Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Alena Kusá

dátum poslednej aktualizácie: 24.09.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Kusá Alena, prof. Ing. PhD.
I.2 Rok narodenia 22.2.1955
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) profesor
I.5 E-mailová adresa alena.kusa@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Vysoká škola ekonomická Bratislava, Fakulta ekonomiky, služieb a cestovného ruchu Banská Bystrica 1979 Ekonomika služieb a CR
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Technická univerzita vo Zvolene, Drevárska fakulta 2000 Odvetvové a prierezové ekonomiky
Titul docent Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta PEDAS 2004 Odvetvové a prierezové ekonomiky
Titul profesor Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie 2013 Masmediálne štúdiá, ŠP Marketingová komunikácia
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg /profesor od.r.2013 Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, Katedra marketingovej komunikácie 2009-doteraz
Vysokoškolský pedagóg /Odborný asistent, docent od r.2004 Drevárska fakulta Technickej univerzity vo Zvolene, katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva (1997-2011) 1994- 2011
Vysokoškolský pedagóg/ Odborný asistent Drevárska fakulta Technickej univerzity vo Zvolene, katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva (1997-2011) 1994- 2011
vedúca obchodného oddelenia referentka obchodu Žiara, VD Zvolen Mestský národný výbor vo Zvolene, odbor obchodu, dopravy a služieb 1992-1993 1979-1990

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Kurz vysokoškolskej pedagogiky- absolvent- certifikát Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici 1998-2000
Online workshop – projektové vyučovanie - Design Thinking - certifikát Spol.Google Spol. 2020
Tréning predaja – certifikát Spol.Businnes Sucsses 1992
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 3/2020
Kurz Štatistické metódy vo výskume FMK UCM 11/2020
Kurz Pertov a Ganttov diagram FMK UCM 11/2021
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab, FMK UCM 9/2021
Školenie na prípravu členov prac.skupín Akreditačnej rady UNIZA pre posudzovanie ŠP ŽU v Žiline 2/2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 09/2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketingové stratégie I a II Marketingová komunikácia bakalársky Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingové komunikačné stratégie I a II Marketingová komunikácia magisterský Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingové komunikačné stratégie a integrovaná marketingová komunikácia I a II Marketingová komunikácia doktorandský Mediálne a komunikačné štúdiá
Spotrebiteľské správanie Marketingová komunikácia bakalársky Mediálne a komunikačné štúdiá
Výskum spotrebiteľa a spotrebiteľské teórie Marketingová komunikácia doktorandský Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
Marketingová komunikácia Bakalársky - garant Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia magisterský -garant Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketingová komunikácia doktorandský - garant Mediálne a komunikačné štúdiá
V.3. Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania Študijný odbor, ku ktorému je priradený
t.č.odňaté práva
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 10/2022 - 23 2/2022-2023
Počet obhájených prác 226/ od r. 2000 13 /od r.2004
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 131 ( evidované od r.2010) 57
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 39 33
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 186, z toho 155 od 2010- 2022 92
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti Do r.2010 -10 Po r.2010(FMK) - 42 35
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 2 / 2 1 / 2
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch Comparison of furniture demand in Croatia and Slovakia / Darko Motik ... [et al.], 2004. In: Forest Products Journal. - ISSN 0015-7473, Roč. 54, č. 12 (2004), s. 85-89. [Motik Darko - Kusá Alena - Jazbec Anamarija - Jelačić Denis]
2.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication as a Part of Identity of Sustainable Subjects in Fashion / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020. DOI DOI 10.3390/jrfm13120305. In: Journal of Risk and Financial Management. - ISSN 1911-8066, Roč. 13, č. 12 (2020), s. 305-320
4.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Effect of marketing communication on consumer preferences and purchasing decisions / Alena Kusá, Anna Zaušková, Ľudmila Čábyová, 2020. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 10, č. 1 (2020), s. 150-155
5.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Testing of Standardized Advertising Slogans Within the Marketing Communication of Sustainable and Local Foods in Order to Reveal Consumer Preferences / Alena Kusá ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.3389/fsufs.2021.703223. In: Frontiers in Sustainable Food Systems. - ISSN 2571-581X, Roč. 5, č. júl (2021), s. [1-9] [online].
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.
2.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Testing of Standardized Advertising Slogans Within the Marketing Communication of Sustainable and Local Foods in Order to Reveal Consumer Preferences / Alena Kusá ... [et al.], 2021. DOI DOI 10.3389/fsufs.2021.703223. In: Frontiers in Sustainable Food Systems. - ISSN 2571-581X, Roč. 5, č. júl (2021), s. [1-9] [online].
3.  V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka – kapitola, príspevok, abstrakt, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, príspevok z podujatia Communicating sustainability in the circular economy and its implementation in selected areas / Alena Kusá, Renáta Miklenčičová, Marianna Urmínová, 2022. In: Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia : monograph : Visegrad+ Grant No. 22110036 / editor-in-Chief: Ivan Mihajlović ; reviewers: Zuzana Virglerova, Ivana Mladenović Ranisavljević. - 1. vyd. - Bor : University of Belgrade, Technical Faculty in Bor, 2022. - ISBN 978-86-6305-121-8, s. 444-488.
4.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus Communication as a Part of Identity of Sustainable Subjects in Fashion / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020. DOI DOI 10.3390/jrfm13120305. In: Journal of Risk and Financial Management. - ISSN 1911-8066, Roč. 13, č. 12 (2020), s. 305-320.
5.  V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok – monografia, kritická pramenná edícia, kritický komentovaný preklad, kartografické dielo, katalóg umeleckých diel, editovaná kniha, zborník Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Daniela Kollárová. - 1. vyd. - Oxford : Peter Lang, 2022. - 192 s. [9,64AH]. - ISBN 978-1-80079-855-7.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADC Vedecké práce v zahraničných karentovaných časopisoch Comparison of furniture demand in Croatia and Slovakia / Darko Motik ... Alena Kusá ...[et al.], 2004. In: Forest Products Journal. - ISSN 0015-7473, Roč. 54, č. 12 (2004), s. 85-89.

ohlasy:

   2020 [01] GRZEGORZEWSKA, E., et al. Evaluating the international competitiveness of polish furniture manufacturing industry in comparison to the selected eu countries. In: Acta Facultatis Xylologiae Zvolen. 2020, 62(2), pp. 149-164. ISSN 1336-3824. Scopus 2020 [3] JOŠT, M., et al. Changes in Customer Preferences for Furniture in Slovenia. In: Drvna industrija. 2020, 71(2), pp. 149-156. 2013 [01] SHUKRI, M., SAM SHOR, N.Y., LI YANA, Y. Consumers knowledge and preferences for wood-based materials used in household furniture manufacture. In: Malaysian Forester. 2013, 76(1), pp. 53-58. ISSN 0302-2935. Scopus 2010 [3] PERIĆ, I., et al. Analiza zadovoljstva kupaca namještaja. In: Drvna industrija. 2010, 61(4), pp. 251-258. 2008 [3] SHUKRI, M., TAN POH, Y. Wooden Furniture Purchase Attributes: A Malaysian Consumers Perspective. In: Pertanika J. Trop. Agric.Sci. 2008, 31(2), s. 197-203. ISSN 1511-3701. 2008 [3] MOHAMED, S. and YI, T.P., 2008. Wooden furniture purchase attributes: A Malaysian consumers perspective. Pertanika Journal of Tropical Agricultural Science, 31(2), pp. 197-203.( SCOPUS) 2010 [3] PERIĆ, I., BIČANIĆ, K., PIRC, A., OJUROVIĆ, R. and GRLADINOVIĆ, T., 2010. Analysis of customer satisfaction in furniture market. Drvna Industrija, 61(4), pp. 251-258.(SCOPUS) SHUKRI, M., SAM SHOR NAHAR, Y., MOHD KHAIRON, B., ASHRIQ FAHMY, A., BAZILAH, A.R. and AHMAD AIZUDDIN, H., 2011. Malaysian consumers perceived importance and knowledge of household furniture materials. Malaysian Forester, 74(1), pp. 61-68.(SCOPUS)
2.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication as a Part of Identity of Sustainable Subjects in Fashion / Alena Kusá, Marianna Urmínová, 2020. DOI DOI 10.3390/jrfm13120305. In: Journal of Risk and Financial Management. - ISSN 1911-8066, Roč. 13, č. 12 (2020), s. 305-320.

ohlasy:

   2022 [01] MINHUS, S.M., HUIE, L. Sustainability of Costume Appearance: Influence of Psychological and Social Values on the Bangladeshi Young Generation. In: Sage Open. 2022, roč. 12, č. 2. Scopus 2021 [01] SanMiguel, P., et al. How to communicate sustainability: from the corporate web to e-commerce. The case of the fashion industry. In: Sustainability. 2021, roč. 13, č. 20, art. no. 11363. WoS 2021 [01] URDEA, A.M., CONSTANTIN, C.P. Experts Perspective on the Development of Experiential Marketing Strategy: Implementation Steps, Benefits, and Challenges. In: JOURNAL OF RISK AND FINANCIAL MANAGEMENT. 2021, roč. 14, č. 10 (2021), 502. WoS 2021 [3] KUCHCIAK, I., WIKTOROWICZ, J. Empowering Financial Education by Banks—Social Media as a Modern Channel. In: Journal of Risk and Financial Management. 2021, 14(3), 118.
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Gender differences in purchase decision-making styles / Alena Kusá ... [et al.], 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, no. 5 (2014), pp. 113-123.

ohlasy:

   2020 [3] GUMUS, N., KARACA, S. Tuketicilerinin Karar Verme Tarzlarinin Incelenmesi: Turk Dunyasi Ornegi. In: MANAS Journal of Social Studies. 2020, 9(2), pp. 946-957. ISSN 1694-7215. 2020 [1] Cho, H., Chiu, W., Tan, X.D. Travel overseas for a game: the effect of nostalgia on satellite fans psychological commitment, subjective well-being, and travel intention. In: Current Issues in Tourism. 2020. WoS 2019 [3] Liem Gai Sin. Analisis perbedaan gaya pengambilan keputusan pembelian konsumen laki-laki da perempuan akan produk suplemen makanan di kota malang. In: Media Ekonomi. 2019, 19(2). ISSN 2579-4418. 2019 [3] MMARI, W.E., KAZUNGU, I. Does value perception impinge consumer purchase decision? The perspective of gender differences in shopping malls, dar es Salaam-Tanzania. In: Journal of Co-operative and Business Studies. 2019, 4(2), pp. 32-38. ISSN 0856-9037. 2016 [2] KOLLAROVA, Daniela. Slovak retail in era of globalization. In: Globalization and its socio-economic consequences. Zilina: ZU, 2016, s. 935, 936. ISBN 978-80-8154-191-9. WoS
4.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Influence of the social networking website Snapchat on the Generation Z / Alena Kusá, Zuzana Záziková, 2016. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 5 (2016), pp. 145-154.

ohlasy:

   2019 [1] MURA, L., et al. Position of employee benefits in remuneration structure. In: Transformations in Business & Economics. 2019, vol. 18, no. 2(47), pp. 159-173. ISSN 1648-4460. WoS, Scopus 2019 [3] MMARI, W.E., KAZUNGU, I. Does value perception impinge consumer purchase decision? The perspective of gender differences in shopping malls, dar es Salaam-Tanzania. In: Journal of Co-operative and Business Studies. 2019, 4(2), pp. 32-38. ISSN 0856-9037. 2018 [3] ŚWIGOŃ, Marzena. Media spolecznościowe przyszlości wedlug stidentów. Analiza i kreowanie trendów. In: Komunikowanie w świecie aplikacji. 2018, s. 51. 2018 [3] KILIE, H.O. Firmalarin Marka IletisimindeSnapchat Kullanimi. Proceedings of 4th SCF International Conference on "Economics and Social Impacts of Globalization" and "Future Turkey-European Union Relations". Nevsehir: Usak University, 2018, s. 271. ISBN 978-605-2077-05-4. 2018 [1] MURA, L., MARCHEVSKA, M., DUBRAVSKA, M. Slovak retail business across panel regression model. In: Marketing and Management of Innovations. 2018, 4, pp. 203-211. ISSN 2218-4511. WoS
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Trends in mobile applications from the perspective of digital consumers / Alena Kusá, Zuzana Záziková, 2015. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science. In: Marketing Identity : Digital Life - part II. : Conference Proceedings from International Scientific Conference 10th - 11th November 2015, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic / editors: Jozef Matúš, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2015. - ISBN 978-80-8105-780-9. - ISSN 1339-5726, S. 126-138.

ohlasy:

   2018 [2] MUSOVÁ, Z., POLIAČIKOVÁ, E. Consumers´ perception of digital marketing tools. In: Marketing Identity: Digital Mirrors - part I. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 432, 439. ISBN 978-80-8105-984-1. WoS 2018 [4] ZAUŠKOVÁ, A., REZNÍČKOVÁ, M. Sociálne médiá a ich perspektíva pri zvyšovaní povedomia o eko-inováciách. In: Integrácia sociálnych médií, geolokačných služieb a mobilných zariadení v záujme podpory environmentálnych inovácií. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 41, 42. ISBN 978-80-8105-975-9. 2018 [4] ZAUSKOVA, A., REZNICKOVA, M. Impact of social media on raising awareness of eco-innovations in a global environment. In: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: ŽU, 2018, s. 2427. ISBN 978-80-8154-249-7. 2017 [2] MUSOVÁ, Z., MINÁROVÁ, M., POLIAČIKOVÁ, E. Consumer bahavior and internet. In: Marketing Identity: Online Rules. Trnava: FMK UCM, 2017, pp. 172-183. WoS 2017 [1] PETRANOVA, Dana. Governance and Adaptation to Innovative Modes of Higher Education Provision (GAIHE). In: International Conference on Advanced Education and Management Science AEMS 2017. Lancaster: DEStech, 2017, s. 19. ISBN 978-1-60595-438-7. WoS 2016 [2] MUSOVA, Z., MUSA, H., HULIAKOVA, Z. Innovative approaches in a socially responsible marketing in a global environment. In: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: ŽU, 2016, pp. 1466-1473. WoS
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v procesoch kruhovej ekonomiky – zástupca vedúceho projektu ( 2018-2020)
2.  VEGA 1/0283/15 Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu – vedúca projektu (2015-2017)
3.  VEGA 1/0606/21 Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie – spoluriešiteľ (2021- 2023)
4.  Medzinárodný projekt V4 (visegrad found) F22110036- Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia ( 2021-2022)
5.  Medzinárodný projekt OECD, EK a MŽP SR -Preparation of Circular Economy Roadmap for the Slovak Republic - Príprava cestovnej mapy pre obehové hospodárstvo na Slovensku - - členka prac.skupiny (2020-2022)

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v Českej marketingovej společnosti, ČR, Členstvo v Klube učiteľov marketingu Česká marketingová spoločnosť, Praha 1995- doposiaľ
Členstvo v POPAI, ČR POPAI Central Europe, nezisková organizácia na podporu marketingu v mieste predaja 2019- doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade Ecoletra.com Scientific eJournal Medzinárodný interdisciplinárny e- časopis www.ecoletra.com 2015 - doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade UCM v Trnave UCM Trnava 2018- doposiaľ
Členstvo vo Vedeckej rade FMK UCM v Trnave FMK UCM v Trnave 2012- doposiaľ
Členstvo v Rade pre vnútorné hodnotenie kvality UCM UCM Trnava 2015- doposiaľ
Členka Odborovej komisie mediálne a komunikačné štúdiá FMK UCM Trnava FMK UCM v Trnave 2012 - doposiaľ
Členka a školiteľka Odborovej komisie 3-3-16 Ekonomika a manažment podniku F PEDAS Žilinská univerzita v Žiline Žilinská univerzita v Žiline 2007- doposiaľ
Členka AOPP ( mimo UCM) Asociácia ochrany práv pacientov – nezisková organizácia Bratislava 2018- doposiaľ
Hodnotiteľ projektov VEGA, Hodnotiteľ projektov KEGA Vedecká grantová agentúra pri MŠVVaŠ Kultúrna a edukačná grantová agentúra pri MŠVVaŠ 2014- doposiaľ 2016- doposiaľ
Členka Vedeckého výboru medzinárodnej konferencie Marketing Identity ( každoročne) FMK UCM v Trnave 2012- doposiaľ
Členka Klub učitelov marketingu Česká marketingová spoločnosť, Praha 2019- doposiaľ
Členka Polish Communication Association Polskie Towarzystwo Komunikacij Spolocznej 2021 -doposiaľ
členka vedeckých výborov konferencií Žilinská univerzita v Žiline, FMK UCM v Trnave 2004- doposiaľ
osoba nesúca hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu marketingová komunikácia FMK UCM v Trnave 2013 -doposiaľ
Členka Rady pre študijný program marketingová komunikácia FMK UCM v Trnave 2021- súčasnosť
členka AR UNIZA pre posudzovanie ŠP so štandardami SAAVŠ Žilinská univerzita v Žiline 2022 - súčasnosť
členka ESMA European Social Marketing Association medzinárodná organizácia ESMA 2022 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Česká zemedelská univerzita, Provozne ekonomická fakulta Praha, ČR 9.1.2012 – 13.1.2012 Erasmus
Vysoká škola finanční a správní Praha, ČR 24.9.2013- 28.9.2013 Erasmus
Univerzita ITM Rzeszow Rzeszow, Poľsko 15.3.2016 – 17.3.2016 Erasmus+
University of Economie Katowice Katowice, Poľsko 9.4.2018- 12.4.2018 Erasmus+
University of Economie Katowice Katowice, Poľsko 9. 5. 2022 - 13.5. 2022 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

