Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Monika Prostináková Hossová

dátum poslednej aktualizácie: 14.12.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Mgr. Monika Prostináková Hossová, PhD.
I.2 Rok narodenia 1990
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa monika.prostinakova.hossova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2012 ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2014 ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2017 ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
vysokoškolský pedagóg/odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 12.8.2017-súčasnosť

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Symposium on Democracy, Global Citizenship and Transformative Education: New Perspectives to Understand, Engage and Act Together UNESCO 2021
UNESCO MIL Curriculum: Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely! UNESCO 2021
IAME Live Webinar "Meet Media Educators all around the world and their challenges during Covid crisis – Teaching Media Literacy" IAME 2021
Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania Európsky Dialóg 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Preddiplomová prax AMES Mgr. mediálne a komunikačné štúdiá
Odborná prax AMES Bc. mediálne a komunikačné štúdiá
Seminár k záverečnej práci I. AMES Bc. mediálne a komunikačné štúdiá
Diplomový seminár I. AMES Mgr. mediálne a komunikačné štúdiá
Teória a dejiny mediálnej komunikácie AMES Bc. mediálne a komunikačné štúdiá
Propedeutika mediálnych štúdií AMES, TEDI Bc. mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálne kompetencie I., II. KOMU Mgr. mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 7 3 0
Počet obhájených prác 40 11 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 38 38
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 7 5
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 31 31
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 16 16
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 0 / 0 0 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ADN Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study / Prostináková Hossová, Monika - Švecová, Magdaléna, 2019.In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstváchACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.
3.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.
4.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 001 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Critical Thinking as a Key Competency. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. edited by: Li Chen. Paris: Atlantis Press, 2016, S. 244-248 [online]. ISBN 978-94-6252-148-3.
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 002 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Non-formal media education in Europe. In: SGEM 2017: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia: STEF92 Technology, 2017, S. 213-220. ISBN 978-619-7408-23-2.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study / Prostináková Hossová, Monika - Švecová, Magdaléna, 2019.In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstváchACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.
3.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUSADN PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.
4.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 001 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Critical Thinking as a Key Competency. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. edited by: Li Chen. Paris: Atlantis Press, 2016, S. 244-248 [online]. ISBN 978-94-6252-148-3.
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchAFC 002 PETRANOVÁ, Dana a Monika HOSSOVÁ. Non-formal media education in Europe. In: SGEM 2017: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Sofia: STEF92 Technology, 2017, S. 213-220. ISBN 978-619-7408-23-2.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ADN 001 PETRANOVÁ, Dana, Monika HOSSOVÁ a Peter VELICKÝ. Current development trends of media literacy in European Union countries. Communication Today. Vol. 8, no. 1 (2017), pp. 52-65. ISSN 1338-130X.

ohlasy:

   2017 [1] WOJCIECHOWSKI, L.P. (No)future notes on media. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 101-106. ISSN 1841-0464. Scopus 2017 [1] SOLÍK, M., VIŠŇOVSKÝ, J. The issue of media reflection on socio-cultural recognition and global change. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 249-260. ISSN 1841-0464. Scopus 2020 [1] VERBITSKAYA, O. Suggestive Impact of Linguocultural Phenomena in Media Communication. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2020, 2, pp. 333-344. WoS 2019 [1] DEMIDOV, A., et al. The Organization of Ecological Education of Per-school Children by Means of Media Literacy Education: Theory, National Policy, Scientrometrics and Vectors of Development. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2019, 59(4), pp. 470-481. ISSN 1994-4160. WoS 2018 [2] GÁLIK, Slavomír. Temporalita (nových) médií. In: Filozofia. 2018, roč. 73, č. 5, s. 416, 417. WoS
2.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ADN 001 PROSTINÁKOVÁ HOSSOVÁ, Monika a Magdaléna ŠVECOVÁ. Challenges And Limits Of Current Student Magazine Production - Case Study. Media Literacy and Academic Research. Roč. 2, č. 2 (2019), s. 34-51. ISSN 2585-8726.

ohlasy:

   2020 [2] VRABEC, N., BOTOŠOVÁ, Ľ. The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS
3.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách ACB 001 HOSSOVÁ, Monika a Marija HEKELJ. Mediálna výchova a mediálna gramotnosť v kontexte televíznej tvorby pre deti a mládež. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 83 s. [4,5AH]. ISBN 978-80-8105-945-2.

ohlasy:

   2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS 2022 [01] ŠKRIPCOVÁ, Lucia. Media Literacy in Digital Games. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 131-139. WoS
4.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ADN 002 HOSSOVÁ, Monika. Fake News and Disinformation: Phenomenons of Post-Factual Society. Media Literacy and Academic Research. Roč. 1, č. 2 (2018), s. 27-35. ISSN 2585-8726.

ohlasy:

   2022 [02] HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V. Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 178-191. 2021 [3] RADOŠINSKÁ, J., VIŠŇOVSKÝ, J. Introductory Chapter: Journalism Facing Both Pandemic and "Infodemic". In: Fake News Is Bad News - Hoaxes, Half-truths and the Nature of Todays Journalism. London: IntechOpen, 2021, s. 10. ISBN 978-1-83962-421-6. 2021 [2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS 2021 [2] HARMATIY, O., KRAVČÁK, P. Self-Government Ac tivity on Social Media as an Information Source to Cover local Issues: Slovak and Ukrainian Journalists Views. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 134-144 WoS 2021 [2] JORMAND, H., et al. A Qualitative Study on Peoples Experiences of Covid-19 Media Literacy. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 33-49 WoS 2020 [2] MAGO, Zdenko. Fake-vertising and mobile games: Case study of pull the pin ADS. In: Communication today. 2020, 11(2), pp. 132-147. WoS 2020 [2] KAČINOVÁ, Viera. The Topic Of Media-Disseminated Mis-Information And Dis-Information As An Integral Part Of General Education In Slovakia. In: Media Literacy and Academic Research. 2020, 3(1), pp. 18-31. WoS 2020 [2] VRABEC, N., BOTOŠOVÁ, Ľ. The concept of learning-by-doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 140-148. ISSN 1338-130X. WoS
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách AFD 004 HOSSOVÁ, Monika. Gramotnosti 21. storočia = 21st century literacies. In: Megatrendy a médiá 2016: Kritika v médiách, kritika médií I: médiá a gramotnosť. editori zborníka: Dana Petranová, Martin Solík, Jana Radošinská. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2016, S. 65-80. ISBN 978-80-8105-797-7.

ohlasy:

   2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  KEGA 010UCM-4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnavedoba riešenia: 2018-2020, vedúci projektu: doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.druh účasti: riešiteľ
2.  VEGA 1/0283/20 Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickejekonómie médiídoba riešenia: 2020-2022, vedúci projektu: doc. PhDr. Ján Višňovský, PhD.druh účasti: riešiteľ
3. 
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen redakcie vedeckého časopisu Vedecký časopis Media literacy and Academic Research (indexovaný vo WoS) 2018-súčasnosť
Člen organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá FMK UCM 2014-súčasnosť
Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity FMK UCM 2015 - 2019
Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity FMK UCM 2022

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
University of Wroclaw, Institute of Pedagogy, Poland pl. University 1 (main building), 50-137 Wrocław 10.02.2016 - 10.03.2016 CEEPUS, doktorand-freemover
J. J. Strossmayer University of Osijek Trg Svetog Trojstva 3, 31000, Osijek, Chorvátsko 11.6.2018-14.6.2018 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

1. Realizácia inštitucionálnych projektov podporených z Fondu pre podporu výskumu UCM (FPPV) • FPPV-03-2016: Praktická príručka príkladov dobrej praxe využívania nových médií a IKT vo vyučovaní za účelom rozvoja vybraných druhov gramotností • FPPV-05-2018: Mediálna výchova a mediálna gramotnosť – učebné texty • FPPV-32-2022 Detský recipient v globalizovanej spoločnosti: vybrané problémy mediálnej produkcie (s Mgr. Lenka Rusňáková, PhD.) 2. Člen organizačného výboru konferencie Marketing Identity (2015-2019) 3. Člen organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá (2014-2021) 4. Člen organizačného výboru konferencie Marketing and Media Identity 2022) 5. Člen organizačného výboru konferencie Quo Vadis massmedia, quo vadis marketing (2015) 6. Člen realizačného tímu Medzinárodného centra mediálnej gramotnosti (IMEC) pri FMK UCM v Trnave: spravovanie webovej stránky a facebookového profilu (2016-2020), organizácia podujatí pre základné školy (Deň detí, mediálny deň, Detská univerzita) 7. Člen realizačného tímu Školiaceho mediálneho centra (ŠMC) pri FMK UCM v Trnave

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktorka Prostináková Hossová pôsobí na FMK UCM v Trnave od roku 2009. Absolvovala na fakulte bakalárske, magisterské aj doktorandské štúdium v odbore masmediálna komunikácia a od roku 2017 pôsobí ako odborná asistentka na Katedre mediálnej výchovy. Vo svojej pedagogickej činnosti sa venuje najmä mediálnej výchove a mediálnej gramotnosti, ale aj žurnalistickým žánrom v tlači. Výskumnú činnosť orientuje taktiež na skúmanie mediálnej gramotnosti a implementácii nových médií a IKT vo vyučovaní. Okrem toho sa v spolupráci so Štátnym pedagogickým ústavom venuje zvyšovaniu mediálnych kompetencií učiteľov základných a stredných škôl, s cieľom podporovať praktickú mediálnu tvorbu ako formu mediálneho vzdelávania na slovenských školách. Ako spoluriešiteľka tiež pracuje na projekte KEGA Materiálno- didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM a na projekte VEGA Synergia odvetví mediálneho priemyslu v kontexte kritickej politickej ekonómie médií. Na FMK pôsobí tiež ako zástupkyňa šéfredaktora vedeckého časopisu Media Literacy and Academic Research. Je členkou organizačného výboru vedeckých konferencie FMK – Marketing and Media Identity.
Anglický jazyk:
Dr. Prostináková Hossová is part of FMK UCM in Trnava since 2009. She graduated from the faculty with a bachelors, masters and doctoral studies in the field of mass media communication and since 2017 she has been working as an assistant professor at the Department of Media Education. In her pedagogical activities, she focuses mainly on media education and media literacy, but also on the journalistic genres in periodical press. She also focuses on the study of media literacy and the implementation of new media and ICT in teaching process. In addition, in cooperation with the State Pedagogical Institute of Slovak Republic, she deals with increasing the media competencies of primary and secondary school teachers, with the aim of providing practical media production as a form of secondary education in Slovak schools. As a co-researcher, she also works on the project KEGA Material-didactic support for teaching media education through the school media center at FMK UCM and on the project VEGA Synergy of the media industry in the context of critical political economy of the media. She also works at FMK as a deputy managing editor of the scientific journal Media Literacy and Academic Research. She is a member of the organizing committee of the FMK scientific conference Marketing and Media Identity.