Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  František Rigo

dátum poslednej aktualizácie: 29.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Rigo, František, Mgr., Phd.
I.2 Rok narodenia 1978
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa frantisek.rigo@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Filozofická fakulta UCM v Trnave 2002 ŠO učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov ŠP anglický jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2019 ŠO masmediálne štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 23.09.2019 – súčasnosť
Lektor anglického jazyka, školiteľ lektorov, odborný supervízor Harmony Academy september 2006 – august 2016
Lektor anglického jazyka Akadémie vzdelávania, Bratislava 2004 - 2005
Stredoškolský pedagóg – anglický jazyk Súkr. hotel. akad. HaGMA, Bratislava december 2003 – jún 2005

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Student in the Centre of Attention Harmony Academy 2006-2008
NLP for Teachers Pilgrims Teacher Training, Canterbury, UK 2009
Multiple Intelligencies Harmony Academy 2012
Using Mobile Technologies Pilgrims Teacher Training, Canterbury, UK 2013

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Anglický jazyk I teória digitálnych hier prvý stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Anglický jazyk III teória digitálnych hier prvý stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Anglický jazyk II teória digitálnych hier prvý stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
Anglický jazyk IV teória digitálnych hier prvý stupeň mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 3 3 0
Počet obhájených prác 25 6 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 13 13
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 7 7
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 6 6
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 4 4
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 1 / 0 1 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Video in an English lesson as a means of challenging critical thinking / František Rigo, 2019. In: Marketing Identity : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference : Offline Is the New Online : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Alena Kusá, Anna Zaušková, Zuzana Bučková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0038-3 [online], s. 939-956.
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Stratégie testovania porozumenia mediálnym obsahom vo výučbe angličtiny = Strategies of testing the understanding of media contents in teaching English / František Rigo, 2019. In: Marketing Identity 2019 : Offline Is the New Online - aktuálne výzvy onlinovej a offlinovej komunikácie : Offline Is the New Online - aktuálne výzvy onlinovej a offlinovej komunikácie / editori: Ľudmila Čábyová, Zuzana Bezáková, Dáša Mendelová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0039-0 [online], s. 331-346.
3.  GII Rôzne publikácie a dokumenty, ktoré nemožno zaradiť do žiadnej z predchádzajúcich kategórií We Are not to Judge How People Should People : interview with professor Zoltán Kovecses / [dotazovaný] Zoltán Kövecses ; [dotazovateľ] František Rigo, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 2 (2018), s. 89-92.
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Developing critical thinking using semiotics in teaching English within the communicative approach / František Rigo, 2017. – Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Marketing Identity : Online rules – part I. : Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th – 8th November 2017 Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic / editors: Dana Petranová, Rudolf Rybanský, Dáša Mendelová. – 1. vyd. – Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2017. – ISBN 978-80-8105-917-9. – ISSN 1339-5726, s. 376-387.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Koncepty a mechanizmus kritického myslenia a prekážky / František Rigo, 2017. In: Megatrendy a médiá 2017: Budúcnosť médií II. : budúcnosť mediálnej výchovy : budúcnosť marketingu v kontexte médií / editori zborníka: Dana Petranová, Dáša Mendelová, Jana Radošinská ; recenzenti zborníka: Ján Višňovský, Zuzana Palovičová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017. - ISBN 978-80-8105-863-9, S. 68-98.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Asynchronous And Synchronous Distance Learning Of English As A Foreign Language / František Rigo, Ján Mikuš, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 1 (2021), s. 89-106.
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Distance learning with Edmodo during the coronavirus school closures / František Rigo, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6. - ISSN 2729-7527, s. 537-546 [online].
3.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Effectiveness of testing English online in distance learning / František Rigo, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6. - ISSN 2729-7527, s. 547-557 [online].
4.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Katolícke noviny – traditional news of contemporary Christians with 170-year history / František Rigo, Juliána Mináriková, 2019. – Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2019 : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration &Conservation : Proceedings Book : 11th European Symposium on Religious Art, Restoration &Conservation : Proceedings Book / Maria Luisa Vásquez de Ágredos-Pascal, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. – Torino : Kermes, 2019. – (ISSN 2532-4381, Kermes Books, ISSN 2532-4381). – ISBN 978-88-32029-11-6, s. 305-308.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Edmodo as a communication tool in teaching English / František Rigo, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Megatrends and Media : Reality and Media Bubbles : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Martin Solík, Rudolf Rybanský. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-952-0. - ISSN 2453-6474, S. 273-281.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Edmodo as a communication tool in teaching English / František Rigo, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Megatrends and Media : Reality and Media Bubbles : Conference Proceedings from the International Scientific Conference / editors: Martin Solík, Rudolf Rybanský. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-952-0. - ISSN 2453-6474, S. 273-281.

ohlasy:

