Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

 

dátum poslednej aktualizácie: 06.11.2021

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Mgr.Eva Koprena, PhD.
I.2 Rok narodenia 1964
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa eva.koprena@gmail.com
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa UK Bratislava 1986-1988 filozofia-politická ekonómia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa UK Bratislava 1988-1990 filozofia-politická ekonómia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa PEVŠ 2009-2013 masmediálne štúdiá
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
odborný asitent FMK UCM sept.2021
redaktorka, dramaturgička TA3 2018-2021
hlavná štátna radkyňa, hovorkyňa MŠVVaŠ 2016-2017
asistentka-externá pedagogička PEVŠ 2009-2016
šéfredaktorka TV Bratislava 2015-2016
redaktorka, dramaturgička, editorka RTVS 1998-2015
ekonomická a technická asistentka freelance, SZČO 1992-1998
referentka Eurowater s.r.o. 1990-1992

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
mediátorka MS SR, ev.č.1637 od r. 2016
lektorka akreditovaný vzdelávací program od r.2018
supervízne stretnutia žiakov, študentov a učiteľov projekt rovesníckej mediácie 2018,2019

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Autorské praktikum -kamera, strih
Dramaturgia
Teória a prax výroby vzdelávacích programov 1 AMES Mg
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 3
Počet obhájených prác
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 391 216
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 1 / 1 /
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  Novinári – vojnoví štváči In: Masmédiá a politika: komunikácia či manipulácia?. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Bratislava: Ústav politických vied SAV, 2014. Monografie a štúdie. ISBN 978-80-224-1425-8.
2.  Mediálna výchova - techniky mediálnych manipulácií. In: Časopis Direktor, portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov. [online]. [2018-08-25].
3.  Mediálna gramotnosť ako základná zručnosť v digitálnej spoločnosti. In: Manažment školy v praxi : odborný mesačník pre školy a školské zariadenia. Roč.15, č. 3 (2020)
4.  Utečenci v Macedónsku. scenár, dramaturgia, réžia. Televízny 30 min. dokument o utečencoch z Kosova. STV (RTVS).
5.  Slovensko v obrazoch - publicistický magazín . Autorská relácia. 212 častí (od r. 2011-do r.2015). Scenár, dramaturgia.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  Mediálna výchova - techniky mediálnych manipulácií. In: Časopis Direktor, portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov. [online]. [2018-08-25].
2.  Mediálna gramotnosť ako základná zručnosť v digitálnej spoločnosti. In: Manažment školy v praxi : odborný mesačník pre školy a školské zariadenia. Roč.15, č. 3 (2020)
3.  Vlakom po Slovensku II. 8 častí. Odvysielané júl – august 2015. [online]. [2018-08- 25]. Scenár, dramaturgia – Letný seriál 5 min krátkych dokumentov.
4.  Spektrum. 136 relácií . Scenár, dramaturgia - televízny magazín o zaujímavostiach zo sveta, vysiela sa v TA3. Prevzaté zahraničné reportáže a autorské príspevky.
5. 
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  reportáže o Slovensku pre CNN

ohlasy:

   Ocenenie CNN za publicistické reportáže o Slovensku pre relácie CNN World Report a CNN World View (2011)
2.  Reportáž o mierovej misii KFOR v Kosove

ohlasy:

   Medzinárodná cena za reportáž o mierovej misii KFOR v Kosove a v Bosne
3. 

ohlasy:

   
4. 

ohlasy:

   
5. 

ohlasy:

   
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1. 
2. 
3. 
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Prednáška a školenie pre učiteľov -koordinátorov mediácie ZŠ Zvolen 21.6.2019

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)


Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktorka Koprena sa vo svojej výskumnej činnosti zameriava najmä na techniky mediálnej manipulácie v televíznom spravodajstve a novinársku etiku. Väčšina jej profesijnej kariéry je spojená s komunikáciou, a najmä televíznymi médiami. V RTVS (predtým STV) pracovala ako dramaturgička, moderátorka a redaktorka. Ako spravodajkyňa pre západný Balkán nakrútila niekoľko krátkych dokumentov z obdobia občianskej vojny v bývalej Juhoslávii . Pripravila desiatky exkluzívnych rozhovorov s prezidentmi a premiérmi viacerých štátov na západnom Balkáne (najmä z Chorvátska a Srbska) Je autorkou televízneho publicistického magazínu „Slovensko v obrazoch“, ktorý moderovala a zastrešovala aj dramaturgicky. Spolupracovala so spravodajskou televíziou CNN, pre ktorú pripravovala publicistické reportáže o Slovensku. Má skúsenosti aj s mediáciou. Venuje sa najmä školskej a rovesníckej mediácii, spolupracovala s MŠVVAŠ pri začlenení školskej mediácie do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Anglický jazyk:
In her research activities, Dr. Koprena focusses mainly on media manipulation techniques in television news and journalist ethics. Most of her professional career revolves around communication, especially with the TV media. She worked at RTVS (formerly STV) as a playwright, moderator and editor. As rapporteur for the Western Balkans, she has made several short documentaries from the period of the former Yugoslavia civil war. She has prepared dozens of exclusive interviews with presidents and prime ministers of several countries in the Western Balkans (especially from Croatia and Serbia). She is the author of the television series "Slovensko v obrazoch", which she presented and covered dramaturgically. She collaborated with the news television CNN, for whom she prepared journalistic reports about Slovakia. She also has experience with mediation. She is mainly engaged in school and peer-to-peer mediation. She worked with the Ministry of Education, Youth and Sports on the integration of school mediation into the educational process.