I. Základné údaje |
|
I.1 Priezvisko, meno, tituly | Graca, Martin, Mgr., PhD. |
I.2 Rok narodenia | 1990 |
I.3 Názov a adresa pracoviska | Fakulta masmediálnej komunikácie |
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) | odborný asistent |
I.5 E-mailová adresa | martin.graca@ucm.sk |
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl | |
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole | Mediálne a komunikačné štúdiá |
II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast |
|||
Názov vysokej školy alebo inštitúcie | Rok | Odbor a program | |
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2012 | ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia |
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2014 | ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia |
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2017 | ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia |
Titul docent | |||
Titul profesor | |||
Titul DrSc. |
III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania |
||
Zamestnanie/funkcia | Inštitúcia | Časové vymedzenie |
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent | Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 21.8.2017 - súčasnosť |
IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností |
||||
Popis aktivity/názov kurzu/iné | Názov inštitúcie | Rok | ||
Design Thinking/New Generation of Founders | Grow with Google programme | 2020 | ||
E-learning pre kariérových poradcov | E-learning: Kariérové poradenstvo pre 21. storočie | 2022 | ||
V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole |
|||||
V.4. Prehľad vedených záverečných prác |
|||||
Bakalárske (prvý stupeň) | Diplomové (druhý stupeň) | Dizertačné (tretí stupeň) | |||
Počet aktuálne vedených prác | 6 | 3 | 0 | ||
Počet obhájených prác | 25 | 11 | 0 | ||
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku |
|||||
Názov študijného predmetu | Študijný program | Stupeň | Študijný odbor | ||
Audiovizuálna a multimediálna tvorba pre marketingovú prax | Marketingová komunikácia | 1. | Mediálne a komunikačné štúdiá | ||
Autorské praktikum - kamera, strih | Teória digitálnych hier | 2. | Mediálne a komunikačné štúdiá | ||
Počítačová grafika | Aplikované mediálne štúdiá | 2. | Mediálne a komunikačné štúdiá | ||
VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti |
||
VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti |
||
Celkovo | Za posledných šesť rokov | |
Počet výstupov tvorivej činnosti | 35 | 24 |
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus | 7 | 7 |
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti | 21 | 21 |
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti | 10 | 10 |
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni | 2 / 2 | 2 / 2 |
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov) |
||
1. ADM - VRABEC, N., GRACA, M.: Mobile applications in the context of the new evangelization. European Journal of Science and Theology. Vol. 13, no. 4 (2017), pp. 123-135. ISSN 1841-0464. | ||
2. ADM - GRACA, M.: Rate of use of social network in Catholic media in Slovakia. European Journal of Science and Theology. Roč. 16, č. 1 (2020), s. 113-118. ISSN 1841-0464. | ||
3. ACB - GRACOVÁ, S., BRNÍK, A., GRACA, M., PRONER, J.: Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8. | ||
4. ADN - GRACOVÁ, S., BôTOŠOVÁ, Ľ., GRACA, M., BRNÍK, A.: Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 3, č. 2 (2020). s. 48-61. | ||
5. AFC - GRACA, Martin. Catholic media in Slovakia and their audience on social networks. In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 286-288. ISBN 978-88-32029-11-6. | ||
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov) |
||
1. ADM - VRABEC, N., GRACA, M.: Mobile applications in the context of the new evangelization. European Journal of Science and Theology. Vol. 13, no. 4 (2017), pp. 123-135. ISSN 1841-0464. | ||
2. ADM - GRACA, M.: Rate of use of social network in Catholic media in Slovakia. European Journal of Science and Theology. Roč. 16, č. 1 (2020), s. 113-118. ISSN 1841-0464. | ||
3. ACB - GRACOVÁ, S., BRNÍK, A., GRACA, M., PRONER, J.: Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8. | ||
4. ADN - GRACOVÁ, S., BôTOŠOVÁ, Ľ., GRACA, M., BRNÍK, A.: Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 3, č. 2 (2020). s. 48-61. | ||
5. AFC - GRACA, Martin. Catholic media in Slovakia and their audience on social networks. In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 286-288. ISBN 978-88-32029-11-6. | ||
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov) |
||
1.
ACB - GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8
ohlasy: 2019 VIŠŇOVSKÝ, J., et al. Relevision news as an information source and its perception in Slovakia. In: Communication Today. 2019, 10(1), pp. 41-60. WoS |
||
2.
AFD - GRACA, Martin. Migrácia printových médií do digitálneho sveta = Migration of print media into the digital world. In: Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II.: transkultúrna komunikácia a mediálne umenie. editori zborníka: Dana Petranová, Hana Pravdová, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2015, S. 153-162 [CD-ROM]. ISBN 978-80-8105-722-9.
ohlasy: 2019 GRACOVÁ, Slávka. The Catholic press distributed by street-selling in Slovakia. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 282. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS |
||
3.
ADM - VRABEC, Norbert a Martin GRACA. Mobile applications in the context of the new evangelization. European Journal of Science and Theology. Vol. 13, no. 4 (2017), pp. 123-135. ISSN 1841-0464.
ohlasy: 2019 BRNÍK, Andrej. Sound. Its aspects and acoustics in connection with sacral buildings. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 259. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS |
||
4.
AFD - GRACA, Martin. Mobilné zariadenia a ich využitie v kontexte environmentálneho vzdelávania = Mobile devices and their use in the context of environment education. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018, S. 484-492. ISBN 978-80-8105-953-7.
ohlasy: 2019 BLAHÚT, Dušan. Presentation of non-existing monuments through expanded reality. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 256. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS |
||
5.
ADM - GRACA, Martin. Rate of use of social network in Catholic media in Slovakia. European Journal of Science and Theology. Roč. 16, č. 1 (2020), s. 113-118. ISSN 1841-0464. ohlasy: 2022 KACZMAREK-ŚLIWINSKA, M., et al. Social Media Marketing in Practice of Polish Nationwide Catholic Opinion-Forming Weeklies: Case of Instagram and YouTube. In: RELIGIONS. 2022, roč. 13, č. 1. ISSN 2077-1444. WoS 2021 PRZYWARA, B., et al. Online Live-Stream Broadcasting of the Holy Mass during the COVID-19 Pandemic in Poland as an Example of the Mediatisation of Religion: Empirical Studies in teh Field of Mass Media Studies and Pastoral Theology. In: Religions. 2021, 12(261), s. 1-28. Scopus 2020 ADAMSKI, A., JUPOWICZ-GINALSKA, A., LEONOWICZ-BUKALA, I. Polish nationwide catholic opinion-forming weeklies on social media—from theoretical introduction to empirical approach. In: Religions. 2020, roč. 11, č. 4. Scopus 2020 JUPOWICZ-GINALSKA, A., LEONOWICZ-BUKALA, I., ADAMSKI, A. Polish Nationwide Catholic Opinion-Forming Weeklies on Facebook - A Marketing Perspective. In: Religions. 2020, 11(246), s. 1-24. Scopus |
||
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.) |
||
1. CBC01021 - Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) doba riešenia: 2015-2017, účasť: spoluriešiteľ projektu | ||
2. VEGA 1/0708/18 Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách doba riešenia: 2018-2020, vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., účasť: spoluriešiteľ projektu | ||
3. KEGA 010UCM-4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave doba riešenia: 2018-2020, vedúca projektu: doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD., účasť: spoluriešiteľ projektu | ||
4. APVV-0754-12 (2013 - 2015) Implementácia kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných stratégií monitorovania a evaluácie úrovne mediálnej gramotnosti v Slovenskej republike. Člen riešiteľského kolektívu. | ||
5. Project ID #/Title: 22020344 (1.11.2020 - 30.4.2022)V4: Increasing Digital Competencies - The Growth Of Education In Society. Člen riešiteľského kolektívu. |
VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností |
||||
Aktivita/funkcia | Názov inštitúcie/grémia | Časové vymedzenia pôsobenia | ||
Člen redakčnej rady/Grafic Production Coordinator | Media Literacy and Academic Research | 2018 - súčasnosť | ||
Člen redakčnej rady/Grafic Production Coordinator | Acta Ludologica | 2018 - súčasnosť | ||
Člen Disciplinárnej komisie FMK | Disciplinárna komisia Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave | 2017 - súčasnosť | ||
VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore |
|||
Názov inštitúcie | Sídlo inštitúcie | Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) | Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať) |
J. J. Strossmayer University of Osijek | Osijek, Chorvársko | 11.06.2018 – 14.06.2018 | Erasmus+ |
Lucian Blaga University of Sibiu, Faculty of Social Sciences and Humanities | Sibiu, Rumunsko | 02.03.2015 – 01.04.2015 | CEEPUS, freemover |
Hochschule der Medien | Stuttgart, Nemecko | 22.11.2021 – 26.11.2021 | Erasmus+ |
J. J. Strossmayer University of Osijek | Osijek, Chorvársko | 22.03.2022 – 26.03.2022 | Erasmus+ |
IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov) |
||
Rôzne aktivity zamerané na propagáciu fakulty: Každoročná organizácia Detskej univerzity UCM v rámci dňa Fakulty masmediálnej komunikácie, účasť na Veľtrhu vysokých škôl 2016 - 2018, podujatie Kam na vysokú 2017-2019, Detská mediálna škola - spoluorganizátor,Člen organizačného tímu Dňa otvorených dverí FMK od roku 2016 - 2021, Člen organizačného tímu Dňa otvorených dverí UCM 2016, Člen organizačného tímu FMK DAY 2017-2020, Člen organizačného tímu Welcome day 2017-202, Člen organizačného tímu konferencie Megatrends and Media 2015: Media Farm – Totems and Taboo, Člen organizačného tímu konferencie Megatrends and Media 2017: Media Future, Člen organizačného tímu konferencie Megatrends and Media 2020: On the Edge, Člen organizačného tímu konferencie Megatrends and Media 2021: HOME OFFICETAINMENT, Člen organizačného tímu konferencie Marketing Identity 2017: #onlinerules, Člen organizačného tímu konferencie Marketing Identity 2018: Digital Mirrors, ŠVOAUK 2016 - vedenie práce: PRONER, Ján a Martin GRACA. Vývoj a tvorba vizuálnych efektov. In: Zborník ŠVOaUK: zborník príspevkov zo študentskej vedeckej odbornej a umeleckej konferencie zo dňa 07. apríla 2016. zostavovatelia: Dana Petranová, Ján Višňovský, Denisa Jánošová. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2016, S. 141-166 [CD-ROM]. ISBN 978-80-8105-794-6. ŠVOAUK 2019 - zostavovateľské práce FPPV - Vývoj a tvorba metodických materiálov pre praktickú časť výučby v predmete Audiovizuálna tvorba. Reg. číslo projektu: FPPV- 24 -2017, Doba riešenia projektu: 1 rok, Vedúci projektu: Mgr. Sláva Gracová, PhD., Zástupca vedúceho projektu: Mgr. Andrej Brník, PhD., Členovia riešiteľského kolektívu: Mgr. Sláva Gracová, PhD., Mgr. Andrej Brník, PhD., Mgr. Martin Graca, PhD., Mgr. Ján Proner |
Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku |
||
Slovenský jazyk: Doktor Martin Graca pracuje na fakulte ako odborný asistent od roku 2017. Vyštudoval odbor masmediálne štúdiá na FMK UCM v Trnave. Zaoberá sa mobilnými aplikáciami a využitím nových technológií vo vzdelávaní. Vedecko-výskumné zameranie Martina Graca vychádza z mediálnej výchovy, využívania mobilných zariadení vo vyučovacom procese a hoaxom a dezinformáciám v online priestore. Venuje sa propagácií fakulty, organizovaní DOD, Welcome Day, FMK Day, RoadTripFMK, grafickej úprave textu a grafickým návrhom obálok rôznych publikácií. Spolupracuje na vedeckých časopisoch MLAR a Acta Ludologica ako Grafic Production Coordinator. Vyučuje audiovizuálnu tvorbu, filmovú a televíznu tvorbu pre deti a mládež, základy multimediálnej komunikácie a digitálne médiá. V minulosti pracoval ako redaktor v Mestskej televízii Trnava (MTT), redaktor v časopise OK! a absolvoval stáž v RTVS ako športový redaktor. |
||
Anglický jazyk: Dr. Martin Graca has been working at the faculty as an assistant professor since 2017. He graduated from the Department of Mass Media Studies at FMK UCM in Trnava. It deals with mobile applications and the use of new technologies in education. Martin Gracs scientific research focus is based on media education, the use of mobile devices in the teaching process and hoaxes and misinformation in the online space. He is involved in the promotion of the faculty, organizing DOD, Welcome Day, FMK Day, RoadTripFMK, graphic editing of the text and graphic design of the covers of various publications. He collaborates on the scientific journals MLAR and Acta Ludologica as Grafic Production Coordinator. She teaches audiovisual, film and television production for children and young people, the basics of multimedia communication and digital media. In the past he worked as an editor at the Municipal Television in Trnava (MTT), an editor in the magazine OK! and completed an internship at RTVS as a sports editor. |