Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Jana Černá

dátum poslednej aktualizácie: 31.12.2021

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Černá Jana, Ing., PhD.
I.2 Rok narodenia 1980
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa jana.cerna@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 2002 Manažment vo verejnej správe
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Národohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave 2005 Verejná správa a regionálny rozvoj
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Národohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave 2008 Verejná správa a regionálny rozvoj
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2009 - súčasnosť
Vedecko-výskumný pracovník Národohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave 2008 - 2009
Odborné analýzy pre implementáciu otvoreného systému celoživotného vzdelávania v SR Fair Analyses, o.z. 2006 - 2008
Delegát cestovnej kancelárie Satur Travel, a. s. 2003 - 2008

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Summer school: „The Modelling of (Spatial) Interaction" European Regional Science Association, PREPARE Summer Institute, Ekonomická univerzita v Bratislave 2007
„Tréning trénerov“. Zvyšovanie profesijných kompetencií v oblasti participatívneho vyučovania a v kreovaní tréningového balíka. Ekonomická univerzita v Bratislave 2008
Kurz “Štatistické metódy v marketingovom výskume” FMK UCM v Trnave 2020
Design thinking - Google FMK UCM v Trnave 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab, FMK UCM 09/2021
Univerzálna analytická kompetencia: Kvalitatívne a kvantitatívne analytické metódy CIVITTA & Žilinská univerzita & Scheidt Bachmann 12/2021

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketing vzdelávacích inštitúcií Aplikované mediálne štúdiá 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment I. Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Procesy v marketingu a marketingovej komunikácii Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 5 5
Počet obhájených prác 40 59
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketing služieb I. Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing služieb II. Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 39 9
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus WoS - 2 WoS - 1
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 55 35
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 10 10
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni / /
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Marketing vzdelávacích inštitúcií : vysokoškolská učebnica / Jana Černá ... [et al.] ; recenzenti: Ivana Butoracová Šindleryová, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. - 150 s. [7,55 AH]. - ISBN 978-80-8105-752-6.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Nové trendy v cestovnom ruchu pre marketérov / Jana Černá ; recenzenti: Anna Zaušková, Zoltán Šeben. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 84 s. - ISBN 978-80-8105-728-1
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS National identity in the light of culture tourism application of the reflections of Saint John Paul II / Jana Černá, 2017. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 13, no. 6 (2017), pp. 25-33.
4.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Religiousness and religious tourism in Slovakia : case study / Jana Černá, 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, suppl. 1 (2014), pp. 29-37.
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách The needs of religious tourists - a challenge to regional and local marketing / Jana Černá, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 159-161.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Marketing vzdelávacích inštitúcií : vysokoškolská učebnica / Jana Černá ... [et al.] ; recenzenti: Ivana Butoracová Šindleryová, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. - 150 s. [7,55 AH]. - ISBN 978-80-8105-752-6.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Nové trendy v cestovnom ruchu pre marketérov / Jana Černá ; recenzenti: Anna Zaušková, Zoltán Šeben. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 84 s. - ISBN 978-80-8105-728-1
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS National identity in the light of culture tourism application of the reflections of Saint John Paul II / Jana Černá, 2017. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 13, no. 6 (2017), pp. 25-33.
4.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách The needs of religious tourists - a challenge to regional and local marketing / Jana Černá, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 159-161.
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách The Legacy of Ss. Cyril and Methodius as Reflected in Institutions (In the City of Trnava) / Jana Černá, 2017. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science. In: ESRARC 2017 : 9th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Iulian Rusu ... [et al.] ; [reviewers] Giorgia Agresti, Nicolae Apostolescu. - Torino : Lexis Compagnia Editoriale, 2017. - ISBN 978-88-94206-44-9. - ISSN 2532-4381, S. 135-138.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Marketing vzdelávacích inštitúcií : vysokoškolská učebnica / Jana Černá ... [et al.] ; recenzenti: Ivana Butoracová Šindleryová, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. - 150 s. [7,55 AH]. - ISBN 978-80-8105-752-6.

ohlasy:

   2019 [4] KUBOVICS, M., KABÁT, M. Mobile applications within the possibilities of using principles for marketing in communications in educational institutions. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 884. ISBN 978-80-572-0038-3. 2017 [1] HUBINOVÁ, Jana. Social media in university education process. In: European Journal of Science and Theology. 2017, vol. 13, no. 6, pp. 229-238. ISSN 1841-0464. Scopus 2016 [3] BREZOVSKÁ, Lucia. The promotion of media education in the Slovak context by means of digital media. In: Developing Media Literacy in Public Education. Budapest: Corvinus University of Budapest, 2016, s. 106, 109. ISBN 978-963-503-622-6. 2016 [4] BREZOVSKÁ, Lucia. Problematika propagácie mediálnej výchovy na Slovensku. In: Megatrendy a médiá 2016: Kritika v médiách, kritika médií I. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 7, 9, 14. ISBN 978-80-8105-797-7. 2016 [4] BREZOVSKÁ, Lucia. Propagácia mediálnej výchovy v zahraničí. In: Quo vadis massmedia, Quo vadis marketing [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 63, 70. ISBN 978-80-8105-804-2.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Nové trendy v cestovnom ruchu pre marketérov / Jana Černá ; recenzenti: Anna Zaušková, Zoltán Šeben. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2015. - 84 s. - ISBN 978-80-8105-728-1.

ohlasy:

   2017 [1] KOLLÁROVÁ, Daniela. Podoby cestovného ruchu v Prešovskom kraji. In: Communication towards the prosperity of the Slovakia-Ukraine cross-border region (COPESU). Uzhorod: Uzhorod National University, 2017, s. 138, 139, 143. ISBN 978-617-7333-36-3. WoS 2017 [3] KOLLÁROVÁ, Daniela. Religious Buildings as Subjects of Tourist Industry. In: ESRARC 2017: 9th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino: Lexis Compagnia Editoriale, 2017, p. 147, 149. ISBN 978-88-94206-44-9. 2016 [1] KOLLAROVA, Daniela. Potential of buildings of sacral character in context of tourism on nature trail to Povazsky Inovec. In: ESRARC 2016: 8th European symposium on religious art, restoration & conservation. Fiesole: Nardini Editore, 2016, pp. 150-153. ISBN 978-88-404-4377-5. WoS
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Religiousness and religious tourism in Slovakia : case study / Jana Černá, 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, suppl. 1 (2014), pp. 29-37.

ohlasy:

   2017 [1] SLIVKA, M., PETRANOVÁ, D. Faith Tourism and Marketing Communication within the Senior Segment of Slovakia. In: ESRARC 2017: 9th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation. Torino: Lexis Compagnia Editoriale, 2017, p. 151, 152. ISBN 978-88-94206-44-9. WoS 2016 [1] SLIVKA, M., PETRANOVA, D. Faith tourism in Slovakia. In: ESRARC 2016: 8th European symposium on religious art, restoration & conservation. Fiesole: Nardini Editore, 2016, pp. 158-160. ISBN 978-88-404-4377-5. WoS 2016 [3] MAGÁL, S., SLIVKA, M. Marketing communication of seniors in golf tourism. In: The 6th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management Conference. 2016, p. 116, 117. ISBN 978-0-9964244-1-7.
4.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch Úlohy univerzít v dynamike znalostných procesov = The Role of Universities in Knowledge Dynamics Processes / Jana Černá, 2009. In: Region Direct : medzinárodný vedecký časopis. - ISSN 1337-8473, Roč. 2, č. 1 (2009), s. 80-106.

ohlasy:

   2012 [3] ĎURKOVÁ, K., ČÁBYOVÁ, Ľ., VICENOVÁ, E. Regional development in economic core regions. In Review of Applied Socio-Economic Research, 2012, roč. 4, č. 2. 2012 [3] ĎURKOVÁ, K., ČÁBYOVÁ, Ľ., VICENOVÁ, E. Regionálny rozvoj v regiónoch ekonomického jadra. In Region v rozvoji společnosti 2012. Brno : Mendelova univerzita, 2012. ISBN 978-80-7375-652-9. 2011 [4] GURŇÁK, D., LAUKO, V., KRIŽAN, F. Aktuálne tendencie vývoja dochádzkových regiónov verejných vysokých škôl na Slovensku. In Acta geographica Universitatis Comenianae, 2011, roč. 55, č. 1, s. 40, 65. 2010 [4] MILOTOVÁ, B., HAMADA, M. Pozícia IKT v Nitrianskom kraji: zhodnotenie vzťahov Triple helix modelu. In BUČEK, M., REHÁK, Š., HUDEC, O. (eds.) Regionálne dimenzie znalostnej ekonomiky. 2010, s. 214. 2010 [4] FÁZIKOVÁ, M., HAMADA, M., MILOTOVÁ, B. Vývoj a súčasný stav vzdelávania a vedy a výskumu v IKT v nitrianskom regióne. In Regionálne dimenzie znalostnej ekonomiky [CD-ROM]. Bratislava : Vydavateľstvo Ekonóm, 2010. s. 10. ISBN 978-80-225-3095-8. 2010 [4] BEDNÁRIK, Jaroslav. Krízový manažment. Trnava : UCM, 2010, s. 64.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Teoretické a praktické otázky vyjadrenia regionálnej konkurencieschopnosti v ekonomike Slovenska = The theoretical and practical questions on a regional competitiveness in economy of Slovakia / Jozef Tvrdoň, Jana Šuranová, 2007. In: 2nd Central European Conference in Regional Science : October 10 - 13, 2007 : Nový Smokovec - The High Tatras. - [Košice] : [Technical University of Košice, Faculty of Economics], [2007]. - ISBN [nie je], S. 1089-1098.

ohlasy:

   2012 [3] DAZA ARAMYO, L.G., VOKOUN, M., DAMBORSKÝ, M. Regional Competitiveness: Latin America and the Carribean. In ERSA Conference Papers 2012 : Regions in Motion, Breaking the Path ... 2012. 2012 [3] DAZA ARAMYO, L.G., VOKOUN, M. A new Competitiveness Index for Latin America. In International Proceedings of Economics Development. 2012. ISSN 2010-4626, s. 83. 2011 [4] KOREC, P., POLONYOVÁ, E. Zaostávajúce regióny Slovenska - pokus o identifikáciu a poukázanie na príčiny. In Acta geographica Universitatis Comenianae, 2011, roč. 55, č. 2, s. 189. 2010 [3] WOKOUN, René. Teoretické a metodologické přístupy k výzkumu regionální konkurenceschopnosti. In Regionální studia, 2010, č. 2, s. 7. 2009 [4] MORVAY, K., MARUŠINEC, J. Monitoring konkurencieschopnosti regiónov SR. Bratislava : M.E.S.A.10, 2009. ISBN 978-80-89177-18-9. s. 32.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA 1/0640/15 Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom environmentálnom manažmente podnikov, doba riešenia 2015 - 2017, prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. druh účasti: spoluriešiteľ
2.  KEGA 002UCM-4/2015 Marketing vzdelávacích inštitúcií, doba riešenia 2015, vedúca projektu doc. PhDr. Ľudmila Čábyová, PhD. druh účasti: zástupca vedúcej projektu
3.  Vega č. 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie. Vedúci projetu Ing. Tomáš Fašiang, PhD. Druh účasti: spoluriešiteľ projektu
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe 2019 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii ČMS 2019 - 2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelů marketingu 2019 - súčasnosť
Členka komisií pre štátne skúšky FMK UCM 2009 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Pedagogical University of Cracow, Institute of Computer Science Krakow, Poland 22. 5. 2017 – 26. 5. 2017 Erasmus+
University of Zagreb, Faculty of Forestry, Department of Production and Management Zagreb, Croatia 3. 6. 2014 – 6. 6. 2014 Erasmus+
Department of Human and Economic Geography, School of Economics and Commercial Law, University of Göteborg Göteborg, Sweden 1. 3. 2008 – 2. 6. 2008 Národný štipendijný program

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)


Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Anglický jazyk: