Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Peter Murár

dátum poslednej aktualizácie: 13.10.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly PhDr. Peter Murár,PhD.
I.2 Rok narodenia 1978
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa peter.murar@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Univerzita sv. Cyrila a Metoda Masmediálne štúdiá
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2002 Masmediálne štúdiá
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2013 Masmediálne štúdiá
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
vysokoškoský pedagóg/odborný asistent Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2002-dodnes
správca sociálnych médií Websupport 2010-2012
Manažér online projektov Slovenský skauting 9.2005-1.2010
UX dizajnér freelancer 2013-2019

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Certifikát ECDL v,4.0 Univerzita sv. Cyrila a Metoda 2008
Kurs online copywritingu a psaní pro web H1, Praha 2012
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia Talentway, Bratislava 03/2019, 06/2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping Talentway, Brartislava 06/2019
Design Thinking Tools a Partneri z praxe Talentway, Brartislava 09/2019
Design Thinking Tools, Metódy: Who? What? How? Why? Brainstorming, Ishikava, Describe Your Idea Talentway, Brartislava 02/2020
G Suite: Online výučba cez Google Meet FMK UCM, Trnava 03/2020
Creative Skills for Innovation: Design Thinking Grow with Google Slovensko 09/2020
Online kurz: Google Workspace Seduo 09/2020
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe Method Lab 09/2021
Microsoft PowerApps Virtual IT Academy 10/2021
Školenie k prístupnosti webových sídel pre vývojárov Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR 10/2021
Školenie Power Apps - Moja prvá appka Učím sa online 1/2022
Design Thinking Kick off workshop FMK UCM x Studio Kiuub 04/2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 09/2022
Marketing Rulezz 2022 PS: Digital, MarketerBiz 09/2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Online marketing I. Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Online marketing II. Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 5 5 0
Počet obhájených prác 71 89 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Základy UX Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 53 15
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 9 3
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 65 11
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 7 2
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 0 / 1 0 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans / Peter Murár, 2015. In: Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 / edited by Robin Munkvold, Line Kolas. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2015. - ISBN 978-1-910810-58-3. - ISSN 2049-0933, s. 800-803.
2.  ADM Chat as a communication-marketing platform for academic institutions / Peter Murár, 2016. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 5 (2016), pp. 107-116.
3.  AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Methods of planning, researching and evaluating websites [elektronický zdroj] / Peter Murár ; reviewers: Andrej Trnka, Andrej Miklošík. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer Hungary, 2021. - 125 s. [4,55AH] [online]. - ISBN 978-963-295-978-8.
4.  V2 Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers / Peter Murár, Michal Kubovics, 2022. In: Proceedings of the 9th European Conference on Social Media : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 / ed. Iwona Lupa-Wójcik, Marta Czyzewska. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2022. - ISBN 978-1-914587-30-6. - ISSN 2055-7213, s. 146-155.
5.  Internet: The way to creativity and back / Peter Murár, 2019. - Príspevok je indexovaný v databáze WoS CC. In: Creative strategy / strategy of creativity : trends in creative marketing communication : trends in creative marketing communication / editors: Dušan Pavlů, Petr Majerik. - Praha : Professional Publishing, Vysoká škola kreativní komunikace, 2019. - ISBN 978-80-88260-38-7, s. 84-91.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  V2 Activation of the Groundswell in the Segment of Bicycle Manufacturers / Peter Murár, Michal Kubovics, 2022. In: Proceedings of the 9th European Conference on Social Media : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 : A Virtual Conference hosted by Pedagogical University of Krakow Poland 12-13 May 2022 / ed. Iwona Lupa-Wójcik, Marta Czyzewska. - 1. vyd. - Reading : Academic Conferences International Limited, 2022. - ISBN 978-1-914587-30-6. - ISSN 2055-7213, s. 146-155.
2.  AFD: Video-stratégie eko-startupov v kontexte frameworku hero-hub-help = Eco-startups ́ video strategies in the context hero-hub-help framework / Peter Murár, 2019. In: Megatrendy a médiá 2019 : Digital Universe : Digital Universe / editori zborníka: Zuzana Bučková, Anna Kačincová Predmerská, Lenka Rusňáková ; recenzenti zborníka: Juliána Mináriková, Krzysztof Gajdka. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2019. - ISBN 978-80-572-0014-7 (online), s. 553-562.
3.  AFC: Slovak Catholic media on Facebook: Are they following recent trends? / Peter Murár, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 207-210.
4.  ADM: Chat as a communication-marketing platform for academic institutions / Peter Murár, 2016. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 5 (2016), pp. 107-116.
5.  AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Methods of planning, researching and evaluating websites [elektronický zdroj] / Peter Murár ; reviewers: Andrej Trnka, Andrej Miklošík. - 1. vyd. - Budapešť : Wolters Kluwer Hungary, 2021. - 125 s. [4,55AH] [online]. - ISBN 978-963-295-978-8.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ADM Chat as a communication-marketing platform for academic institutions / Peter Murár, 2016. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 12, no. 5 (2016), pp. 107-116.

ohlasy:

