Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Zdenko Mago

dátum poslednej aktualizácie: 30.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Mago Zdenko, Mgr. PhD.
I.2 Rok narodenia 1987
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) docent
I.5 E-mailová adresa zdenko.mago@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Filozofická fakulta UKF v Nitre 2010 ŠO masmediálne štúdiá; ŠP marketingová komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Filozofická fakulta UKF v Nitre 2012 ŠO masmediálne štúdiá; ŠP marketingová komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Filozofická fakulta UKF v Nitre 2015 ŠO masmediálne štúdiá; ŠP marketingová komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg / odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 21.09.2015 – súčasnosť

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Školenie k antiplagiátorskému rozhraniu Urkund Albertina icome Bratislava, s.r.o. 2020
Workshop LEARN TO COACH Pixel Federation, s.r.o. 2021
ESOL International certificate, English (Listening, Reading, Writing) (Communicator B2) LanguageCert 2021
ESOL International certificate, English (Speaking) (Communicator B2) LanguageCert 2021
DiGi YOUTH - interaktívny vzdelávací seminár zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže Európsky Dialóg, o.z. 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Propedeutika digitálnych hier Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing digitálnych hier Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia digitálnych hier Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Kreativita v spracovaní digitálnych hier Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
Teória digitálnych hier 1. stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória digitálnych hier 3. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 3 7
Počet obhájených prác 41 23
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež I. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Interaktívne komunikáty pre deti a mládež II. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Odborná prax Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Seminár k záverečnej práci I. Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Preddiplomová prax Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 52 34
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 13 9
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 60 53
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 18 9
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 1 / 4 1 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Fake-Vertising and Mobile Games: Case Study of ‘Pull the Pin’ Ads / Zdenko Mago, 2020.In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 11, no. 2 (2020), pp. 132-147.
2.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách World of Advergaming : digitálne hry ako nástroje reklamy / Zdenko Mago ; recenzenti: Jaroslav Světlík, Dušan Pavlů, Peter Mikuláš. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2016. - 99 s. - ISBN 978-80-8105-814-1.
3.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch The Concept of Timelessness Applied to Advergames / Zdenko Mago, 2018.In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 1, č. 2 (2018), s. 18-33.
4.  ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch Games on social networks and the promotion within / Zdenko Mago, 2015.In: Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Uniwersytetu ekonomicznego w Katowiciach : Marketing Communication - Selected Issues. - ISSN 2083-8611, Roč. 14, č. 205 (2015), s. 49-58.
5.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Úvod do štúdia digitálnych hier 1. / Zdenko Mago ; recenzenti: Juraj Malíček, Michal Kabát. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - 140 s. [6,04AH]. - ISBN 978-80-572-0069-7.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Fake-Vertising and Mobile Games: Case Study of ‘Pull the Pin’ Ads / Zdenko Mago, 2020.In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 11, no. 2 (2020), pp. 132-147.
2.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Resurrection of evolutionary psychology in gaming: How can old principles contribute a new domain / Magdaléna Balážiková, Zdenko Mago, 2021. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 2 (2021), s. 171-176.
3.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch The Concept of Timelessness Applied to Advergames / Zdenko Mago, 2018. In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 1, č. 2 (2018), s. 18-33.
4.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch Easter Eggs in Digital Games as a Form of Textual Transcendence (Case Study) / Zdenko Mago, 2019. In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 48-57.
5.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Úvod do štúdia digitálnych hier 1. / Zdenko Mago ; recenzenti: Juraj Malíček, Michal Kabát. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - 140 s. [6,04AH]. - ISBN 978-80-572-0069-7.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch The Concept of Timelessness Applied to Advergames / Zdenko Mago, 2018. In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 1, č. 2 (2018), s. 18-33.

ohlasy:

   2022 [02] JUKIĆ, D. Marketing Semiotics in Digital Games: Myths Analysis in The Walking Dead and Heavy Rain. In: Acta Ludologica. 2021, 4(2), s. 4-30. 2021 [3] TURAFY, A. Designing Advergames For Awareness Campaigns: An Engaging Tool. In: Journal of Architecture, Arts and Humanistic Sciences. 2021, 6(27), pp. 660-687. ISSN 2356-9654. 2020 [4] JUKIĆ, Dinko. To Brand or Not to Brand: The Perception of Brand Image in the Digital Games Industry. In: Acta Ludologica. 2020, 3(2), s. 22-34. 2020 [2] KVETANOVÁ, Z., RADOŠINSKÁ, J. Expressions of Postmodernism Within the Dimension of Digital Games. In: Ejmap. 2020, 8(1), s. 84-95. ISSN 1339-4940. WoS 2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS 2019 [2] ROKOŠNÝ, Ivan. Genres vs. tags: problems with taxonomy of digital games. In: Megatrends and Media: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 447. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
2.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch Easter Eggs in Digital Games as a Form of Textual Transcendence (Case Study) / Zdenko Mago, 2019. In: Acta Ludologica. - ISSN 2585-8599, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 48-57.

ohlasy:

   2021 [02] FLAMMA, Adam. Zapozyczenie, easter egg i centonizacja - casus serii Wiedźmin. In: Homo Ludens. 2021, 1(14), s. 59-61. ISSN 2080-4555. 2021 [4] JUKIČ, D. Digital Game as an Artistic Mimesis and a Cult Brand. In: Megatrends and media: home officetainment. Trnava : FMK UCM, 2021, s. 528-543. ISBN 978-80-572-0183-0. 2020 [3] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., RUSŇÁKOVÁ, L. Globalizovaný filmový priemysel. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-950-5. s. 269. 2020 [3] ŠVELCH, Jan. Paratextuality in Game Studies: A Theoretical Review and Citation Analysis. In: Game studies. 2020, 20(2), s. 25. ISSN 1604-7982. 2020 [4] MACÁK, Miroslav. Vývoj trendu "game as a service" a jeho vplyv na japonskú digitálno-hernú sféru. In: Megatrendy a médiá 2020: On the Edge. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 193-206. ISBN 978-80-572-0063-5.
3.  ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch The Use of Computer Games for Promotional Purposes / Zdenko Mago, Peter Mikuláš, 2013. In: Journalism and Mass Communication. - ISSN 2160-6579, Vol. 3, no. 1 (2013), pp. 48-57.

ohlasy:

   2021 [1] Ming-Tak Chew, M., Wang, Y. How propagames work as a part of digital authoritarianism: an analysis of a popular Chinese propagame. in: Media, Culture & Society. 2021, s. 1-18. Scopus 2014 [2] KOSZEMBAR-WIKLIK, M. Marketing comunication with generation Y - advertising, games and social networking. In: Marketing Identity: Explosion of Innovations. Trnava: FMK UCM, 2014, s. 301, 308. ISBN 978-80-8105-666-6. WoS 2013 [3] FICHNOVÁ, Katarína. Psychology of creativity for marketing communication. Noailles: Éditeur AAFS, 2013. ISBN 978-2-9536153-5-7. s. 92.
4.  ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch Games on social networks and the promotion within / Zdenko Mago, 2015. In: Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Uniwersytetu ekonomicznego w Katowiciach : Marketing Communication - Selected Issues. - ISSN 2083-8611, Roč. 14, č. 205 (2015), s. 49-58.

ohlasy:

   2020 [3] GARG, P., PAHUJA, S. Social Media: Concept, Role, Categories, Trends, Social Media and AI, Impact on Youth, Careers, Recommendations. In: Managing Social Media Practices in the Digital Economy. Hershey: IGI Global, 2020, s. 176, 190. ISSN 2327-5502. 2018 [4] KOSCELNÍKOVÁ, Mária. Titulkovanie videohier na Slovensku. In: Prekladateľské listy 7: teória, kritika a prax prekladu. Bratislava: UK, 2018, s. 69. ISBN 978-80-223-4515-6. 2017 [4] MIKULÁŠ, Peter. Formy digitálneho a mobilného marketingu. Nitra: UKF, 2017. ISBN 978-80-558-1175-8. s. 76.
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Tetris and Gamification in Marketing Communication / Zdenko Mago, 2015. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science. In: New Perspectives in Game Studies: Proceedings of the Central and Eastern European Game Studies Conference Brno 2014 / edited by Tomáš Bártek, Ján Miškov, Jaroslav Švelch. - Brno : Masaryk University, 2015. - ISBN 978-80-210-8044-7, S. 91-107.

ohlasy:

   2020 [1] KUKUMBERGOVÁ, A., KABÁT, M. Is larp the answer to the gamification of events and education? A case study of the ongoing implementation of quests and coins to the core of the festival. In: Ad Alta. 2020, 10(2), s. 224-227. WoS 2017 [1] MAGAL, S., PETRANOVA, D. Innovations in Education Provision. In: International Conference on Advanced Education and Management Science AEMS 2017. Lancaster: DEStech, 2017, s. 14. ISBN 978-1-60595-438-7. WoS 2016 [3] WOJCIECHOWSKI, Ł.P. Ambient marketing + case studies in V4 countries. Kraków: Towarzystwo Słowaków w Polsce, 2016. ISBN 978-83-7490-953-2. s. 115, 142.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  APVV-21-0115: Hypermoderná mediálna kultúra – Filmová a televízna tvorba ako zrkadlo sociálno-kultúrnych fenoménov 21. storočia. Doba riešenia: 2022-2026. Vedúci projektu: doc. PhDr. Jana Radošinská, PhD. Účasť: člen riešiteľského kolektívu
2.  KEGA 018UCM-4/2021: Umenie v masmédiách – ambientné média. Doba riešenia: 2021 – 2022. Vedúci projektu: doc. Mgr. Lukasz P. Wojciechowski, PhD. Účasť: zástupca vedúceho projektu
3.  KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu. Doba riešenia: 2020 – 2022. Vedúci projektu: Mgr. Zdenko Mago, PhD. Účasť: vedúci projektu
4.  VEGA 1/0283/20: Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií. Doba riešenia: 2020 – 2022. Vedúci projektu: doc. PhDr. Višňovský Ján, PhD. Účasť: člen riešiteľského kolektívu
5.  VEGA 1/0708/18: Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách. Doba riešenia: 2018 – 2020. Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. Účasť: člen riešiteľského kolektívu

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica 2018 – súčasnosť
Člen domácej vedeckej spoločnosti Európska Akadémia Manažmentu, Marketingu a Médií 2012 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie Megatrendy a médiá Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2017 – súčasnosť
Člen redakcie vedeckého časopisu Dot.comm 2013 – súčasnosť
Člen redakcie vedeckého časopisu Analýza a výskum v marketingovej komunikácii 2013 – 2015
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti Česká marketingová spoločnosť 2018
Člen zahraničnej vedeckej asociácie Higher Education Video Game Alliance (HEVGA)
Člen zahraničnej vedeckej spoločnosti Herní historie, z.s.
Člen zahraničnej vedeckej asociácie Digital Games Research Association (DiGRA) 2021 – súčasnosť
Člen Rady pre študijný program teória digitálnych hier Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2021 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie Quo Vadis Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2021 – súčasnosť
Člen Vedeckého výboru konferencie ŠVOUaK Fakulta masmediálnej komunikácie UCM 2020 – súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Centrum pro mediální studia FSV UK v Prahe Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1, Česká republika 29.11.2021 - 03.12.2021 Erasmus+ Staff Mobility For Teaching
Business and Technology University 82, Ilia Chavchavadze Avenue, Tbilisi, Gruzínsko 30.11.2021 - 3.12.2021 BTU International Teaching Week 2021
School of Digital Technologies, Tallinn University Narva rd 25, 10120 Tallinn, Estónsko 11.10.-15.10.2022 Erasmus+ Staff Mobility For Training

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

- recenzent výstupov pre časopisy Communication Today (ISSN1338-130X), Journal of Interactive Advertising (1525-2019), Dot.comm (ISSN 1339-5181), Art Communication & Popculture (ISSN 1339-9284), TransMissions: Journal of Film and Media Studies (ISSN 2451-5116) - recenzent výstupu pre medzinárodnú vedeckú konferenciu CHI 2021, May 8-13, 2021, Online Virtual Conference (originally Yokohama, Japan) - recenzent abstraktov pre medzinárodnú vedeckú konferencie Central and Eastern European Game Studies 2019 13.-21.1.2018 – vising researcher na Ritsumeikan University v Kjóte, Japonsko - pozvaná prednáška „Advergaming“, 7.10.2016, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, ČR - pozvaná prednáška „Možnosti edukácie ľudských práv prostredníctvom elektronickej učebnice“, 18.06.2018, Metodicko-pedagogické centrum, Nitra - pozvaný workshop „Digitálne hry a ľudské práva“, 9.3.2018, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica - organizátor medzinárodnej vedeckú konferencie Central and Eastern European Game Studies 2017, Trnava - garantovanie projektov Fondu pre podporu umenia (FPU) 2018-2020 - člen organizačného výboru súťaže Cirkulátor 2008-2011, 2012-2015 na pozícii supervisor - pozvaná prednáška „Reflexia Marvel’s Spider-Man hier v kontexte súčasných s budúcich mediálnych trendov“, 18.9.2021, Comics Salone 2021, Bratislava - pozvaná účasť v panelovej diskusii „(budú)cnosti: Virtuálna realita a neuromarketing“, 8.11.2021, e-MOTION: Moc neuromarketingu, emócií a virtuálnej reality, Bratislava - príprava medzinárodného projektu Horizon: Games and culture shaping our society 2022 (EUROCUP) v spolupráci so 7 univerzitami (Francúzsko, Belgicko, Švajčiarsko, Taliansko) a partnermi s praxe.

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktor Zdenko Mago pôsobí na FMK UCM od roku 2015. Vyštudoval marketingovú komunikáciu na FF UKF v Nitre, kde v roku 2015 úspešne obhájil svoju dizertačnú prácu a získal titul PhD. Vo svojej vedeckej činnosti sa primárne zaoberá hernými štúdiami a ich prepojením na marketingovú komunikáciu. Predovšetkým sa profiluje v oblasti advergamingu, v rámci ktorej mimo iných publikoval vedeckú monografiu World of Advergaming: Digitálne hry ako nástroje reklamy a skriptá Dizajn reklamnej hry (nielen) pre nezávislých vývojárov. Tomuto diskurzu sa venuje aj v kontexte širšej vizuálnej a audiovizuálnej pop-kultúry, implementovania kreativity v digitálnohernom sektore a skúma špecifické súčasti digitálnych hier, ako napríklad Easter eggs a achievementy. Je autorom vysokoškolskej učebnice Úvod do štúdia digitálnych hier I. V súčasnosti pôsobí ako šéfredaktor vedeckého časopisu Acta Ludologica, zameraného na komplexný diskurz hier a digitálnych hier.
Anglický jazyk:
Dr. Zdenko Mago has been working at FMK UCM since 2015. He studied marketing communication at the Faculty of Arts, Constantine the Philosopher University in Nitra, where he successfully defended his dissertation and obtained a Ph.D. degree in 2015. In his scientific activity, he primarily deals with game studies and their interconnections to marketing communication. In particular, he specializes in the field of advergaming, in which he published, among others, the scientific monograph World of Advergaming: Digitálne hry ako nástroje reklamy (World of Advergaming: Digital Games as Advertising Tools) and Dizajn reklamnej hry (nielen) pre nezávislých vývojárov (Design of Advergame (not only) for Independent Developers). He also devotes to this discourse in the context of broader visual and audiovisual pop-culture and the implementation of creativity in the digital-gaming sector and explores specific components of digital games, such as Easter eggs and achievements. He is the author of the university textbook Úvod do štúdia digitálnych hier I (Introduction to the Study of Digital Games I). He is currently the editor-in-chief of the scientific journal Acta Ludologica, which focuses on the comprehensive discourse of games and digital games.