Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Viera Kačinová

dátum poslednej aktualizácie: 20.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD.
I.2 Rok narodenia 1976
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) docent
I.5 E-mailová adresa viera.kacinova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl https://www.portalvs.sk/regzam/detail/12095
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave (Mgr.) 1999 72-10-9 knižničná a informačná veda a 75-01-9 pedagogika
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave (PhDr.) 2002 75-01-9 pedagogika
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave (PhD.) 2010 75-01-9 pedagogika
Titul docent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020 3.2.3 masmediálne štúdiá
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Docent/zástupca vedúceho Katedry mediálnej výchovy Katedra mediálnej výchovy, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2011-
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave 2010 – 2011
Projekt manager/Lektor Academia Bohemica, o.p.s. v Prahe 2007 – 2011
Výskumno-vývojový zamestnanec Štátny pedagogický ústav v Bratislave 2003 – 2007
Externý vysokoškolský pedagóg Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici 2006
Externý vysokoškolský pedagóg Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 – 2004
Učiteľ nemeckého jazyka Gymnázium svätej rodiny v Bratislave 2002
Kultúrny poradca Kultúrne a vzdelávacie centrum Ister v Bratislave 2001-2002

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Letný jazykový kurz nemeckého jazyka v Regensburgu v rámci projektu TEMPUS; štipendium FF UK v Bratislave 1995
Vyšší kurz nemeckého jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 1995-1998
Doplňujúce pedagogické štúdium učiteľstva odborných predmetov knižničná a informačná veda a pedagogika; Získanie pedagogickej spôsobilosti FF UK v Bratislave 1998/99
Intenzívny kurz španielskeho jazyka II. Ekonomická univerzita vo Viedni 2000
Kurz anglického jazyka Akadémia vzdelávania v Bratislave 2003
Školenie pre doktorandov zamerané na rozvoj schopností mediálne prezentovať výsledky práce doktorandov spoločnosť Alternatíva, komunikácia, občania (AKO) 2006
Tréningový program pre pedagogických profesionálov Rady Európy Pestalozzi, CoE 2006-06.0 „Politika a médiá“ Saská akadémia pre vzdelávanie učiteľov v Míšeňsku 2006
Vzdelávací kurz ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov: „Realizátor distančního vzdělávání“, akreditovaného MŠMT ČR v Prahe Centrum ďalšieho vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci 2011
Vyšší kurz španielskeho jazyka Štátna jazyková škola Palisády v Bratislave 2016-2017
Design thinking (creative skills for inovation), projekt New Generation of Founders Google 2020
Kurz rozvoja zručnosti Google "Online ihrisko zvané Google" FMK UCM v Trnave 2020
Účasť na online konferencii GMIL "International High-Level Event - Media and Information Literate Citizens: Think Critically, Click Wisely!" Belgrade, Serbia 23.,27.,29.4. 2021
Elternguide-Online Workshop Freiwillige Selbstkontrolle Multimedia-Diensteanbieter (FSM e. V.); JFF – Institut für Medienpädagogik in Forschung und Praxis 17.6.2021
Seminár "Inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania" Európsky Dialóg 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Teória učenia o médiách I. a II. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Didaktika mediálnej výchovy I. a II. Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Antropológia médií Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Diplomový seminár I. Masmediálna komunikácia 2. stupeň ext. Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna výchova v rodine Aplikované mediálne štúdiá 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Mediálna výchova v systéme neformálneho vzdelávania Aplikované mediálne štúdiá 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
Členka Rady pre študijný program AMES mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Členka Odborovej komisie pre doktorandské štúdium na FMK UCM PhD. mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 2 1
Počet obhájených prác 16 44
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy Aplikované mediálne štúdiá 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 71 30
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 9 7
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 180 118
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 61 54
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 2 / 5 1 / 2
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].
3.  ADN Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools - Selected Examples of Good Teaching Practice / Viera Kačinová, Charo Sádaba, 2019. In Media Education (Mediaobrazovanie), 2019, Vol. 59, No. 4, p. 482 – 494. ISSN 1994-4160. DOI 10.13187/me.2019.4.482.
4.  ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
5.  ADN From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ACB Teoretické východiská učenia (sa) o médiách / Viera Kačinová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. - 81 s. - ISBN 978-80-8105-910-0.
2.  ACB Fenomén fake news, hoaxov a konšpiračných teórií v kontexte mediálnej výchovy / Viera Kačinová. Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2019. 158 s. ISBN 978-80-572-0019-2. [8,15 AH].
3.  ADN Analysis of the State of Practice-centred Teaching and Learning about Media at Slovak Schools - Selected Examples of Good Teaching Practice / Viera Kačinová, Charo Sádaba, 2019. In Media Education (Mediaobrazovanie), 2019, Vol. 59, No. 4, p. 482 – 494. ISSN 1994-4160. DOI 10.13187/me.2019.4.482.
4.  ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.
5.  ADN From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57. ADN Media competence as a cross-curricular competence / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Roč. 9, č. 1 (2018), s. 38-57.