V rámci pôsobenia na UCM, Fakulte masmediálnej komunikácie najskôr ako docentka na Katedre marketingovej komunikácie, od r.2013 ako profesorka v ŠO 3.2.3 Masmediálne štúdiá, neskôr mediálne a komunikačné štúdiá, je osoba nesúca hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality ŠP Marketingová komunikácia vo všetkých stupňoch štúdia Je garantkou predmetov Marketingové stratégie I. a II., Marketingové komunikačné stratégie I a II , ktoré aj v súčasnosti vyučuje. V rámci predmetu Marketingové stratégie I. a II. vytvorila v spoluautorstve pre študentov FMK študijnú literatúru - vysokoškolskú učebnicu v r. 2011, 2012 a jej pokračovanie v r. 2022,vysokoškolské skriptá v r.2015, čím prispela k obohateniu problematiky v rámci ŠP. Je autorkou a spoluautorkou viacerých monografií (1 AAA, 6 AAB), príspevkov v databázových časopisoch v počte 14 a v súčasnosti intenzívne publikuje v oblasti spotrebiteľského správania, kruhovej ekonomiky, udržateľnosti, stratégií a marketingovej komunikácie. Je autorkou /spoluautorkou ďalších troch učebníc, šiestich skrípt, šiestich monografií a kapitol v učebniciach(5), učebných textov (2), ktoré študenti môžu využívať ako študijnú literatúru. V rámci výučby predmetov vo výučbe implementuje inovatívne a kreatívne prístupy výučby formou otvorených prípadových štúdií, ktoré majú študentom priniesť teoretické a praktické poznatky z problematiky analýz a stratégií z podnikateľského prostredia. Odborne sa venuje marketingu, marketingovej komunikácii, marketingovým a komunikačným stratégiám, analýzam trhu a spotrebiteľskému správaniu s dôrazom na spotrebiteľa v rámci generačných skupín, ako aj na envirosprávanie spotrebiteľov v obchode. Na tieto oblasti orientuje aj svoju vedeckú, výskumnú a publikačnú činnosť a projekty.

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
pokr. bodu IX V rámci výučby predmetov Marketingové stratégie I. a II vo výučbe implementuje inovatívne a kreatívne prístupy výučby formou otvorených prípadových štúdií, ktoré majú študentovi poskytovať priestor pre manažovanie situácií fiktívnych, resp. reálnych firiem a byť spolutvorcami prípadových štúdií. Okrem priamej výučby predmetov na FMK od r. 2009 viedla a vedie záverečné práce, najmä diplomové a dizertačné. V súčasnosti (ak.rok 2022/3) je školiteľkou 2 doktorandov a celkove má ukončených 10 doktorandov na FMK a 3 na predchádzajúcom pracovisku TU Zvolen. Od r. 2009 je členkou štátnicových komisií a komisií pre obhajoby záverečných prác pre bakalárske, magisterské, rigorózne, doktorandské štúdium, habilitačných konaní na FMK UCM v Trnave. Je členkou odborových komisií pre doktorandské štúdium na F PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline a FMK v Trnave, tiež profesných združ. Od r.2012 bola vedúcou projektu VEGA, zástupkyňou vedúceho Vega pri 3 projektoch a spoluriešiteľkou 1 projektu Vega a participovala na iných medzinárodných projektoch - projekt cezhraničnej spolupráce COPESU, Višegrádsky projekt V4 (Srbsko). Okrem pedagogickej a vedecko - výskumnej práce na FMK UCM v Trnave sa podieľa každoročne na spolupráci s marketingovými a PR agentúrami pri realizácii výskumov v rámci riešenia diplomových a dizertačných prác a uskutočňovaní workshopov pre študentov ŠP Marketingová komunikácia. Ako garantka študijného programu sa podieľa na jeho tvorbe, vypracovaní študijného plánu a informačných listov. Jej publikačná, výskumná a vedecká činnosť napomáha rozvoju študijného programu. Jej vedecký profil a angažovanosť na rozhodovaní zaručujú rozvoj a kvalitu študijného programu. V súčasnosti nesie hlavnú zodpovednosť za ŠP marketingová komunikácia.
Anglický jazyk: