Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Magdaléna Balážiková

dátum poslednej aktualizácie: 03.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Balážiková Magdaléna, Mgr., PhD.
I.2 Rok narodenia 1986
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa magdalena.balazikova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Univerzita Konštantína filozofa v Nitre 2009 Masmediálne štúdiá; Marketingová komunikácia a reklama
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Univerzita Konštantína filozofa v Nitre 2011 Masmediálne štúdiá; Marketingová komunikácia a reklama
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Univerzita Konštantína filozofa v Nitre 2014 Masmediálne štúdiá; Marketingová komunikácia a reklama
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 21.9.2015 - súčasnosť
odborný asistent Filozofická fakulta Univerzita Konštantína filozofa v Nitre 1.10.2014 – 30.6.2015

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Regresná analýza II. ACREA SR, spol. s r.o. 14.11.2018
Logistická regresia ACREA SR, spol. s r.o. 8.11.2017
Optimálne a mnohorozmerné škálovanie ACREA SR, spol. s r.o. 7.10.2016
jazykový kurz - francúzsky jazyk – úroveň B2 Centre Audiovisuel de Royan pour l´etudes de langue, Royan, Francúzsko 09.12.2013 - 20.12.2013
Social Psychology (MOOC kurz sprostredkovaný Coursera.org) University of Toronto 2013
Introduction to Psychology (MOOC kurz sprostredkovaný Coursera.org) University of Toronto 2013
Toefl iBT (Test of English as a Foreign Language / Internet®–based test) CEF level C2 E - KU Inštitút jazykovej a interkultúrnej komunikácie 2013
DELF (level B1) Francúzsky inštitút na Slovensku 2013
Projektový manažment Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2012
Informačné a komunikačné technológie Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2012
Štatistické metódy a ich aplikácia Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2012
jazykový kurz - francúzsky jazyk úroveň B2 Centre Audiovisuel de Royan pour l´etudes de langue, Royan, Francúzsko 03.12.2012 - 14.12.2012
Kurz francúzštiny ako cudzieho jazyka Université de Lorraine Metz (Francúzsko) 18.06.2012 - 22.06.2012
Erasmus Intensive Language Course – Holandština pre cudzincov_level A1 Instituut voor levende taalen Deekenstraat 6, 3000 Leuven (Belgicko) 08/2010 - 09/2010
Cambridge Certificate in Advanced English British council, Košice 05/2005
Cambridge First Cetrificate in English British council, Košice 12/2004
"AKO DOSTAŤ DO ONLINE VÝUČBY VIAC INTERAKCIE? - NÁSTROJE KAHOOT, MENTIMETER & GOOGLE JAMBOARD" FMK UCM 19.2.2021
Learn to Coach Pixel Federation 1.6.2021
účasť na prednáške Prof. Marie Vágnerovej pod názvom Emočné dozrievanie a vývinová psychológia Inspire Academy 30.6.2021
jazyková skúška ESOL International Level 3 Mastery C2 (Speaking) s výsledkom High Pass Language Cert 11.8.2021
jazyková skúška ESOL International Level 3 Mastery C2 (Listening, Reading, Writing) výsledkom High Pass Language Cert 12.8.2021
interaktívny vzdelávací seminár pre pracovníkov s mládežov a učiteľov zameraný na inovácie v oblasti dogotálneho vzdelávania mládeže Digi Youth 26.5.2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Metódy výskumu a práca s dátami Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Sociologické a psychologické pôsobenie hier Teória digitálnych hier 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Psychológia a sociológia komunikácie Teória digitálnych hier 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 2 0 0
Počet obhájených prác 24 16 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Psychologické a etické aspekty reklamy Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 27 13
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 3 2
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 31 23
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 5 5
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 3 / 1 2 / 1
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách BALÁŽIKOVÁ, M. 2021. Úvod do psychológie marketingovej komunikácie. Trnava : UCM, 2021. 110 s. ISBN 978-80-572-0203-5.
2.  Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách BAČÍKOVÁ, Z. a kol. 2017. Celebrity v sociálnej reklame I. : sociálny marketing, celebrity a hodnoty. Praha : Verbum. 206 s. ISBN 978-80-87800-36-2.
3.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. – SVĚTLÍK, J. 2017. Emoce. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 139-163 [2,32 AH].
4.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. 2017. Barvy. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 451-464 [1,36 AH].
5.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. 2017. Vnímání. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 89-108 [1,89 AH].
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách BALÁŽIKOVÁ, M. 2021. Úvod do psychológie marketingovej komunikácie. Trnava : UCM, 2021. 110 s. ISBN 978-80-572-0203-5.
2.  Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách BAČÍKOVÁ, Z. a kol. 2017. Celebrity v sociálnej reklame I. : sociálny marketing, celebrity a hodnoty. Praha : Verbum. 206 s. ISBN 978-80-87800-36-2.
3.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. – SVĚTLÍK, J. 2017. Emoce. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 139-163 [2,32 AH].
4.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. 2017. Barvy. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 451-464 [1,36 AH].
5.  Kapitoly vo vedeckých monografiách vydané v zahraničných vydavateľstvách KAČÁNIOVÁ, M. 2017. Vnímání. In: Reklama : teorie, koncepce, modely / Jaroslav Světlík a kolektiv. Rzeszow : WSIZ. ISBN 978-83-64286-71-1, s. 89-108 [1,89 AH].
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  BALÁŽIKOVÁ, M. 2019. Real-Life Frustration from Virtual Worlds: The Motivational Potential of Frustration In Acta Ludologica. ISSN 2585-8599, roč. 2, č. 1 (2019), s. 56-68.

ohlasy:

   PUSEY, M., WONG, K.W., RAPPA, N.A. Using Case Studies to Explore Need Satisfaction and Frustration in Puzzle Video Games. In: Games and Culture. 2021. DOI 10.1177/15554120211056126. ISSN 1555-4120
2.  KAČÁNIOVÁ, M.- SZABOVÁ, E. 2014. Perception of international web pages: a repertory grid approach In Studia Ekonomiczne : Zeszyty Naukowe Uniwersytetu ekonomicznego w Katowiciach : Marketing Communication - Selected Issues. ISSN 2083-8611, č. 205 (2014), s. 59-71.

ohlasy:

   HU, F., TRIVEDI, R.H. Mapping hotel brand positioning and competitive landscapes by text-mining user-generated content. In: International Journal of Hospitality Management. 2019, s. 13. ISSN 0278-4319.
3.  KAČÁNIOVÁ, M. - BAČÍKOVÁ, Z. 2016. Emotional aspects of facebook textual posts a framework for marketing research. In European Journal of Science and Theology. ISSN 1841-0464, roč. 12, č. 6 (2016), s. 187-197.

ohlasy:

   TOMCZYK, L., SELMANAGIC-LIZDE, E. Fear of Missing Out (FOMO) among youth in Bosnia and Herzegovina - Scale and selected mechanism. In: Children and Youth Services Review. 2018.
4.  Analýza aktuálnych trendov marketingovej komunikácie - neuromarketing / Eva Fandelová, Magdaléna Kačániová, 2012. In: Analýza a výskum v marketingovej komunikácii / vedecký redaktor: Eva Fandelová ; odborní recenzenti: Blandína Šramová, Katarína Fichnová. - Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Filozofická fakulta, 2012. - ISBN 978-80-558-0046-2, S.

ohlasy:

   BERČÍK, J. Essential terminology of neuromarketing. In: Neuromarketing in food retailing. Wageningen: Wageningen Academic Publishers, 2017, s. 33. ISBN 978-90-8686-300-6.
5.  Factors influencing perception of marketing communication / Magdaléna Kačániová ; recenzent: Jiří Králík, Milan Muška, 2013. In: QUAERE 2013, vol. III : sborník z interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů, Hradec Králové 20.-24. května 2013. - Hradec Králové : Magnanimitas, 2013. - ISBN 978-80-905243-7-8, CD-ROM, s. 1729-1737.

ohlasy:

   HUN, T. - YAZDANIFARD, R. 2014. The Impact of Proper Marketing Communication Channels on Consumer’s Behavior and Segmentation Consumers. In Asian Journal of Business and Management. ISSN 2321-2802, 2014, vol. 2, no. 2, p. 155-159.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  KEGA 023UCM-4/2020 Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu Projekt je zameraný na rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu v slovenskom vysokoškolskom prostredí. Interdisciplinárny charakter digitálnoherných štúdií spôsobil značnú fragmentáciu odbornej literatúry v tejto oblasti, jej dostupnosť predovšetkým v podobe cudzojazyčných vydaní, a tým vpodstate nedostupnosť príslušných učebných materiálov. Cieľom projektu je vychádzajúc z jednotlivých oblastí digitálnoherných štúdií (t j.herná teória, herný dizajn, psychologické a sociologické aspekty hier, marketing digitálnych hier) vytvoriť učebné materiály pre odbor teória digitálnych hier podporené interaktívnym vzdelávacím portálom encyklopedického charakteru. Doba riešenia: 2020-2022 Pozícia: zástupca vedúceho projektu
2.  ESF projekt OPV ITMS 26110230080: Ekvivalencia študijných programov FF UKF v Nitre a poprednej zahraničnej univerzity v Poľsku Cieľom projektu bolo prostredníctvom zavádzania spoločného študijného programu marketingová komunikácia medzi UKF v Nitre a zahraničnou univerzitou podporiť udeľovanie spoločného diplomu a tým zabezpečiť zvýšenie konkurencieschopnosti absolventov. Zavedenie udeľovania systému dvojitých diplomov bude má za priamy následok zvýšenie kvality vzdelávania v študijnom programe, a rozvoj inovatívnych foriem vzdelávania. (zdroj:< http://www.kmkr.ff.ukf.sk/index.php?page=esf-ekvivalencia-studijnych-programov-ff-ukf-v-nitre>. cit. 20.12.2020) Doba riešenia: 2013 - 2015 Pozícia: spoluriešiteľ
3.  VEGA - 1/0216/15 Celebrity v sociálnej reklame a ich preferencia u adolescentov Vedecký projekt bol zameraný na problematiku sociálnej reklamy a jej pôsobenie prostredníctvom modelov (konkrétnejšie celebrít) na vekovú kohortu adolescentov. Výskum v rámci projektu sa zameriaval na celebrity ako socializačné modely, ich pôsobenie v reklame, hodnoty prezentované v sociálnej reklame prostredníctvom celebrít a ich preferenciu adolescentami. Získané výsledky boli začlenené do teoretických konceptov sociálnej, ontogenetickej aj mediálnej psychológie a poskytli bohaté podklady využiteľné ako intervenčné programy rozvoja osobnosti, podklady pre mediálnu výchovu a metodické materiály pre výchovných poradcov, školských psychológov a sociálnych pracovníkov. Doba riešenia: 2015 – 2017 Pozícia: spoluriešiteľ
4.  KEGA 017UKF-4/2015 Ambientná komunikácia ako nová alternatíva marketingovej komunikácie v štátoch Vyšehradskej skupiny - príprava modernej vysokoškolskej učebnice Doba riešenia: 2015 – 2016 Pozícia: spoluriešiteľ Charakteristika a výstupy projektu dostupné na: https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/9122
5.  KEGA 035UKF-4/2015 Socializačné a edukačné funkcie marketingového komunikátu ako odrazu mediálnej kultúry Doba riešenia: 2015 – 2016 Pozícia: spoluriešiteľ Charakteristika a výstupy projektu dostupné na:https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/9399

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
člen Európska Akadémia Manažmentu, Marketingu a Médií 2015-2022
garant sekcie Quo vadis, massmedia, quo vadis, marketing 2016
člen štátnicovej komisie FMK UCM 2015- súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Lucian Blaga University Sibiu, Rumunsko 7.-12.5.2017 Erasmus+
Univerzita konštantína filozofa v Nitre Nitra,Slovenko 9.11.2021 hosťujúca prednáška
Business and Technology University Tbilisi, Gruzínsko 3.12.2021 hosťujúca prednáška v rámci International Teaching Week 2021

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

recenzent pre Acta Ludologica https://actaludologica.com/reviewers/ EAJ Odborné preklady publikácii Psychology of creativity for marketing communication [Katarína Fichnová] : Selected aspects / Magdaléna Kačániová ; Magdaléna Kačániová. - 1. ed. - Noailles : Association Amitié Franco-Slovaque, 2013. - 120 p. - ISBN 978-2-9536153-5-7. príprava zahraničných projektov v roku 2022: Erasmus + KA171 -partner Caucasus University, Gruzínsko Erasmus + KA2 The acquisition of 21st century skills through the production of digital games - partneri: University of Malta, University of Silesia, Business and Technology University (Gruzínsko)

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktorka Magdaléna Balážiková (rod. Kačániová) vyštudovala odbor Masmediálne štúdiá na Univerzite Konštantína filozofa v Nitre a v roku 2014 v ňom získala doktorát s dizeračnou prácou skúmajúcou vnímanie audiovizuálnej komunikácie slovenských bánk. Od akademického roka 2015/2016 pôsobí na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity Sv. Cyrila a Metoda ako odborná asistentka. Svoj akademický záujem sústredí na oblasti aplikovanej psychológie, predovšetkým psychológie marketingovej komunikácie a médií a psychológie digitálnych hier, špeciálne na prieniky kognitívnej psychológie (pozornosť, vnímanie, kognitívne skreslenia) do týchto oblastí. Zaujíma sa aj o aktuálne metódy spotrebiteľského výskumu, napríklad aj o neuromarketing ako o stret poznatkov a techník skúmania ľudského mozgu so sférou spotrebiteľského rozhodovania alebo menej známe techniky ako Test implicitných asociácií a repertoárová mriežka. Absolvovala pedagogické mobility na Uniwersytet Ekonomiczny v Katowiciach a Lucian Blaga University v Rumunsku.
Anglický jazyk:
Doctor Magdaléna Balážiková (born Kačániová) graduated from a program Mass Media Studies at Constantine the Philosopher University in Nitra and afterwards in 2014 was awarded a doctorate based on a dissertation thesis regarding a perception of audiovisual communication of Slovak banks. Since the academic year 2015/2016 she has been a member of Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava as an assistant professor. Her academic interests focus on the domain of applied psychology mainly the psychology of promotion and media, as well as psychology of digital games, specifically on intersections of cognitive psychology (attention, perception, cognitive biases) with these fields of study. Her research interests also involve consumer research methods including neuromarketing as a mixture of brain research techniques and consumer decision making research, or less recognized techniques such as Implicit Association Test or Repertory Grid Technique. Dr. Balážiková took part in teaching mobilities at Uniwersytet Ekonomiczny in Katowice, Poland and Lucian Blaga University in Sibiu, Romania.