ohlasy:

   [2] FEDOROV, A., MIKHALEVA, G. Current Trends in Media and Information Literacy in Researchand Scientific Publications of the early 21st century. In: International Journal of Media and Information Literacy, 2020, Vol. 5, No.2, p. 154. E-ISSN: 2500-106X [2] MAKAROVA, E.A., MAKAROVA, E.L. The Functional Model of Using Visualization and Digitalization for Media Literacy Development in Media Education Process. In: Media Education-Mediaobrazovanie. 2019, 4, pp. 547-556. [1] KOZLOVA, O., TKACHENKO, O., ANASHKINA, N. Media Competence in the Structure of Professional Characteristics of Experts in Advertising and Marketing. In Mediaobrazovanie-Media Education. Vol. 58, 2018, No. 4, p. 60. ISSN 1994-4160. [1] ZEGZULA, D., SMYRNOVA-TRYBULSKA, E. Cooperation of educational institutions with public libraries in the context of ICT-supported media and reading education. In: E-learning and Smart Learning Environment for the Preparation of New Generation Specialists. Katowice: Studio Noa, 2018, s. 265-289. [1] HURAJOVÁ, Anna. Contribution of CLIL Methodology to the Development of Bilingualism and Bilingual Language Competence of Slovak Secondary-School Students. DOI 10.12973/eu-jer.8.4.905 In: European Journal of Educational Research. 2019, roč. 8, č. 4, s. 905-919. ISSN 2165-8714. Dostupné na: http://www.eu-jer.com/
2.  AAB Teória a prax mediálnej výchovy : mediálna výchova ako súčasť všeobecného školského vzdelávania / Viera Kačinová; recenzenti Elena Hradiská, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 253 s. - ISBN 978-80-8105-763-2

ohlasy:

   [2] TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, S. To digital literacy and (media) education in context of marketing profesionals´ preparation. In: Marketing Identity: Digital Mirrors - part II. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 88-97. [2] HOSSOVÁ, Monika. The use of new media and ICT as a tool for development of pupils´ media literacy. In: Marketing Identity: Brands we love - part I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 326, 335. ISBN 978-80-8105-840-0. [2] BIELIK, P., VIŠŇOVSKÝ, J. Explanatory Journalism - A New Way how to Communicate in Digital Era. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(1), s. 24-36. WoS [2] KVETANOVÁ, Z. Nature and critique of the gamification phenomenon. In: Marketing Identity: COVID-2.0 [online]. Trnava: FMK UCM, 2020, s. 360. ISBN 978-80-572-0107-6. WoS [3] KOVÁČOVÁ, M., JURKOVÁ, V. Spielfilm als Lernmittel im DaF-Unterricht? In: Aussiger Beiträge. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2019, s. 157-176. ISBN 978-80-7561-227-4.
3.  ADF Terminologické problémy mediálnej výchovy = Terminological problems of media education / Viera Kačinová, 2012. - Indexované vo WoS CC. In Communication Today, 2012, roč. 3, č. 2, s. 25 – 39. ISSN 1338-130X.

ohlasy:

   [4] VRABEC, N. Paradigmatické prístupy a súčasné trendy vo výskume mediálnej gramotnosti. Trnava : FMK UCM, 2013, s. 215. ISBN 978-80-8105-507-2. [1] PETRANOVÁ, D., HOSSOVÁ, M. Critical Thinking as a Key Competency. In ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research, 2016, p. 244, 248. ISBN 978-94-6252-148-3. [4] HRADISKÁ, E., SPUCHĽÁK, J., BOHUNICKÝ, J. Edukácia alebo kvázi edukácia médiami. In Otázky žurnalistiky, 2015, roč. 58, č. 1 – 2, s. 105, 118. [2] LINCÉNYI, Marcel. Skúmanie mediálnej gramotnosti u žiakov základných škôl. In: Communication Today, 2013, roč. 4, č. 1, s. 92. [4] LOMNICKÝ, Igor a kol. Tvorivé a kritické myslenie v príprave učiteľov etickej výchovy. Nitra: UKF, 2019. s. 82.
4.  ADN From a reductionist to a holistic model of digital competence and media education / Viera Kačinová. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 10, No. 2 (2019), p. 16-27.

ohlasy:

   [3] ELISAFENKO, M. K, – PROTASOVA, E.E.: Devices in the Classroom: Learning Tool or Crib? In: International Scientific Conference “Digitalization of Education: History, Trends and Prospects” (DETP 2020). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Vol. 437. Atlantis Press, 2020, p. 438; 440. [2] VRABEC, Norbert; BÔTOŠOVÁ, Ľubica. The concept of learning by doing in the context of media education and school quality assessment. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X. - Vol. 11, No. 1 (2020), p. 142; 148 [2] ČÁBYOVÁ, Ľ., KRAJČOVIČ, P., PAVELEKOVÁ, J. Digital Literacy and Readership of E-Books in Slovakia. In: International Journal of Media and Information Literacy. 2020, 5(1), s. 14. ISSN 2500-106X. Scopus [2] CHELYSHEVA, I. The Essence and Character of Student Youth Interethnic Tolerance Development Based on Material of Social Internet Networks. In: Media Education (Mediaobrazovanie). 2021, 17(3), pp. 426-434. ISSN 2729-8132. WoS [2] TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, S. Transformation of Education and Training System in the Context of Digital Information and Communication Technology in Sociocultural Perspective and Its Axiological and Ethical Dimension. In: EJTS European Journal of Transformation Studies. ISSN: 2298-0997 2020, Vol. 8, No. 2, p. 101
5.  AFB Mediálna výchova v rodine = Media Education in the Family / Viera Kačinová. In: Rodina a médiá : XXIII. medzinárodný kongres rodiny Ružomberok 5.-7. septembra 2008 : zborník zo svetovej vedeckej konferencie / editor: Terézia Rončáková. - Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku, 2009. - ISBN 978-80-8084-421-9. - S. 377-386.

ohlasy:

   [4] ZASĘPA, T., OLEKŠÁK, P., RONČÁKOVÁ, T. Človek, slovo a obraz v médiách. Ružomberok : Verbum, 2010. ISBN 978-80-8084-641-1. s. 191, 316. [4] PETRO, M. a kol. Vplyv médií na sociálne a kultúrne hodnoty súčasnosti I. Prešov : PU, 2010. ISBN 978-80-555-0289-2. s. 121, 122, 125, 127, 128, 130. [4] BALÁŽOVÁ, Eva. Rozvíjanie mediálnych kompetencií v etickej výchove. Banská Bystrica: UMB, 2012. ISBN 978-80-557-0458-6. s. 14. [4] BÉGEROVÁ, Martina. Mediálna výchova a rodina ako základ pre zrod tolerancie: tolerancia a generačné rozdiely. In: Tolerancia a intolerancia v spoločnosti. Bratislava: Melius, 2010, s. 53. ISBN 978-80-970630-0-9. [4] KARASOVÁ, Mária. Médiá a ich účinky na správanie sa žiaka mladšieho školského veku. In: Analýza súčasného stavu v primárnom vzdelávaní v kontexte výskumov mediálneho pôsobenia na správanie žiaka. Ružomberok: Verbum, 2016, s. 56, 64. ISBN 978-80-561-0370-8.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  KEGA 010UCM_4/2018 Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom mediálneho strediska na FMK UCM, FMK UCM v Trnave (2018 – 2020), zodpovedná riešiteľka. Projekt je zameraný na komplexnú materiálno-didaktickú podporu výučby mediálnej výchovy na slovenských základných a stredných školách prostredníctvom aktivít zriadeného školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM. V rámci náplne činnosti strediska budú organizované vzdelávacie kurzy (exkurzie) pre žiakov ťažiskovo zamerané na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, bude vytvorená a prevádzkovaná interaktívna multimediálna učebná platforma so sériou lekcií (e-learnigovým kurzom) pre žiakov z mediálnej výchovy. V náplni odborných aktivít centra bude ďalej realizácia vzdelávacích kurzov pre učiteľov orientovaných na reflexívno-produktívne učenie sa o médiách, ktorých vybrané moduly sa pilotne overia v predkladanom projekte.
2.  KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie, FMK UCM v Trnave (2020 – 2022) Cieľom projektu je internacionalizovať, ale zároveň i zmodernizovať a skvalitniť odborne zameranú výučbu študentov odboru masmediálnej komunikácie a príbuzných študijných odborov na prvom stupni vysokoškolského štúdia.
3.  APVV 0754-12 Implementácia kvantitatívnych a kvalitatívnych výskumných stratégií monitorovania a evaluácie úrovne mediálnej gramotnosti v Slovenskej republike, FMK UCM v Trnave (2013 – 2015), členka riešiteľského kolektívu. Ťažiskovým cieľom výskumného projektu bolo pilotné testovanie komplexného systému merania a hodnotenia úrovne mediálnej gramotnosti slovenskej populácie v súlade najnovšími zahraničnými trendmi a odporúčaniami v tejto oblasti výskumu. https://www.apvv.sk/buxus/docs/zk/zk-apvv-0754-12.pdf
4.  ESF ITMS 26120130025 Národný projekt Aktivizujúce metódy vo výchove, Metodicko-pedagogické centrum, Bratislava (2013 – 2015), členka riešiteľského kolektívu. Národný projekt AMV sa zameriaval na skvalitnenie vzdelávania odborných a pedagogických zamestnancov v oblasti výchovy. Špecializoval sa na profesionálne zvládnutie využívania aktivizujúcich metód vo výchove v reálnom prostredí, ale i v spojení s novými informačnými technológiami. http://www.amv.mpc-edu.sk/
5.  Central European Digital Media Observatory (CEDMO), 2020, CEF TELECOM, Európska komisia, hl. riešiteľ Univerzita Karlova, členka riešiteľského kolektívu

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členka domácej profesijnej spoločnosti Klub tvorcov pre deti a mládež pri Slovenskom syndikáte novinárov 2005-2014
Členka medzirezortnej pracovnej skupiny k príprave Koncepcie mediálnej výchovy v kontexte celoživotného vzdelávania Ministerstvo kultúry SR 2009
Členka odbornej komisie pre mediálnu výchovu Štátny pedagogický ústav 2008-2010
Členka hodnotiacej komisie vzdelávacieho programu Kvalifikačné štúdium predmetu mediálna výchova pre učiteľov stredných škôl Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2014
Predsedníčka Atestačnej komisie na vykonanie atestácie z predmetu mediálna výchova pre kategóriu pedagogických zamestnancov: učiteľ Metodicko-pedagogické centrum, regionálne pracovisko v Trnave 2013-
Člen hodnotiacej komisie projektu e-Školy pre budúcnosť Nadácia Orange 2016-2019
Člen odbornej pracovnej skupiny projektu Komunikácia – Cesta k porozumeniu a úspechu v základných a stredných školách Štátny pedagogický ústav 2019-2020
Členka vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Megatrends and Media Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020, 2021
Členka redakčnej rady vedeckého časopisu Bulletin of National University Lviv Polytechnic. Series: Journalistic Sciences 2020-
Člen redakčnej rady vedeckého časopisu (WOS) Media Literacy and Academic Research - MLAR 2018-
Členka odborovej komisie Katedry žurnalistiky FF UK v Ružomberku 2022-
Členka medzinárodnej vedeckej spoločnosti Die Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur (GMK) 2020-
Členka predstavenstva, koordinátor za Slovensko Alfamed - Medziuniverzitná euro-americká výskumná sieť o mediálnych kompetenciách pre občianstvo 2022-

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Česká republika Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, Česká republika 09.02-11.02.2016 Erasmus+
Univerzita Jána Amose Komenského, Praha Roháčova 63 building A, 130 00 Praha 3 – Žižkov 10.5.-15.5.2021 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Uznanie a ocenenie vedeckej činnosti - Domáce a zahraničné pozvané prednášky: Hovorme o informačnom vzdelávaní, 8.2.2022, SAK; Mediální výchova v rodině, 29. 5. 2021. Kulturní centrum Pětidomí a ZMŠ Parentes, Praha; Výzvy digitálnej komunikácie; medz. konferencia Výzvy digitálnej komunikácie pre evanjelizáciu, Ružomberok, 12. – 13. 10. 2017; Od čitateľskej k mediálnej gramotnosti – výzva pre súčasnosť a budúcnosť; medzinárodné odborné sympózium Katedry knižničnej a informačnej vedy FF UK v Bratislave a Ústavu svetovej literatúry SAV Staré a nové médiá – starí a mladí recipienti, Bratislava, 18.6.2013; Mit geschärftem Blick durch’s digitale Fenster gucken: Umgang mit dem Info- Dschungel; XV. stredoeurópska študentská konferencia Reality Check - Menschliche Identität in der realen und in der virtuellen Welt, Viedeň, Studentinnenheim und Kulturzentrum Währing, 8. – 11.3. 2013; Ako ďalej s mediálnou výchovou v slovenskom školstve?; medz. konf. Mediálna výchova v otvorenom priestore v rámci 20. ročníka medzinárodného televízneho festivalu programov pre deti a mládež Cena Dunaja, 21. – 22.10.2010; Mediálna výchova v rodine; svetová vedecká konferencia Rodina a médiá XXIII. Medz. kongres rodiny, Ružomberok 5. – 7. 9. 2008; ; Posudz. činn.: -„Výchova a vzdelávanie ako nástroj (de)formovania hodnotového systému spoločnosti III". : Zborník z konferencie. Ružomberok : Verbum, 2013. 88 s. -Stála recenzentská činnosť pre vedecký časopis Communication today -Vyžiadaná recenzentská činnosť pre vedecký časopis Acta Humanica (2016) a Edukácia (2021) -Vyžiadaná posudzovateľská činnosť žiadosti o dotáciu na projekt KEGA (2019); recenzia zahr. monografie: Ambrožová, P. – Junová, I., Stašová, L.: Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době. UHK (2021).

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doc. PhDr. Viera Kačinová, PhD. sa v rámci svojho vedecko-výskumného pôsobenia dlhodobo a kontinuálne venuje teórii a terminológii mediálnej výchovy, vyučovaniu a učeniu sa o médiách, špeciálne axiocentrickému, didaktike mediálnej výchovy, implementácii mediálnej výchovy do systémov vzdelávania, osobitne školského, experimentálnemu vývoju a overovaniu konceptov rozvoja mediálnych kompetencií detí a mladých ľudí a programov ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov v danej oblasti. Medzi ďalšie oblasti vedeckého záujmu patria oblasti: rozvoj digitálnych kompetencií, stratégie ekologického prístupu k médiám, fake news ako žurnalistický a edukačný problém, antropológia a axiológia médií.
Anglický jazyk:
As part of his research activities, Assoc. prof. PhDr. Viera Kačinová, PhD has long and continuously devoted to the theory and terminology of media education, teaching and learning about the media, especially axiocentric, didactics of media education, implementation of media education in education systems, especially school, experimental development and verification of concepts of developing media competencies of children and young people and training programs for teachers in this field. Other areas of her scientific interest include: the development of digital competences, strategies for ecological access to the media, fake news as a journalistic and educational problem, anthropology and axiology of the media.