Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Tomáš Fašiang

dátum poslednej aktualizácie: 15.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Fašiang Tomáš, Ing., PhD.
I.2 Rok narodenia 1985
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa tomas.fasiang@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Obchodná fakulta Ekonomická univerzita v Bratislave 2009 Obchod a marketing
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2012 Marketingová komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 09/2012 - súčasnosť

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Statistical analysis in practice ACREA CR, s.r.o. Prague 2013
Design thinking - Google Google 2020
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM 2020
Creative Skills for Innovation Google Slovensko 2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab FMK UCM 2021
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe FMK UCM 2021

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Diplomový seminár I. Marketingová komunikácia 2. stupeň
Všeobecná ekonomická teória Marketingová komunikácia 1. stupeň
Ekonomika a podnikanie Marketingová komunikácia 1. stupeň
Základy ekonómie Media relations 1. stupeň
Marketingová informatika Marketingová komunikácia 1. stupeň
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 5 5
Počet obhájených prác 42 47
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 38 25
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 10 9
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 24 12
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 9 9
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 0 / 0 0 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADF Vzťah vybraných ekonomických ukazovateľov k vývoju mediálnych výdavkov v segmente nešpecializovaného maloobchodu = Connection of chosen economical indicators with development of medial expenses in non specified retail segment / Tomáš Fašiang, 2012. - Indexované vo WoS CC. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 3, č. 1 (2012), s. 85-96.
2.  ADM ECO-ECO Recycling Models and Application of their Principles into the Circular Economy / Alena Kusá ... [et al.], 2020. In: Acta Polytechnica Hungarica. - ISSN 1785-8860, Roč. 17, č. 9 (2020), s. 85-107.
3.  AAB Komunikačné stratégie maloobchodu / Tomáš Fašiang ; recenzenti: Jozef Matúš, Jozef Sablik. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - 117 s. – ISBN 978-80-8105-466-2.
4.  AAB Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN 978-80-8105-906-3.
5.  ACB Ekonómia [elektronický zdroj] : história, súčasnosť a budúcnosť / Jozef Matúš, Jaroslav Bednárik, Tomáš Fašiang ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Viliam Končal. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2016. - 1 CD-ROM (189 s.). - Elektronická učebnica. - ISBN 978-80-8105-813-4.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  AFD Significance of retail gravity models / Tomáš Fašiang, 2015. In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : 15th International Scientific Conference : Proceedings / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Tomas Kliestik, Anna Krizanova. - Zilina : ZU - University of Zilina, 2015. - ISBN 978-80-8154-145-2, S. 129-134. (citované 1x)
2.  ADM Sunday christian significance and the saints days shopping behaviour / Ľudmila Čábyová, Tomáš Fašiang ... [et al.], 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, no. 1 (2014), pp. 43-54.
3.  AFC How is the Daily Shopping behaviour of Consumer Goods Influenced by Gender / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Petra Grešková, 2016. In: ICASSR 2015 : 3rd International Conference on Applied Social Science Research : May 22-23, 2015 Beijing, China / edited by: Li Chen. - Paris : Atlantis Press, 2016. - (Advances in Intelligent Systems Research, ISSN 1951-6851 ; vol. 105). - ISBN 978-94-6252-148-3, S. 249-252 [online].
4.  AAB Úloha marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka v maloobchode / Alena Kusá, Tomáš Fašiang, Petra Grešková ; recenzenti: Jarmila Šalgovičová, Dagmar Hrašková, Ladislav Mura. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2017. - 210 s. - ISBN 978-80-8105-906-3.
5.  ADN Using heuristic methods in the process of retail shops placement in the context of marketing communication effect maximisation / Tomáš Fašiang, Pavel Gežík, 2017. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 8, no. 2 (2017), pp. 42-57.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Sunday christian significance and the saints days shopping behaviour / Ľudmila Čábyová ... [et al.], 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, no. 1 (2014), pp. 43-54..

ohlasy:

   2020 [1] BOROWSKA-STEFAŃSKA, M., KOWALSKI, M., WIŠNIEWSKI, S. Changes in urban transport behaviours and spatial mobility resulting from the introduction of statutory Sunday retail restrictions: A case study of Lodz, Poland. In: Moravian Geographical Reports. 2020, 28(1), pp. 29-47. ISSN 1210-8812. Scopus 2020 [1] BOROWSKA-STEFAŃSKA, M., KOWALSKI, M., WIŠNIEWSKI, S. Changes in urban transport behaviours and spatial mobility resulting from the introduction of statutory Sunday retail restrictions: A case study of Lodz, Poland. In: Moravian Geographical Reports. 2020, 28(1), pp. 29-47. ISSN 1210-8812. Scopus 2019 [1] BUTORACOVÁ ŠINDLERYOVÁ, I., BAČUVČÍK, R. Dreams and reality church versus target groups. In: European Journal of Science and Theology. 2019, 15(1), pp. 47-59. ISSN 1841-0464. WoS 2017 [2] MRACEK, P., MILICHOVSKY, F. Perception of outdoor brands in business. in: Marketing Identity: Online Rules. Trnava: FMK UCM, 2017, pp. 165-171. WoS 2016 [2] MRÁČEK, P., MILICHOVSKÝ, F. Value perception of outdoor brands in the Czech Republic. In: Marketing Identity: Brands we love - part II. Trnava: FMK UCM, 2016, s. 217. ISBN 978-80-8105-841-7. WoS 2014 [3] ROMAN, T.C., et al. Christmas - from religious to laic. The stimuli that "sell" Christmas. In: CES Working Papers. 2014, 6(2), pp. 117-134. ISSN 2067-7693. 2014 [1] ĎURKOVÁ, K., PIZANO, V. Advergaming in Slovak brands. In Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education. 2014. ISBN 978-619-7105-23-0, s. 36. 2014 [1] RYBANSKÝ, R., MÁLIKOVÁ, I. The influence of media on consumer buying bahavior. In Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education. 2014. ISBN 978-619-7105-23-0, s. 1008.
2.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Komunikačné stratégie maloobchodu / Tomáš Fašiang ; recenzenti: Jozef Matúš, Jozef Sablik. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2012. - 117 s. - ISBN 978-80-8105-466-2.

ohlasy:

   2013 [4] MEŠŤÁNKOVÁ, Mária. CSR - budovanie pozitívneho imidžu firmy. In RYBANSKÝ, R., ZAUŠKOVÁ, A. (eds.) Marketing identity : dizajn, ktorý predáva. 2013. ISBN 978-80-8105-554-6, s. 300, 310. 2013 [4] KOLLÁROVÁ, Daniela. Marketing a spoločnosť II. Trnava : UCM, 2013. ISBN 978-80-8105-506-5. s. 131.
3.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Significance of retail gravity models / Tomáš Fašiang, 2015. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS. Abstrakt príspevku je uverejnený v zborníku Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky ´15. Žilina: EDIS, 2015, s. 33. ISBN 978-80-554-1102-6. In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : 15th International Scientific Conference : Proceedings / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Tomas Kliestik, Anna Krizanova. - Zilina : ZU - University of Zilina, 2015. - ISBN 978-80-8154-145-2, S. 129-134.

ohlasy:

   2016 [2] MÁLIKOVÁ, I., RYBANSKÝ, R. The impact of globalization on healthy lifestyle of consumers. In: Globalization and its socio-economic consequences. Zilina: ZU, 2016, s. 1289, 1294. ISBN 978-80-8154-191-9. WoS
4.  ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch Vzťah vybraných ekonomických ukazovateľov k vývoju mediálnych výdavkov v segmente nešpecializovaného maloobchodu = Connection of chosen economical indicators with development of medial expenses in non specified retail segment / Tomáš Fašiang, 2012. - Indexované vo WoS CC. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 3, č. 1 (2012), s. 85-96.

ohlasy:

   2020 [1] KUSÁ, A., ZAUŠKOVÁ, A., ČÁBYOVÁ, Ľ. Effect of marketing communication on consumer preferences and purchasing decisions. In: Ad Alta. 2020, 10(1), pp. 150-155. WoS 2016 [1] KOLLÁROVÁ, Daniela. Consumer behaviour of Slovaks during the holidays accepted by society. In: European Journal of Science and Theology. 2016, vol. 12, no. 4, pp. 165-172. ISSN 1841-0464. Scopus 2015 [2] KARAFFOVÁ, D., KUSÁ, A. Influence of content marketing on digital consumer. In: Marketing Identity: Digital Life - part II. Trnava: FMK UCM, 2015, s. 90. ISBN 978-80-8105-780-9. WoS 2014 [1] RYBANSKÝ, R., MÁLIKOVÁ, I. The influence of media on consumer buying bahavior. In Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education. 2014. ISBN 978-619-7105-23-0, s. 1008. 2014 [1] KOLLÁROVÁ, D., UNGEROVÁ, M. Marketing or communication at point of purchase? In Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education. 2014. ISBN 978-619-7105-23-0, s. 509. 2013 [2] KUSÁ, A., GREŠKOVÁ, P. 50+ generation - the perspective for marketing. In MATÚŠ, J., PETRANOVÁ, D. (eds.) Marketing identity : design that sells. 2013. ISBN 978-80-8105-546-1, s. 106. WoS 2013 [2] ZAUŠKOVÁ, A., MADLEŇÁK, A., ŠVEC, M. Legal aspects of corporate social responsibility in conditions of the European Union and the Slovak Republic. In MATÚŠ, J., PETRANOVÁ, D. (eds.) Marketing identity : design that sells. 2013. ISBN 978-80-8105-546-1, s. 451. WoS
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Purchase behavior of women generation X and Y / Tomáš Fašiang, 2013. In: Marketing identity : design that sells : Conference Proceedings from International Scientific Conference 4th - 5th November 2013 Congress Hall of the Slovak Academy of Science Smolenice, Slovak Republic / editors: Jozef Matúš, Dana Petranová. - 1. vyd. - Trnava : University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Mass Media Communication, 2013. - ISBN 978-80-8105-546-1. - ISSN 1339-5726, S. 261-273.

ohlasy:

   2015 [2] GREŠKOVÁ, P., KUSÁ, A. The generation Y consumers´ identity and their position in contemporary globalized society from the marketing point of view. In: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: ŽU, 2015, s. 157-162. ISBN 978-80-8154-145-2. WoS 2015 [2] MIKLENČIČOVÁ, Renata. Internet purchasing. In: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina: ŽU, 2015, s. 427-432. ISBN 978-80-8154-145-2. WoS 2015 [2] KARAFFOVÁ, D., KUSÁ, A. Influence of content marketing on digital consumer. In: Marketing Identity: Digital Life - part II. Trnava: FMK UCM, 2015, s. 81, 90. ISBN 978-80-8105-780-9. WoS
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA 1/0606/21 - Zmena preferencii v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie, doba riešenia 2021 – 2023, vedúci projektu
2.  VEGA 1/0078/18 - Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky, doba riešenia 2018-2020, spoluriešiteľ projektu
3.  VEGA 1/0283/15 - Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu., doba riešenia 2015 -2017, zástupca vedúceho projektu
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen odborových a profesných organizácií Česká marketingová společnost (ČMS), z.s. 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií POPAI CENTRAL EUROPE 2020 - súčasnosť
Člen odborových a profesných organizácií Klub učitelů marketingu 2019 - súčasnosť
Člen štátnicovej komisie FMK UCM 2012 - súčasnosť
Člen Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť
Predseda finančno-legislatívnej komisie Akademického senátu FMK UCM FMK UCM 2018 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Vysoká škola finanční a správní Estonská 500 101 00 Prague 10 21. 3. - 25. 3. 2022 Erasmus+, lucie.ektilahova@vsfs.cz, +420 210 088 819

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Posudzovanie zahraničných výstupov pre Communication Today (ISSN1338-130X)

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Tomáš Fašiang vyštudoval obchodný manažment na Obchodnej fakulte Ekonomickej univerzity v Bratislave. Dizertačnú prácu obhájil na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, kde pôsobí ako odborný asistent. V rámci vedecko-výskumného zamerania sa venuje problematike marketingovej komunikácie a spotrebiteľského správania ako integrálnej súčasti procesu strategického rozhodovania v oblasti komunikácie maloobchodu. Publikoval viacero štúdií zameraných na opodstatnenosť využívania nových komunikačných metód a implementáciu nových komunikačných technológií v marketingu maloobchodu.
Anglický jazyk:
Tomáš Fašiang studied Business Management at the Business Faculty of the University of Economics in Bratislava. He defended his thesis at the Faculty of Mass Media Communication of the University of Ss Cyril and Methodius in Trnava, where he works as an Assistant Lecturer. In the framework of his scientific and research activities, he deals with marketing communication and consumer behaviour as an integral part of the process of strategic decision-making in the field of communication of the retail sector. He has published various studies on significance of use of new communication methods and implementation of new communication technologies in retail marketing.