Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Daniela Kollárová

dátum poslednej aktualizácie: 30.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Kollárová, Daniela, doc. PhDr. PhD.
I.2 Rok narodenia 1980
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) docent
I.5 E-mailová adresa daniela.kollarova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl https://www.portalvs.sk/regzam/detail/14240
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2001 Masmediálne štúdie
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2003 Masmediálne štúdiá
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Filozofická fakulta UKF v Nitre 2011 Masmediálne štúdiá
Titul docent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2020 Masmediálne štúdiá
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolský pedagóg/docent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od 1. 10. 2020 doposiaľ
Vysokoškolský pedagóg/odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od 1. 2. 2008 do 30. 9. 2020
Vysokoškolský pedagóg/odborný asistent Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od 1. 2. 2008 do 30. 9. 2020

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
1. 10. 2020 Vyšší princip retailu (online) POPAI CE 2020
15. 10. 2020 Jak správně na Category Management? (online) POPAI CE 2020
Kapitáni Pert a Gantt FMK UCM v Trnave 2020
Design thinking Google Slovensko 2020
4. 11. 2020 Štatistické metódy v marketingovom výskume FMK UCM v Trnave 2020
Project Based Learning, 4 fázy projektovej výučby: Analýza, Koncepcia, Verifikácia, Argumentácia Talentway Academy 2019
Design Thinking Tools, Talentway Academy Metódy: Who? What? How? Why?, Persona, Brainstorming, Brainwriting, Letter to Grandma, Prototyping Talentway Academy 2019
Creative Skills for Innovation, Grow with Google Slovensko Google Slovensko 2020
Prvky interaktivity v online výučbe: nástroje Kahoot, Mentimeter, Google Jamboard FMK UCM v Trnave 2021
Digital Rulezz 2021 PS: Digital, MarketerBiz 2021
Školenie k antiplagiátorskému systému Urkund Albertina icome 2021
Digitálne technológie v retailu v době pandemie POPAI CE 2021
Neuromarketing a jeho využitie vo vede, výskume a výučbe - Method Lab, FMK UCM FMK UCM v Trnave 2021
Interaktívny vzdelávací seminár pre pracovníkov s mládežou a učiteľov zameraný na inovácie v oblasti digitálneho vzdelávania mládeže Európsky dialóg, Občianske združenie 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 2022
Marketing Rulezz 2022 PS: Digital, MarketerBiz 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketing I Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing II Marketingová komunikácia 1. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Reklamná a spotrebiteľská gramotnosť Aplikované mediálne štúdiá/mediálne a informačné kompetencie: 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 0 10 2
Počet obhájených prác 116 158 0
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Direct marketing Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá
Podpora predaja Marketingová komunikácia 2. stupeň Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 91 19
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 5 3
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 103 13
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 21 11
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 2 / 0 2 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Podpora predaja pri komunikácii s vybranými cieľovými skupinami / Daniela Kollárová ; recenzenti: Anna Zaušková, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 109 s. - ISBN 978-80-8105-618-5.
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Direct marketing / Daniela Kollárová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Ivana Tureková. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 78 s. [3,67 AH]. - ISBN 978-80-8105-429-7.
3.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS "Mysli globálne, konaj lokálne" pre slovenských importérov automobilov neplatí = "Think globally, act locally" does not apply to Slovak importers / Daniela Kollárová, 2013. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 4, č. 1 (2013), s. 95-105.
4.  Pope in welter of social media / Daniela Kollárová, Denisa Kraľovičová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 203-206.
5.  V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies / Anna Hurajová, Daniela Kollárová, Ladislav Huraj, 2022. DOI DOI 10.1016/j.heliyon.2022.e09367. In: Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17 [online].
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Importance of direct marketing in communication with customers in sales of house fittings during lockdown / Daniela Kollárová, Magdaléna Ungerová, 2021. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC. In: The response of the forest-based sector to changes in the global economy : proceedings / ed. Matej Jošt. - Zagreb : WoodEMA - International Association for Economics and Management in Wood Processing and Furniture Manufacturing, Univerza v Ljubljani, 2021. - ISBN 978-961-6144-41-4, s. 31-38 [online].
2.  Pope in welter of social media / Daniela Kollárová, Denisa Kraľovičová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 203-206.
3.  AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách Product flyer as a basic tool of marketing communication in furniture retail / Daniela Kollárová, Magdaléna Ungerová, 2020. - Príspevok je indexovaný v databáze Scopus a WoS CC. In: Sustainability of forest-based industries in the global economy : proceedings of scientific papers / editor-in-chief: Denis Jelačić. - Zagreb : WoodEMA - International Association for Economics, Management, Marketing, Quality and Human Resources in Forestry and Forest Based Industr, 2020. - ISBN 978-953-57822-8-5, s. 107-112.
4.  V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu – abstrakt, článok, abstrakt z podujatia, poster z podujatia, článok z podujatia Trends in education during the pandemic: modern online technologies as a tool for the sustainability of university education in the field of media and communication studies / Anna Hurajová, Daniela Kollárová, Ladislav Huraj, 2022. DOI DOI 10.1016/j.heliyon.2022.e09367. In: Heliyon. - ISSN 2405-8440, Roč. 8, č. 5 (2022), s. 1-17 [online].
5.  Pope in welter of social media / Daniela Kollárová, Denisa Kraľovičová, 2018. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science Core Collection. In: ESRARC 2018 : 10th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings book / edited by Slavomír Magál, Dáša Mendelová, Dana Petranová, Nicolae Apostolescu ; index of reviewers Giorgia Agresti, Oana Adriana Cuzman. - 1. vyd. - Torino : Kermes, 2018. - (Kermes Books, ISSN 2532-4381). - ISBN 978-88-942064-8-7, S. 203-206.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Podpora predaja pri komunikácii s vybranými cieľovými skupinami / Daniela Kollárová ; recenzenti: Anna Zaušková, Aleš Hes. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2014. - 109 s. - ISBN 978-80-8105-618-5.

ohlasy:

   2020 [1] MILICHOVSKÝ, F., MRÁČEK, P. Customers behaviour during purchasing vegetarian products in global retail environment. In: 19th International scientific conference Globalization and its socio-economic consequences 2019 - sustainability in the global-knowledge economy. 2020, art. no. 04016. SHS Web of Conferences, vol. 74. WoS
2.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Direct marketing / Daniela Kollárová ; recenzenti: Katarína Ďurková, Ivana Tureková. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 78 s. [3,67 AH]. - ISBN 978-80-8105-429-7.

ohlasy:

   2014 [1] RYBANSKÝ, R., MÁLIKOVÁ, I. The influence of media on consumer buying bahavior. In Psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education. 2014. ISBN 978-619-7105-23-0, s. 1008.
3.  ADN Vedecké práce v domácich časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS "Mysli globálne, konaj lokálne" pre slovenských importérov automobilov neplatí = "Think globally, act locally" does not apply to Slovak importers / Daniela Kollárová, 2013. In: Communication Today. - ISSN 1338-130X, Roč. 4, č. 1 (2013), s. 95-105.

ohlasy:

   2016 [1] ZAUŠKOVÁ, A., RYBANSKÝ, R., MIKLENČIČOVÁ, R. Eco Innovations in Slovakia and Their Marketing Communication. In: ICASSR 2015: 3rd International Conference on Applied Social Science Research. 2016, s. 219, 220. ISBN 978-94-6252-148-3. WoS
4. 

ohlasy:

   
5. 

ohlasy:

   
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  VEGA 1/0283/15 Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu, vedúca projektu: prof. Ing. Alena Kusá, PhD., doba riešenia: 2015-2017, členka riešiteľského kolektívu
2.  VEGA 1/0640/15 Koncepcia Phygital a jej uplatnenie v udržateľnom integrovanom environmentálnom manažmente podnikov, doba riešenia: 2015 – 2017, vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., členka riešiteľského kolektívu
3.  VEGA 1/0900/12 Zvyšovanie inovačnej výkonnosti a inovatívnosti podnikateľských subjektov prostredníctvom systému otvorených inovácií za podpory integrovanej marketingovej komunikácie, doba riešenia: 2012 – 2014, vedúca projektu: prof. Ing. Anna Zaušková, PhD., členka riešiteľského kolektívu
4.  KEGA 3/4069/06 Zvyšovanie pozitívneho imidžu vzdelávacích inštitúcií , doba riešenia 2006 - 2008, vedúci projektu: doc. Ing. Jozef Matúš, CsC., členka riešiteľského kolektívu
5.  VEGA 1/0606/21 - spoluriešiteľ vedeckého projektu Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie. Vedúci projektu: Ing. Tomáš Fašiang, PhD.

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
členka redakčnej rady domáceho vedeckého časopisu (WoS) Communication Today FMK UCM v Trnave od 2010 doposiaľ
členka zahraničnej profesijnej spoločnosti Česká marketingová společnost od 2013 doposiaľ
členka zahraničnej profesijnej spoločnosti WoodEMA od 2012 doposiaľ
členka zahraničnej profesijnej spoločnosti POPAI od 2020 doposiaľ
členka Vedeckého výboru konferencie Marketing Identity FMK UCM v Trnave od 2010 doposiaľ
členka Rady kvality FMK FMK UCM v Trnave od 2021 doposiaľ
členka Rady pre vnútorné hodnotenie kvality UCM v Trnave od 2022 doposiaľ
členka zahraničnej profesijnej spoločnosti ESMA od 2021 doposiaľ
členka zahraničnej profesijnej spoločnosti Klub učitelů marketingu od 2019 doposiaľ
členka organizačného a programového výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing & Media Identity 2022 - doposiaľ
členka vedeckého výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing & Media Identity 2022 - doposiaľ

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Univerzita Jana Amose Komenského Roháčova 1148/63, 130 00 Praha 3 10. 6. 2013 – 14. 6. 2013 Erasmus+
Vysoká škola finanční a správní Estonská 500, 101 00 Praha 10 16. 6. 2014 – 18. 6. 2014 Erasmus+
University of Dubrovnik Ul. branitelja Dubrovnika 29, 20000, Dubrovnik 4. 5. 2015 – 8. 5. 2015 Erasmus+
Saxion University of Appplied Sciences M. H. Tromplaan 28, 7513 AB Enschede 12. 3. 2017 – 17. 3. 2017 Erasmus+
Brno University of Technology, Antonínská 548/1, 601 90 Brno 23. 5. 2022 - 27. 5. 2022 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)


Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doc. PhDr. Daniela Kollárová, PhD. je vedecko-pedagogickou pracovníčkou Katedry marketingovej komunikácie na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave od októbra 2003. Od februára 2019 pôsobí ako zástupkyňa vedúcej katedry. Kandidátka je dlhoročnou členkou redakcie prestížneho vedeckého časopisu Communication Today (indexovaný v Emerging Sources Citation Index – od roku 2015 vo Web of Science Core Collection a od roku 2017 v Scopuse). Vedecko-výskumná činnosť doc. Kollárovej je zameraná na marketingovú komunikáciu a maloobchod. Jej akademické smerovanie zahŕňa off-line i online techniky podpory predaja a priameho marketingu, maloobchod v sieti predajní, tvorbu nákupného prostredia a atmosféry na predajnej ploche. Medzi výsledky jej systematického bádania patrí vedecká monografia, vysokoškolská učebnica, dve učebné skriptá a iné rozsiahlejšie diela venované problematike podpory predaja, priameho marketingu a miesta predaja, ako aj početné vedecké štúdie a zborníkové príspevky vydané doma i v zahraničí. Doc. Kollárová sa aktívne podieľala na riešení viacerých vedecko-výskumných projektov v grantových schémach VEGA a KEGA. Projektová činnosť kandidátky sa priebežne rozširovala aj o projekty financované z Európskeho sociálneho fondu, ako aj projekty zamerané na cezhraničnú spoluprácu financovanú z operačných programov INTERREG a COPESU. Daniela Kollárová od roku 2003 kontinuálne pôsobí v organizačnom a vedeckom výbore medzinárodnej vedeckej konferencie Marketing Identity. Je spolueditorkou viacerých konferenčných zborníkov a recenzentkou niekoľkých zahraničných monografií.
Anglický jazyk:
Doc. PhDr. Daniela Kollárová, Ph.D. is a scientific-pedagogical worker of the Department of Marketing Communication at the Faculty of Mass Media Communication, University of St. Cyril and Methodius in Trnava since October 2003. Since February 2019 she has been working as a deputy head of the department. The candidate is a long-term member of the editorial board of the prestigious scientific journal Communication Today (indexed in the Emerging Sources Citation Index - since 2015 in the Web of Science Core Collection and since 2017 in Scopuse). Scientific research activity doc. Kollárova is focused on marketing communication and retail. Her academic orientation includes off-line and online techniques of sales support and direct marketing, retail in a network of stores, the creation of a shopping environment and atmosphere in the sales area. The results of her systematic research include a scientific monograph, a university textbook, two teaching scripts and other more extensive works devoted to sales promotion, direct marketing and point of sale, as well as numerous scientific studies and proceedings published at home and abroad. Doc. Kollárová actively participated in the solution of several scientific research projects in the grant schemes VEGA and KEGA. The candidates project activity was continuously expanded to include projects financed from the European Social Fund, as well as projects focused on cross-border cooperation financed from the INTERREG and COPES operational programs. Daniela Kollárová has been working continuously in the organizational and scientific committee of the international scientific conference Marketing Identity since 2003. She is the co-editor of several conference proceedings and a reviewer of several foreign monographs.