Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Milan Botík

dátum poslednej aktualizácie: 12.10.2021

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly JUDr. Milan Botík, PhD.
I.2 Rok narodenia 22.10.1952
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa milan.botik@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Vysoká škola Sboru národnej bezpečnosti, Praha 1981 Právo
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Univerzita Komenského, Bratislava 1985 Právo
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa UCM, FMK Trnava 2012 Študijný odbor 3-2-3 masmediálne štúdiá SP masmediálna komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent FMK UCM Trnava 2000 - trvá

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Mediátor VŠ Visegrádu, s.r.o. Ústav mediácie 2012

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Autorské a mediálne právo MARK prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Autorské a mediálne právo KOMU prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Autorské a mediálne právo VZME prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Autorské a mediálne právo AMES druhý Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 6 1 0
Počet obhájených prác 24 14 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 51 21
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 1 1
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 15 15
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 3 3
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni / /
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Verejnoprávnosť v mediálnom prostredí Slovenskej republiky / Milan Botík, Denisa Jánošová, Imrich Jenča ; recenzenti: Jozef Matúš, Andrej Tušer. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 158 s. - ISBN 978-80-8105-456-3
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchEvolution and present situation of computer games protection according to the copyright act / Milan Botík, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Marketing Identity : Online rules - part I. : Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th - 8th November 2017 Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic / editors: Dana Petranová, Rudolf Rybanský, Dáša Mendelová. - 1. vyd. - Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2017. - ISBN 978-80-8105-917-9. - ISSN 1339-5726, S. 292-299.
3.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstváchMediálne právo / Peter Vojčík, Renáta Miščíková, Milan Botík. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2004. - 140 s. - ISBN 80-89034-65-9.
4.  AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiáchNásilie, agresivita a kyberšikana ako jedno z nebezpečenstiev internetovej komunikácie / Milan Botík, 2014.In: Možnosti a nebezpečenstvá komunikácie na internete / vedeckí recenzenti: Eva Odlerová, Milan Potančok, Pavel Rankov. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2014. - ISBN 978-80-8105-605-5, s. 52-74 [1 AH].
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchGlobalization of society and circular economy / Milan Botik, 2018.In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : Proceedings : Part 1. - Economic Impact of Migration / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Jaroslav Belas, Tatiana Čorejová. - Žilina : Žilinská univerzita, 2018. - ISBN 978-80-8154-249-7. - ISSN 2454-0943, S. 62-69.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiáchNásilie, agresivita a kyberšikana ako jedno z nebezpečenstiev internetovej komunikácie / Milan Botík, 2014.In: Možnosti a nebezpečenstvá komunikácie na internete / vedeckí recenzenti: Eva Odlerová, Milan Potančok, Pavel Rankov. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2014. - ISBN 978-80-8105-605-5, s. 52-74 [1 AH].
2.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciáchTeoretické koncepcie regionálneho rozvoja = Theoretical concepts of regional development / Rudolf Rybanský, Milan Botík, 2017.In: Communication Towards the Prosperity of the Slovakia-Ukraine Cross-Border Region (COPESU) : Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th April 2017 Uzhhorod National University Ukraine / editor: Svetlana Pakhomova ; reviewers: Lesia Budnikovová, Jaroslav Džoganík. - Uzhhorod : Uzhhorod National University, 2017. - ISBN 978-617-7333-36-3, S. 272-277.
3.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchVývoj verejnoprávnej RTVS na Slovensku / Milan Botík, 2017.In: Marketing Identity 2017 : onlinové pravidlá : zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Kongresové centrum SAV, Smolenický zámok 7. - 8. november 2017 / editori: Vladimíra Jurišová, Martin Klementis, Jana Radošinská. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017. - ISBN 978-80-8105-919-3, S. 28-34.
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchGlobalization of society and circular economy / Milan Botik, 2018.In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : Proceedings : Part 1. - Economic Impact of Migration / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Jaroslav Belas, Tatiana Čorejová. - Žilina : Žilinská univerzita, 2018. - ISBN 978-80-8154-249-7. - ISSN 2454-0943, S. 62-69.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciáchEvolution and present situation of computer games protection according to the copyright act / Milan Botík, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection.In: Marketing Identity : Online rules - part I. : Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th - 8th November 2017 Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic / editors: Dana Petranová, Rudolf Rybanský, Dáša Mendelová. - 1. vyd. - Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2017. - ISBN 978-80-8105-917-9. - ISSN 1339-5726, S. 292-299.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Verejnoprávnosť v mediálnom prostredí Slovenskej republiky / Milan Botík, Denisa Jánošová, Imrich Jenča ; recenzenti: Jozef Matúš, Andrej Tušer. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 158 s. - ISBN 978-80-8105-456-3.

ohlasy:

   2020 [4] BRNÍK, A., BOTOŠOVÁ, Ľ., KAPEC, M. Rozhlasová tvorba a prax. Trnava: FMK UCM, 2020. ISBN 978-80-572-0112-0. s. 131. 2018 [4] HURAJOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. TV and Broadcasting: Basic Outlines and Current Position. Trnava: FMK UCM, 2018. ISBN 978-80-8105-968-1. s. 26. 2018 [4] PREDNÁ, N., BUČKOVÁ, Z. Relácie o varení v slovenských verejnoprávnych a komerčných televíziách. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 358 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf 2016 [4] MEŠŤÁNKOVÁ, Mária. Politická komunikácia v médiách. In: Súmrak médií II. Košice: UPJŠ, 2016, s. 179, 180. ISBN 978-80-8152-419-6. 2015 [3] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Súčasnosť a budúcnosť verejnoprávneho vysielania vo Veľkej Británii. In: Autor - Vize - Meze - Televize. Praha: Česká televize, 2015, s. 119. ISBN 978-80-7404-176-1. 2014 [2] SZKURÁKOVÁ, L., BEDNÁRIK, J. Green marketing as opportunity for innovation. In MATÚŠ, J., PETRANOVÁ, D. (eds.) Marketing Identity : Explosion of Innovations. 2014. ISBN 978-80-8105-666-6, s. 510. WoS 2014 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Televízia v Spojených štátoch amerických : história, fakty, súvislosti. Trnava : FMK UCM, 2014. ISBN 978-80-8105-608-6. s. 122. 2014 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., LALUHOVÁ, J. Public television as a provider of human values. In European Journal of Science and Theology, 2014, vol. 10, suppl. 1, pp. 175-184. Scopus 2013 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Televízia vo Veľkej Británii : história, fakty, súvislosti. Trnava : FMK UCM, 2013. ISBN 978-80-8105-508-9. s. 106.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Mediálne právo / Peter Vojčík, Renáta Miščíková, Milan Botík. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2004. - 140 s. - ISBN 80-89034-65-9.

ohlasy:

   2014 [4] JÁNOŠOVÁ, Denisa. Zvyšovanie právneho vedomia. In PETRANOVÁ, D., SOLÍK, M. (eds.) Otázky zvyšovania právneho vedomia v neprávnických študijných odboroch - Megatrendy a médiá 2014. 2014. ISBN 978-80-8105-583-6, s. 75. 2011 [4] MAGÁL, S., VALENTOVIČOVÁ, D. Filmový a mediálny manažment - filmová produkcia I. Trnava : FMK UCM, 2011. ISBN 978-80-8105-386-3. s. 236.
3.  AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Násilie, agresivita a kyberšikana ako jedno z nebezpečenstiev internetovej komunikácie / Milan Botík, 2014. In: Možnosti a nebezpečenstvá komunikácie na internete / vedeckí recenzenti: Eva Odlerová, Milan Potančok, Pavel Rankov. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2014. - ISBN 978-80-8105-605-5, s. 52-74 [1 AH].

ohlasy:

   2018 [2] GÁLIK, S., HLADÍKOVÁ, V., PAVLAK, L. Cyberbullying and Opportunities for its Prevention. In: Media Literacy and Academic Research. 2018, 1(1), pp. 6-17. WoS
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Regionálny rozvoj - nové teoretické koncepcie = Regional development - new theoretical conceptions / Denisa Jánošová, Milan Botík, 2012. In: Fórum inovatívnych myšlienok : zborník príspevkov z medzinárodnej odbornej konferencie uskutočnenej v rámci projektu ITMS 22410420018 Vytvorenie slovensko-českého klastra pre podporu inovatívnych technológií v cezhraničnom regióne, ktorý je realizovaný s finančnou podporou Operačného programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika - Česká republika 2007 - 2013 / [zostavovatelia] Jozef Matúš, Daniela Kollárová ; recenzenti Anna Zaušková, Andrea Sujová. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - ISBN 978-80-8105-431-0, S. 53-59.

ohlasy:

   2013 [4] MEŠŤÁNKOVÁ, Mária. CSR - budovanie pozitívneho imidžu firmy. In RYBANSKÝ, R., ZAUŠKOVÁ, A. (eds.) Marketing identity : dizajn, ktorý predáva. 2013. ISBN 978-80-8105-554-6, s. 305, 310. 2013 [3] BEDNÁRIK, J. Education and development of human resources in area of crisis management and corporate social responsibility. In Innovacionnye technologii upravlenija sociaľno-ekonomičeskim razvitiem regionov Rossii. 2013. ISBN 978-5-904122-70-6, s. 10.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Uplatňovanie marketingu na univerzitách = Applying marketing at universities / Denisa Jánošová, Milan Botík, 2012. In: Marketing vzdelávania a on-line vzdelávania - Megatrendy a médiá 2012 / editori zborníka: Dana Petranová, Slavomír Magál, Jozef Matúš. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2012. - ISBN 978-80-8105-392-4, S. 26-32.

ohlasy:

   2015 [4] DANECHOVÁ, Z., KUSÁ, A. Absolvent marketingovej komunikácie na ceste do reklamnej agentúry. Trnava: FMK UCM, 2015. ISBN 978-80-8105-775-5. s. 92. 2014 [4] LAKATOŠ, Igor. Interakcia inovácií v marketingovej komunikácii FMK. Trnava : UCM, 2014. ISBN 978-80-8105-637-6. s. 160.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  CLT03-SK05 FOTOROMA – Raising awareness on ROma cultural diversity and building an intercultural dialogue through photography
2.  VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky,
3. 
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)


Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktor Milan Botík na FMK UCM pôsobí od roku 2000. Vyštudoval právo na Právnickej fakulte v Prahe. Doktorandské štúdium absolvoval na Fakulte masmediálnej komunikácie v Trnave. Svoju vedeckú výskumnú a publikačnú činnosť orientuje na oblasť aspektov uplatňovania autorského a mediálneho práva a spotrebiteľského správania sa v kruhovej ekonomike. Má praktické skúsenosti s riadením a manažovaním zamestnancov. Pedagogicky pôsobí viac ako 20 rokov.
Anglický jazyk:
Dr. Milan Botík has been working at FMK UCM since 2000. He studied law at the Faculty of Law in Prague. He completed his doctoral studies at the Faculty of Mass Media Communication in Trnava. It focuses its scientific research and publishing activities on aspects of the application of copyright and media law and consumer behavior in the circular economy. He has practical experience in managing and managing employees. He has been teaching for more than 20 years.