Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Alexandra Rysuľová

dátum poslednej aktualizácie: 25.10.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Rysuľová, Alexandra, Mgr. PhD.
I.2 Rok narodenia 1994
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa alexandra.rysulova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2016 Masmediálne štúdiá - Media Relations
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2018 Masmediálne štúdiá - Teória digitálnych hier
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2021 Masmediálne štúdiá - Teória digitálnych hier
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg / Odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 9/2021 - súčasnosť
Manažér - hostessing, in-store marketing McDonalds Slovakia 2012-2016

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Certifikát ESOL - C1 Anglický jazyk Language Cert 2021
Projekt LoGaSET, vzdelávanie seniorov pri práci so smartfónmi / LoGaSET project, education of seniors at working with smartphones Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave / Faculty of Mass Media Communication UCM in Trnava 2018
Learn to Coach Pixel Federation (Martina Gallová) / Leaf (Viera Lasáková) 2021
Lektorka seniorov v oblasti digitálnych zručností Učiaca sa Trnava 2021
Photoshop Samouk od 2015
Interaktívny vzdelávací seminár pre pracovníkov s mládežou a učiteľov zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže Digi Youth 2022
Začíname s fundraisingom Česká spořitelna, České centrum fundraisingu 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 0 7 0
Počet obhájených prác 16 4 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Mediálna Informatika / Media Informatics Masmediálna komunikácia / Mass Media Communication I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Informatika / Informatics Vzťahy s médiami / Media Relations I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Prípadové štúdie I. / Case Studies I. Vzťahy s médiami / Media Relations I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Prípadové štúdie II. / Case Studies II. Vzťahy s médiami / Media Relations I. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Herné siete I. / Gaming Networks I. Teória digitálnych hier / Theory of Digital Games II. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies
Herné siete II. / Gaming Networks II. Teória digitálnych hier / Theory of Digital Games II. Mediálne a komunikačné štúdiá/Media and Communication Studies

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 14 14
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 6 6
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 1 1
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 0 0
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 0 / 0 0 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Image of a PR Manager / Oľga Škvareninová, Alexandra Alföldiová, 2018. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 1 (2018), s. 63-74.
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Ecocommunity in the virtual world second life / Anna Zaušková, Alexandra Alföldiová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Marketing Identity : Digital Mirrors - part I. : Digital Mirrors - part I. / editors: Ľudmila Čábyová, Rudolf Rybanský, Zuzana Bezáková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-984-1. - ISSN 1339-5726, s. 220-229.
3.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC. In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách How the COVID-19 pandemic has affected the virtual economy in second life / Alexandra Alföldiová, Andrej Trnka, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 14-21 [online].
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Game jams as a source of creativity in promoting eco-innovations / Zdenko Mago, Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS Core Collection. In: Megatrends and Media : Digital Universe : Digital Universe / editors: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0015-4 (online), s. 386-398 [online].
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Image of a PR Manager / Oľga Škvareninová, Alexandra Alföldiová, 2018. In: Media Literacy and Academic Research. - ISSN 2585-8726, Roč. 1, č. 1 (2018), s. 63-74.
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Ecocommunity in the virtual world second life / Anna Zaušková, Alexandra Alföldiová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: Marketing Identity : Digital Mirrors - part I. : Digital Mirrors - part I. / editors: Ľudmila Čábyová, Rudolf Rybanský, Zuzana Bezáková. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018. - ISBN 978-80-8105-984-1. - ISSN 1339-5726, s. 220-229.
3.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC. In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.
4.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách How the COVID-19 pandemic has affected the virtual economy in second life / Alexandra Alföldiová, Andrej Trnka, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Marketing identity COVID-2.0 : conference proceedings from the annual international scientific conference : COVID-2.0 : conference proceedings from the international scientific conference / editors: Zuzana Kvetanová, Zuzana Bezáková, Adam Madleňák. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie, 2020. - ISBN 978-80-572-0107-6 (online). - ISSN 2729-7527 (online), s. 14-21 [online].
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Game jams as a source of creativity in promoting eco-innovations / Zdenko Mago, Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS Core Collection. In: Megatrends and Media : Digital Universe : Digital Universe / editors: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Martin Solík. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0015-4 (online), s. 386-398 [online].
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Virtual Reality Games and Environmental Awareness / Michal Kabát, Alexandra Alföldiová, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC. In: The Proceedings of the 13th International Conference on Game Based Learning ECGBL 2019 / edited by Lars Elbaek, Gunver Majgaard, Andrea Valente. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2019. - ISBN 978-1-912764-38-9. - ISSN 2049-0992, s. 363-370.

ohlasy:

   2019 [4] MAGO, Z., ŠIMONOVIČOVÁ, N. Inovácie v oblasti propagácie zalesňovania a ochrany stromov s využitím SoLoMo herného dizajnu. In: Výskumné štúdie a analýzy súvisiace s uplatnením komunikačných aktivít prezentujúcich environmentálne inovácie prostredníctvom konceptu SoLoMo [CD-ROM]. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 133. ISBN 978-80-572-0037-6.
2. 

ohlasy:

   
3. 

ohlasy:

   
4. 

ohlasy:

   
5. 

ohlasy:

   
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA 1/0708/18: Aspekty využívanie koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách. Doba riešenia: 2018 – 2020. Vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD. - účasť : riešiteľ projektu
2.  KEGA 023UCM-4/2020: Rozvoj digitálnoherných štúdií a dizajnu. Doba riešenia: 2020 – 2022. Vedúci projektu: Mgr. Zdenko Mago, PhD. - účasť : riešiteľ projektu
3.  Projekt FPPV-23-2020 s názvom Virtuálna Fakulta masmediálnej komunikácie v Second Life. Doba riešenia: 2020. Vedúca projektu: Mgr. Alexandra Alföldiová (Rysuľová)
4.  V4: Increasing Digital Competencies - The Growth of Education in Society. Doba riešenia: 2020 - 2021. Vedúci projektu: Mgr. Peter Krajčovič, PhD. - účasť : riešiteľ projektu
5.  Kreatívne centrum - adaptácia priestorov UCM FMK pre účely vytvorenia kreatívneho centra. 2022 - 2023. - Účasť: riešiteľ projektu

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen organizačného výboru medzinárodnej konferencie / Member of Organising Committee of International Conference Medzinárodná vedecká konferencia Megatrends and Media / International scientific conference Megatrends and Media 2019 - súčasnosť
Lektorka LogaSET - vzdelávanie seniorov v oblasti smartfónov 2018
Organizátorka Herný festival UniCon 2020 - súčasnosť
Organizátorka Týždeň vedy a techniky / sekcia digitálnych hier 2020 - súčasnosť
Členka organizačného výboru konferencie / Member of Organising Committee of International Conference Vedecká konferencia Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing / Scientific conference Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2019-2020
Tajomníčka katedry Katedra digitálnych hier 2020 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Charles University in Prague Česká republika 2021 - 1 mesiac Ceepus

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Stakeholder mesta Trnava v rámci projektu Intensify - Interreg Europe Project Vzdelávanie pedagógov GAM v programe Photoshop Vystúpenie na medzinárodnej konferencii ECGBL 2019 v Odense / Dánsko - Virtual Reality Games and Environmental Awareness Získané ocenenia – Cena dekanky FMK za vynikajúce výsledky v štúdiu na vysokej škole (2016) V rámci vedeckej činnosti sa Alexandra Rysuľová venuje viacerým témam, primárne inováciám v prostredí digitálnych hier a virtuálnych svetov so zreteľom na vzdelávanie. Ako lektorka bola zapojená do medzinárodného projektu LoGaSET, ktorý vzdelával seniorov v oblasti dotykových telefónov a mobilných aplikácií. Vytvorila virtuálnu verziu Fakulty masmediálnej komunikácie vo virtuálnom prostredí Second Life, ktorú využíva v rámci dištančnej výučby a prezentáciu práce a aktivít študentov. Momentálne pôsobí ako tajomníčka Katedry digitálnych hier a koordinátorka štúdia pre študijnú skupinu 1. Mgr TEDI a 3. Mgr TEDI ext. Na FMK bola členkou organizačného výboru konferencií Quo Vadis 2020, Megatrendy a Médiá a podieľala sa na organizovaní Týždňa vedy a techniky, Unicon a Welcome Day.

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktorka Alexandra Rysuľová pôsobí na FMK UCM ako odborná asistentka, pričom na tejto fakulte absolvovala študijný program Media Relations v bakalárskom stupni a Teóriu digitálnych hier v magisterskom a doktorandskom stupni štúdia. V rámci vedeckej činnosti sa venuje viacerým témam, primárne inováciám v prostredí digitálnych hier a virtuálnych svetov so zreteľom na vzdelávanie. Ako lektorka bola zapojená do medzinárodného projektu LoGaSET, ktorý vzdelával seniorov v oblasti dotykových telefónov a mobilných aplikácií. Vytvorila virtuálnu verziu Fakulty masmediálnej komunikácie vo virtuálnom prostredí Second Life, ktorú využíva v rámci dištančnej výučby a prezentáciu práce a aktivít študentov. Aktívne sa zaoberá 3D modelovaním, prácou vo photoshope, virtuálnym marketingom, novými technológiami a zaujíma sa o herný priemysel. Momentálne pôsobí ako tajomníčka Katedry digitálnych hier a koordinátorka štúdia pre študijnú skupinu 1. Mgr TEDI a 3. Mgr TEDI ext. Na FMK bola členkou organizačného výboru konferencií Quo Vadis 2020, Megatrendy a Médiá a podieľala sa na organizovaní Týždňa vedy a techniky, Unicon a Welcome Day.
Anglický jazyk:
Alexandra Rysuľová works at FMK UCM as an assistant professor, while she graduated from the Media Relations in the Bachelors degree and the Theory of Digital Games in the Masters degree and PhD at this faculty. As part of her academic work, she deals with different topics, mainly with innovations in the environment of digital games and virtual worlds in terms of education. As a lecturer, she was involved in the international project LoGaSET, which trained seniors in touchscreen phones and mobile applications. She created a virtual version of the Faculty of Mass Media Communication in the virtual environment of Second Life, which she uses for distance learning and presentation of students work and activities. She is actively involved in 3D modeling, working in Photoshop, virtual marketing, new technologies, and is interested in the gaming industry. Currently, she works as the secretary of the Digital Games Department and study coordinator for the 1st Mgr TEDI and 3rd Mgr TEDI ext study group. At FMK, she was a member of the organizing committee of the Quo Vadis 2020, Megatrends and Media conferences and participated in the organization of Science and Technology Week, Unicon and Welcome Day.