   2019 [3] STASHKO, Halyna. ESL for B+: Modern language learning tools and experiences in teaching speaking. In: E-learning: Unlocking the Gate to Education around the Globe. Praha, 2019, s. 88-95. ISBN 978-80-86302-85-0. 2019 [2] KRAĽOVIČOVÁ, Denisa. Human connection in age of digital abundance. In: Megatrends and Media: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 207. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS 2019 [2] HURAJOVÁ, Anna. Learning a language as part of life - how to learn a foreign language in the digital age. In: Megatrends and Media: Digital Universe [online]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 191. ISBN 978-80-572-0015-4. WoS
2.  GII Rôzne publikácie a dokumenty, ktoré nemožno zaradiť do žiadnej z predchádzajúcich kategórií We Are not to Judge How People Should People : interview with professor Zoltán Kovecses / [dotazovaný] Zoltán Kövecses ; [dotazovateľ] František Rigo, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 2 (2018), s. 89-92.

ohlasy:

   2020 [2] STASHKO, H., et al. Media images of Slovak and Ukrainian presidents: I/we binary pronominal opposition in political speeches. In: Lege artis. 2020, 5(1), s. 383. ISSN 2453-8035. WoS
3.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Asynchronous And Synchronous Distance Learning Of English As A Foreign Language / František Rigo, Ján Mikuš, 2021. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 4, č. 1 (2021), s. 89-106.

ohlasy:

   2022 [02] SAZONOVA, Y. Inventions in Media Education with the Use of the Innovative Technologies (with the Example of Teaching the discipline "History of Journalism"). In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 192-215.
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Possibilities of evaluating critical thinking through standardized tests / Norbert Vrabec, František Rigo, 2021. In: Marketing Identity : New changes, new challenges : Conference Proceedings from the International Scientific Conference 9th November 2021 online : New changes, new challenges : Conference Proceedings from the International Scientific Conference 9th November 2021 online / editors: Ľudmila Čábyová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2021. - ISBN 978-80-572-0220-2, s. 730-742.

ohlasy:

   2022 [02] HURAJOVÁ, A., HLADÍKOVÁ, V. Educating for Good Character: from Critical Thinking to Intellectual Character Virtues. In: Media Literacy and Academic Research. 2022, 5(1), s. 178-191.
5. 

ohlasy:

   
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  KEGA 014UCM-4/2020 Internacionalizácia vyučovania študentov masmediálnej komunikácie. Doba riešenia: 2020 – 2022. Vedúca projektu: Mgr. Magdaléna Ungerová, PhD. druh účasti : riešiteľ https://www.portalvs.sk/sk/prehlad-projektov/kega/12861
2. 
3. 
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS) Media Literacy and Academic Research (FMK UCM) 2018 - súčasnosť
Člen organizačného výboru konferencie Quo Vadis Massmedia Quo Vadis Marketing FMK UCM Trnava 2017-2018
Člen organizačného výboru konferencie Megatrendy a médiá FMK UCM Trnava 2017

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého Olomouc, Česká republika 1.6.2018 – 30.6.2018 CEEPUS/freemover

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Recenzent publikácie Lingvistické minimum k masmediálnym štúdiám (praktikum). ISBN 978-80-572-0093-2. Prekladateľská a korektorská činnosť na základe zadania vedenia fakulty a katedry: - projektové dokumentácie - príspevky do odborných časopisov FMK

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Predmetom vedecko-výskumného záujmu pedagóga (ako lektora anglického jazyka) je integrácia mediálnych textov do výučby anglického jazyka (pozri časť IV.2, výstup 4 a časť IV.3, výstupy 1, 3) s cieľom napomôcť efektívnejšej akvizícii cieľového jazyka a zároveň aktivovať u vzdelávaných procesy kritického myslenia (VI.2, výstupy 3 a 5) vo vzťahu k použitým mediálnym textom. V procese tejto integrácie je rovnako skúmaný potenciál sociálnych sietí vyvinutých primárne pre vzdelávacie účely (pozri časť VI.3, výstup 2). V nadväznosti na aktuálnu situáciu dištančného vzdelávania ako dôsledku pandémie COVID-19 zameriava pedagóg svoju výskumnú pozornosť aj na potenciál a efektivitu ďalších komunikačných nástrojov využívaných v synchrónnej a asynchrónnej dištančnej výučbe (VI.2, výtupy1, 2, VI.3, výstup 5).
Anglický jazyk:
The subject of the teacher’s scientific-research interest (as an English lecturer) is the integration of media texts into teaching English as a foreign language (see part VI.2, paper 4 and VI.3, papers 1, 3) aiming to boost effective acquisition of the target language and, at the same time, to activate students’ critical thinking processes (part VI.2, papers 3,5) in relation to these media texts. On top of that, the potential of social networks, developed primarily for educational purposes, in the process of the above-mentioned integration is researched, too (VI.3, paper 2). Resulting from the current implementation of distance learning, as a consequence of the COVID-19 pandemic, the teacher focuses his research attention also on the potential and effectiveness of other communication tools used in synchronous and asynchronous distance learning (VI.2 – papers 1,2, VI.3 – paper 5).