IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
|
Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS; štipendium |
FF UK v Bratislave |
1995 |
Vyšší kurz nemeckého jazyka |
Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave |
1995-1998 |
Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti |
FF UK v Bratislave |
1998/99 |
Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. |
Ekonomická univerzita vo Viedni |
2000 |
Kurz anglického jazyka |
Akadémia vzdelávania v Bratislave |
2003 |
Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov |
spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) |
2006 |
Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ |
Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku |
2006 |
Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe |
Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
2011 |
Vyšší kurz španielskeho jazyka |
Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave |
2016-2017 |
Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders |
Google |
2020 |
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" |
FMK UCM v Trnave |
2020 |
Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" |
Belgrade, Serbia |
23.,27.,29.4. 2021 |
Elternguide-Online Workshop |
Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis |
17.6.2021 |
Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" |
Európsky Dialóg |
2022 |
V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
|
V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
|
Teória učenia o médiách I. a II. |
Aplikované mediálne štúdiá |
2. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
Didaktika mediálnej výchovy I. a II. |
Aplikované mediálne štúdiá |
2. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
Antropológia médií |
Aplikované mediálne štúdiá |
2. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
Diplomový seminár I. |
Masmediálna komunikácia |
2. stupeň ext. |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna výchova v rodine |
Aplikované mediálne štúdiá |
1. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
Mediálna výchova v systéme neformálneho vzdelávania |
Aplikované mediálne štúdiá |
1. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
|
Členka Rady pre študijný program AMES |
|
mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies |
Členka Odborovej komisie pre doktorandské štúdium na FMK UCM |
PhD. |
mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies |
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
|
Počet aktuálne vedených prác
|
2 |
1 |
|
Počet obhájených prác
|
16 |
44 |
|
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
|
Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy |
Aplikované mediálne štúdiá |
1. stupeň |
Mediálne a komunikačné štúdiá |
VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
|
VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
|
Počet výstupov tvorivej činnosti
|
71 |
30 |
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
|
9 |
7 |
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
|
180 |
118 |
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
|
61 |
54 |
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni
|
2 /
5 |
1 /
2 |
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
|
1.
AAB
Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2
|
2.
ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách
Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].
|
3.
ADN
Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools - Selected Examples of Good Teaching Practice / Viera Kačinová, Charo Sádaba, 2019. In Media Education (Mediaobrazovanie), 2019, Vol. 59, No. 4, p. 482 – 494. ISSN 1994-4160. DOI 10.13187/me.2019.4.482. |
4.
ADN
Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
|
5.
ADN
From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27. |
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
|
1.
ACB
Teoretické východiská učenia (sa) o médiách / Viera Kačinová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. - 81 s. - ISBN 978-80-8105-910-0.
|
2.
ACB
Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH]. |
3.
ADN
Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools - Selected Examples of Good Teaching Practice / Viera Kačinová, Charo Sádaba, 2019. In Media Education (Mediaobrazovanie), 2019, Vol. 59, No. 4, p. 482 – 494. ISSN 1994-4160. DOI 10.13187/me.2019.4.482. |
4.
ADN
Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57. |
5.
ADN
From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.
|
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
|
1.
ADN
Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
ADN
Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
ohlasy:
[2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current Trends in Media and Information Literacy in Researchand Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy, 2020, Vol. 5, No.2, p. 154. E-ISSN: 2500-106X
[2] MAKAROVA, E.A., MAKAROVA, E.L. The Functional Model of Using Visualization and Digitalization for Media Literacy Development in Media Education Process. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2019, 4, pp. 547-556.
[1] KOZLOVA, O., TKACHENKO, O., ANASHKINA, N. Media Competence in the Structure of Professional Characteristics of Experts in Advertising and Marketing. In Mediaobrazovanie-Media Education. Vol. 58, 2018, No. 4, p. 60. ISSN 1994-4160.
[1] ZEGZULA, D., SMYRNOVA-TRYBULSKA, E. Cooperation of educational institutions with public libraries in the context of ICT-supported media and reading education. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice: Studio Noa, 2018, s. 265-289.
[1] HURAJOVÁ, Anna. Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. DOI 10.12973/eu-jer.8.4.905 In: European Journal of Educational Research. 2019, roč. 8, č. 4, s. 905-919. ISSN 2165-8714. Dostupné na: http://www.eu-jer.com/
|
2.
AAB
Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2
ohlasy:
[2] TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, S. To digital literacy and (media) education in context of marketing profesionals´ preparation. In: Marketing Identity: Digital Mirrors - part II. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 88-97.
[2] HOSSOVÁ, Monika. The use of new media and ICT as a tool for development of pupils´ media literacy. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 326, 335. ISBN 978-80-8105-840-0.
[2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS
[2] KVETANOVÁ, Z. Nature and critique of the gamification phenomenon. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 360. ISBN 978-80-572-0107-6. WoS
[3] KOVÁČOVÁ, M., JURKOVÁ, V. Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? In: Aussiger Beiträge. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2019, s. 157-176. ISBN 978-80-7561-227-4. |
3.
ADF
Terminologické problémy mediálnej výchovy = Terminological problems of media education / Viera Kačinová, 2012. - Indexované vo WoS CC. In Communication Today, 2012, roč. 3, č. 2, s. 25 – 39. ISSN 1338-130X.
ohlasy:
[4] VRABEC, N. Paradigmatické prístupy a súčasné trendy vo výskume mediálnej gramotnosti. Trnava : FMK UCM, 2013, s. 215. ISBN 978-80-8105-507-2.
[1] PETRANOVÁ, D., HOSSOVÁ, M. Critical Thinking as a Key Competency. In ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research, 2016, p. 244, 248. ISBN 978-94-6252-148-3.
[4] HRADISKÁ, E., SPUCHĽÁK, J., BOHUNICKÝ, J. Edukácia alebo kvázi edukácia médiami. In Otázky žurnalistiky, 2015, roč. 58, č. 1 – 2, s. 105, 118.
[2] LINCÉNYI, Marcel. Skúmanie mediálnej gramotnosti u žiakov základných škôl. In: Communication Today, 2013, roč. 4, č. 1, s. 92.
[4] LOMNICKÝ, Igor a kol. Tvorivé a kritické myslenie v príprave učiteľov etickej výchovy. Nitra: UKF, 2019. s. 82. |
4.
ADN
From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová.
In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.
ohlasy:
[3] ELISAFENKO, M. K, – PROTASOVA, E.E.: Devices in the Classroom: Learning Tool or Crib? In: International Scientific Conference “Digitalization of Education: History, Trends and Prospects” (DETP 2020). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Vol. 437. Atlantis Press, 2020, p. 438; 440.
[2] VRABEC, Norbert; BÔTOŠOVÁ, Ľubica. The concept of learning by doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 11, No. 1 (2020), p. 142; 148
[2] ČÁBYOVÁ, Ľ., KRAJČOVIČ, P., PAVELEKOVÁ, J. Digital Literacy and Readership of E-Books in Slovakia. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2020, 5(1), s. 14. ISSN 2500-106X. Scopus
[2] CHELYSHEVA, I. The Essence and Character of Student Youth Interethnic Tolerance Development Based on Material of Social Internet Networks. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 426-434. ISSN 2729-8132. WoS
[2] TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, S. Transformation of Education and Training System in the Context of Digital Information and Communication Technology in Sociocultural Perspective and Its Axiological and Ethical Dimension. In: EJTS European Journal of Transformation Studies. ISSN: 2298-0997 2020, Vol. 8, No. 2, p. 101
|
5.
AFB
Mediálna výchova v rodine = Media Education in the Family / Viera Kačinová.
In: Rodina a médiá : XXIII. medzinárodný kongres rodiny Ružomberok 5.-7. septembra 2008 : zborník zo svetovej vedeckej konferencie / editor: Terézia Rončáková. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku, 2009. - ISBN 978-80-8084-421-9. - S. 377-386.
ohlasy:
[4] ZASĘPA, T., OLEKŠÁK, P., RONČÁKOVÁ, T. Človek, slovo a obraz v médiách. Ružomberok : Verbum, 2010. ISBN 978-80-8084-641-1. s. 191, 316.
[4] PETRO, M. a kol. Vplyv médií na sociálne a kultúrne hodnoty súčasnosti I. Prešov : PU, 2010. ISBN 978-80-555-0289-2. s. 121, 122, 125, 127, 128, 130.
[4] BALÁŽOVÁ, Eva. Rozvíjanie mediálnych kompetencií v etickej výchove. Banská Bystrica: UMB, 2012. ISBN 978-80-557-0458-6. s. 14.
[4] BÉGEROVÁ, Martina. Mediálna výchova a rodina ako základ pre zrod tolerancie: tolerancia a generačné rozdiely. In: Tolerancia a intolerancia v spoločnosti. Bratislava: Melius, 2010, s. 53. ISBN 978-80-970630-0-9.
[4] KARASOVÁ, Mária. Médiá a ich účinky na správanie sa žiaka mladšieho školského veku. In: Analýza súčasného stavu v primárnom vzdelávaní v kontexte výskumov mediálneho pôsobenia na správanie žiaka. Ružomberok: Verbum, 2016, s. 56, 64. ISBN 978-80-561-0370-8.
|
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
|
1.
KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka.
Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.
|
2.
KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022)
Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.
|
3.
APVV 0754-12 Implementácia kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných stratégií monitorovania a evaluácie úrovne mediálnej gramotnosti v Slovenskej republike, FMK UCM v Trnave (2013 – 2015), členka riešiteľského kolektívu.
Ťažiskovým cieľom výskumného projektu bolo pilotné testovanie komplexného systému merania a hodnotenia úrovne mediálnej gramotnosti slovenskej populácie v súlade najnovšími zahraničnými trendmi a odporúčaniami v tejto oblasti výskumu.
https://www.apvv.sk/buxus/docs/zk/zk-apvv-0754-12.pdf |
4.
ESF ITMS 26120130025 Národný projekt Aktivizujúce metódy vo výchove, Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava (2013 – 2015), členka riešiteľského kolektívu.
Národný projekt AMV sa zameriaval na skvalitnenie vzdelávania odborných a pedagogických zamestnancov v oblasti výchovy. Špecializoval sa na profesionálne zvládnutie využívania aktivizujúcich metód vo výchove v reálnom prostredí, ale i v spojení s novými informačnými technológiami.
http://www.amv.mpc-edu.sk/
|
5.
Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu |