komplexnej teoreticko-empirickej reflexii daných vývojových tendencií novinárstva, ako aj v hľadaní podstaty ich praktickej realizácie. Tradičné chápanie novinárstva sa mení najmä pod vplyvom konvergenčných procesov mediálnej kultúry. Poznanie priebehu a jednotlivých dôsledkov týchto procesov je nevyhnutným predpokladom pochopenia, rozšírenia a kritického prehodnotenia existujúcich názorov spojených s meniacim sa charakterom novinárskej tvorby a jej postupnou transformáciou na „multiplatformovú žurnalistiku“.
3.  Grantová schéma Horizont 2020 (EÚ) – projekt Kritická explorácia rizík a príležitostí viazaných na médiá v záujme dosiahnutia demokraticko-participačnej komunikácie: Vývoj scenárov v rámci európskeho mediálneho prostredia (MEDIADELCOM). 2021 – 2023, členka riešiteľského kolektívu. Zodpovedná riešiteľka projektu: Prof. Halliki Harro-Loit, Univerzita v Tartu, Estónsko
4.  Projekt APVV-21-0115 s názvom Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia (2022 – 2026, zodpovedná riešiteľka projektu)
5.  Projekt KEGA č. 023UCM-4/2014 s názvom Štruktúra a kompozícia žánrov anglicky písaného novinárstva (2015), členka riešiteľského kolektívu. Zodpovedný riešiteľ projektu: prof. PhDr. Juraj Vojtek, CSc. Anotácia: Hlavným cieľom projektu bola rovnomenná monografia, určená najmä žánrológom, teoretikom mediálnych a komunikačných štúdií, ale aj širšej čitateľskej verejnosti (najmä zo žurnalistickej praxe, či poslucháčom príslušných univerzít), ktorá zo slovenského pohľadu preskúmala teóriu (čiastočne aj históriu) anglicky písanej žánrológie i žánrov, tieto empiricky porovnala s praxou uplatňovanou vo vybraných britských denníkoch (The Guardian, Daily Mail a The Sun), a tak naznačila možné paralely či diferencie so súčasným stavom i vývojom našej žurnalistiky, prechádzajúcej po spoločenských zmenách v roku 1989 pomerne závažnými transformáciami.

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členka Vedeckej rady Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave Kontinuálne od 9. 10. 2020
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media Apríl 2017, apríl 2019, apríl 2020, apríl 2021
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Medzinárodná vedecká konferencia Marketing Identity November 2016
Členka redakcie vedeckého časopisu a zástupkyňa šéfredaktora Vedecký časopis Communication Today (indexovaný v databázach Web of Science Core Collection a Scopus) Kontinuálne od 2013 na pozícii editorky anglického jazyka, od 2018 zástupkyňa šéfredaktora
Členka Slovenského syndikátu novinárov a Medzinárodnej asociácie novinárov Slovenský syndikát novinárov a Medzinárodná asociácia novinárov Kontinuálne od apríla 2018
Členka asociácie European Association for Viewers Interests (EAVI) Kontinuálne od 2020
Členka asociácie European Communication Research and Education Association (ECREA) Kontinuálne od 2015
Členka asociácie International Association for Media Education (IAME) Kontinuálne od 2020

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 3. 5. 2017 – 5. 5. 2017 Erasmus+
Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika 21. 3. 2016 – 25. 3. 2016 CEEPUS
Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Prahe Smetanovo nábřeží 6, 110 00 Praha Staré Město, Česká republika 27. 5. 2013 – 27. 6. 2013 CEEPUS
Univerzita vo Wroclawi, Inštitút žurnalistiky a sociálnej komunikácie ul. Joliot-Curie 15, 50-383 Wrocław, Poľsko 2. 4. 2019 Nadviazanie spolupráce s redakciou časopisu Central European Journal of Communication

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Hodnotená osoba: - je posudzovateľkou projektov v grantových schémach VEGA a APVV. - je od roku 2020 členka komisie KEGA č. 3 pre obsahovú integráciu a diverzifikáciu vysokoškolského štúdia. - je recenzentka vedeckých štúdií - časopis Communication Today (ISSN 1338-130X, Web of Science, Scopus). - získala viacero ocenení – Cenu dekanky FMK za významný prínos vo vedecko-výskumnej oblasti na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave (2020), Pochvalné uznanie za výchovno-vzdelávaciu činnosť na FMK UCM v Trnave (2020), Cenu dekana FMK za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého štúdia (2011, 2009).

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Vedecko-výskumné zameranie Jany Radošinskej vychádza z kritickej analýzy mediálnej kultúry. Výskumníčka sa zaujíma o mainstreamovú filmovú tvorbu, terminologickú os mediálnych štúdií, problémy priemyslu kultúry a zábavy, ako aj o perspektívy chápania a skúmania mediálnych publík a digitálnych hier. Publikovala päť vedeckých monografií, z toho štyri v spoluautorstve. Tematické zameranie všetkých piatich publikačných výstupov smerovalo k kritickému uvažovaniu o ideových, hodnotových a ekonomických stránkach tzv. mediálnej kultúry. Hodnotená osoba má v súčasnosti 22 publikačných výstupov evidovaných v databáze Web of Science a 63 ohlasov vo WoS (h-index 5). Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikovala okrem SR aj v Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Taliansku, Francúzsku, Bulharsku či Spojenom kráľovstve. Rozvoj odboru mediálne a komunikačné štúdiá a transfer poznatkov realizovala prostredníctvom zahraničných mobilít a prednáškových pobytov v Českej republike a Chorvátsku. Jana Radošinská je od roku 2018 zástupkyňa šéfredaktora prestížneho vedeckého časopisu Communication Today, ktorý je indexovaný v databázach Web of Science Core Collection a Scopus.
Anglický jazyk:
Jana Radošinská’s scientific and research specialisation is based on a critical analysis of media culture. The researcher is interested in mainstream filmmaking, the terminological axis of media studies, problems of the cultural and entertainment industry, as well as in the perspectives of understanding and researching media audiences and digital games. She has published five scientific monographs, four of them on basis of co-authorships. The thematic focus of all five publications led to a critical reflection on the ideological, value-related and economic aspects of so-called media culture. The evaluated person is the author of 22 publications indexed in the Web of Science database and has 63 citations recognised by WoS (h-index 5). In addition to publishing in the Slovak Republic, she has also published the results of her research activities in the Czech Republic, Poland, Croatia, Italy, France, Bulgaria and the United Kingdom. She has developed the field of media and communication studies and realised knowledge transfer through foreign mobilities and lecturing stays in the Czech Republic and Croatia. Since 2018 Jana Radošinská has been a deputy Editor-in-Chief of the renowned scientific journal Communication Today, which is indexed in Web of Science Core Collection and Scopus.