   2018 [2] ZAUŠKOVÁ, A., REZNÍČKOVÁ, M. SoLoMo, marketing dream or reality? In: Megatrends and media: reality and media bubbles. Trnava: FMK UCM, 2018, pp. 568-587. WoS
2.  ADN University courses as goods: How to optimize portal information architecture using faceted search / Peter Murár, 2015. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Vol. 6, no. 1 (2015), pp. 25-36.

ohlasy:

   2017 [3] PETRANOVA, D., RYBANSKY, R. Key Changes in Higher Education. In: International Conference on Advanced Education and Management Science AEMS 2017. Lancaster: DEStech, 2017, s. 24. ISBN 978-1-60595-438-7.
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Social media audiences influence on journalism / Peter Murár, 2014. In: European Journal of Science and Theology. - ISSN 1841-0464, Vol. 10, suppl. 1 (2014), pp. 185-193.

ohlasy:

   2017 [3] VIŠŇOVSKÝ, J., RADOŠINSKÁ, J. Online Journalism: Current Trends and Challenges. In: The evolution of media communication. Rijeka: InTech, 2017, s. 14, 21. ISBN 978-953-51-3197-7.
4.  AFD Sociálne médiá ako platforma zapájania komunity do tvorby mediálneho obsahu = Social media as a platform of community engagement in content creation / Peter Murár, 2013. In: Zväčšenina: médiá ako komodita - Megatrendy a médiá 2013 / editori zborníka: Dana Petranová, Jozef Matúš, Ľudmila Čábyová ; recenzenti zborníka: Rudolf Rybanský, Andrea Sujová. - 1. vyd. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2013. - ISBN 978-80-8105-479-2, S. 196-205.

ohlasy:

   2014 [2] KYŠKA, Roland. K vybraným aspektom metodológie prieskumu sociálnych médií z pohľadu politických vied. In Communication Today, 2014, roč. 5, č. 2, s. 73, 78. WoS
5.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Edmodo as a Gamification Platform: Review and Plans / Peter Murár, 2015. In: Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2015 / edited by Robin Munkvold, Line Kolas. - Reading : Academic Conferences and Publishing International, 2015. - ISBN 978-1-910810-58-3. - ISSN 2049-0933, s. 800-803.

ohlasy:

   2020 [3] SANCHEZ PEREZ, M.D.M., GALERA MASEGOSA, A. Gamification as a Teaching Resource for English-Medium Instruction and Multilingual Education at University. In: Recent Tools for Computer- and Mobile-Assisted Foreign Language Learning. Hershey: IGI Global, 2020, s. 248-265. ISBN 9781799810995.
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA č. 1/0708/18 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Aspekty využívania koncepcie SoLoMo marketingu na zvýšenie povedomia o ekoinováciách (2018) vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD.
2.  VEGA 1/0458/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Manažment konceptu "spodnej vlny" zo strany podnikateľských subjektov pri propagácii environmentálne vhodných produktov v čase technologickej interferencie. Vedúci projektu: PhDr. Adam Madleňák, PhD., MBA
3. 
4. 
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Členstvo v organizačnom a programovom výbore konferencie Marketing Identity, FMK UCM 2020 - súčasnosť
Členstvo vo vedeckom výbore konferencie Marketing Identity, FMK UCM 2013 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii ČMS 2019 - 2020
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii Klub učitelů marketingu 2020 - súčasnosť
Členstvo v zahraničnej profesijnej organizácii POPAI Central Europe 2020 - súčasnosť
Členstvo v komisii pre štátne skúšky FMK UCM 2020 - súčasnosť
Organizátor marketingových hackathonov a digital challenge FMK UCM 2019 - súčasnosť
Koordinátor spolupráce s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett FMK UCM x Wiktor Leo Burnett 2017 - súčasnosť
Člen Rady pre študijný program marketingová komunikácia FMK UCM 2021 - súčasnosť
Člen a zahraničnej profesijnej organizácii European Social Marketing Association 2022 - súčasnosť
Člen v domácej profesijnej organizácii Slovenská asociácia sociálnej antropológie 2022 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Maria Curie-Sklodowska University, Faculty of Political Science Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5 20-031 Lublin, Poland 28. 4.-1.5.2015 Erasmus+
University of Lucian Blaga Bulevardul Victoriei 8-10, Sibiu 550024, Rumunsko 8.5.-11.5.12017 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Cena rektora UCM 2020 Cena dekanky FMK UCM, Granátové jablko 2016

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
V rámci profesionálneho a vedeckého života sa venujem problematike používateľskej skúsenosti (UX) a využitiu design thinking vo vzdelávaní. Okrem pedagogickej a vedeckej činnosti sa snaží prepájať akademické prostredie s praxou. Najmä organizovaním prednášok hosťujúcich lektorov z marketingovej branže a hľadaním nových partnerov, resp. vytváraniu projektov pre spoluprácu firiem s FMK (napr. Wiktor Leo Burnett Academy, rôzne hackethony, a pod.). Od r. 2019 spoluorganizuje pre študentov hackethony zamerané na digitálny marketing (11/2019, 4/2020, 1/2021, 5/2021) Oblasti záujmu: UX, informačná architektúra, meranie, vyhodnocovanie a optimalizácia webových stránok, inovácie vo vzdelávaní.
Anglický jazyk: