Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Slávka Gracová

dátum poslednej aktualizácie: 16.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly Mgr. Sláva Gracová, PhD.
I.2 Rok narodenia 1987
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) odborný asistent
I.5 E-mailová adresa slava.gracova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2010 ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2012 ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP masmediálna komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 2015 ŠO Mediálne a komunikačné štúdiá ŠP marketingová komunikácia
Titul docent
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Vysokoškolská pedagogička/ odborná asistentka Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave 1.9.2015 - súčasnosť

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Design Thinking/New Generation of Founders Grow with Google programme 2020
Vývoj a tvorba metodických materiálov pre praktickú časť výučby v predmete Audiovizuálna tvorba. FPVV 2017

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 4 6
Počet obhájených prác 35 22
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Manažment a marketing mediálnych projektov Aplikované mediálne štúdiá 2. Mediálne a komunikačné štúdiá
Audiovizuálna tvorba Aplikované mediálne štúdiá 1. Mediálne a komunikačné štúdiá
Filmová a televízna tvorba pre deti a mládež Aplikované mediálne štúdiá 1. Mediálne a komunikačné štúdiá
Elektronické médiá Aplikované mediálne štúdiá 1. Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 43 19
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 6 5
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 15 12
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 6 5
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 1 / 1 1 / 1
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  ADM 001 BRNÍK, Andrej, Sláva GRACOVÁ a Martin GRACA. Public opinion on unified TV content rating system. AD ALTA. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 42-49. ISSN 1804-7890
2.  ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726
3.  AFC 002 GRACOVÁ, Sláva. The Catholic press distributed by street-selling in Slovakia. In: ESRARC 2019: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 280-282. ISBN 978-88-32029-11-6.
4.  ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.
5.  AFC 003 PANASENKO, Nataliya Ivanovna, Slavomír MAGÁL a Sláva MAZÁKOVÁ. Creative Approach to Teaching English as a Foreign Language. In: Creative Education: Advances in Education Sciences. edited by Bin Zhang. Singapore: Singapore Management and Sports Science Institute, 2015, S. 48-53. ISBN 978-981-09-4799-6
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  ADM 001 BRNÍK, Andrej, Sláva GRACOVÁ a Martin GRACA. Public opinion on unified TV content rating system. AD ALTA. Roč. 11, č. 1 (2021), s. 42-49. ISSN 1804-7890
2.  ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726
3.  AFC 002 GRACOVÁ, Sláva. The Catholic press distributed by street-selling in Slovakia. In: ESRARC 2019: 11th European Symposium on Religious Art, Restoration & Conservation : Proceedings Book. María Luisa Vázquez de Ágredos-Pascual, Iulian Rusu, Claudia Pelosi. Torino: Kermes, 2019, s. 280-282. ISBN 978-88-32029-11-6.
4.  ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.
5.  AFC 001 GRACOVÁ, Sláva. Fotografia ako prostriedok prezentácie regiónu = Photography as a means of presentation for the region. In: Communication Towards the Prosperity of the Slovakia-Ukraine Cross-Border Region (COPESU): Conference Proceedings from International Scientific Conference 7th April 2017 Uzhhorod National University Ukraine. editor: Svetlana Pakhomova. Uzhhorod: Uzhhorod National University, 2017, S. 63-71. ISBN 978-617-7333-36-3.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  ACB 001 GRACOVÁ, Sláva, Andrej BRNÍK, Martin GRACA a Ján PRONER. Základy audiovizuálnej tvorby. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. 124 s. ISBN 978-80-8105-914-8.

ohlasy:

   2019  [2] VIŠŇOVSKÝ, J., et al. Relevision news as an information source and its perception in Slovakia. In: Communication Today. 2019, 10(1), pp. 41-60. WoS
2.  ADN 001 GRACOVÁ, Sláva, Ľubica BÔTOŠOVÁ, Martin GRACA a Andrej BRNÍK. Comparison Of Television Broadcasting For Children And Youth In A Public Broadcaster In The Slovak And Czech Republic During The Covid-19 Pandemic. Media Literacy and Academic Research. Roč. 3, č. 2 (2020), s. 48-61. ISSN 2585-8726

ohlasy:

   2021  [2] KUPEC, M., JAKUBÍKOVÁ, D., KUPEC, V. Web Personalization and Artificial Intelligence as Tools for Marketing Communications. In: Media Literacy and Academic Research. 2021, 4(2), s. 100-118. ISSN 2585-8726. WoS
3.  AFD 004 GRACOVÁ, Sláva. Influenceri a ich obľúbenosť na Slovensku a vo svete = Influencers and their popularity in Slovakia and in the world. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018, S. 249-257. ISBN 978-80-8105-953-7.

ohlasy:

   2020  [1] GRACA, Martin. Rate of use of social network in Catholic media in Slovakia. In: European Journal of Science and Theology. 2020, 16(1), pp. 113-118. WoS
4.  AFD 004 GRACOVÁ, Sláva. Influenceri a ich obľúbenosť na Slovensku a vo svete = Influencers and their popularity in Slovakia and in the world. In: Megatrendy a médiá 2018: Realita a mediálne bubliny. editori zborníka: Zuzana Bučková, Lenka Rusňáková, Rudolf Rybanský, Martin Solík. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2018, S. 249-257. ISBN 978-80-8105-953-7.

ohlasy:

   2019  [1] GRACA, Martin. Catholic media in Slovakia and their audience on social networks. In: ESRARC 2019. Torino: Kermes, 2019, s. 288. ISBN 978-88-32029-11-6. WoS
5.  ACB 001 ČERNÁ, Jana, Ľudmila ČÁBYOVÁ, Jakub PTAČIN a Sláva MAZÁKOVÁ. Marketing vzdelávacích inštitúcií: vysokoškolská učebnica. 1. vyd. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. 150 s. [7,55 AH]. ISBN 978-80-8105-752-6.

ohlasy:

   2019  [2] KUBOVICS, M., KABÁT, M. Mobile applications within the possibilities of using principles for marketing in communications in educational institutions. In: Marketing Identity: Offline Is the New Online. Trnava: FMK UCM, 2019, s. 884. ISBN 978-80-572-0038-3. WoS
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  Nórske granty – Komunikáciou k prosperite Slovensko – Ukrajinského prihraničného regiónu (COPESU) (2015-2017)
2.  KEGA - Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM v Trnave (2018-2020)
3.  KEGA – Implementácia inovatívnych vzdelávacích postupov v odbornej príprave budúcich novinárov so zameraním na spoluprácu s mediálnou praxou (2020-2021)
4.  Interreg – Digitalizácia a inovácia vzdelávania v diagnostike pohybového systému (2021-2023)
5. 

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Koordinátor účasti fakulty na Veľtrhu vysokých škôl FMK UCM 2016 - 2018
Koordinátor prípravy a organizácie Dňa otvorených dverí FMK UCM 2016-2022
Člen organizačného tímu FMK DAY FMK UCM 2017-2022
Člen organizačného tímu Dňa otvorených dverí UCM v Trnave UCM 2016
Člen organizačného tímu podujatia "Kam na vysokú školu" UCM 2017-2019

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
Univerzita Luciana Blaga Sibiu, Rumunsko 02.03.2015-01.04.2015 CEEPUS+, freemover
Vysoká škola finanční a právni Praha, Česká republika, 2022 február 2022 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

-Každoročná organizácia Detskej univerzity UCM v rámci dňa Fakulty masmediálnej komunikácie UCM, -Detská mediálna škola - spoluorganizátor podujatia, -Člen organizačného tímu Welcome Day 2017-202,

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Doktorka Slávka Gracová je absolventkou FMK UCM v Trnave. Svoju dizertačnú prácu venovala imidžu vzdelávacej inštitúcie a spôsobom jeho budovania. Od roku 2015 pôsobí na fakulte ako odborná asistentka. Zaoberá sa predovšetkým propagáciou a budovaním imidžu a dobrého mena Fakulty masmediálnej komunikácie. Je členkou propagačnej skupiny, ktorá organizuje Deň otvorených dverí FMK, Welcome day, FMK day, FMK Roadtrip a iné. Spolupracuje na vedeckých projektoch Katedry mediálnej výchovy. Vo fakultnom rádiu Aetter moderuje reláciu Víkendové rozhovory, v ktorej vedie rozhovory so zaujímavými a inšpiratívnymi ľuďmi z Trnavy a okolia. Počas bakalárskeho a magisterského štúdia získavala praktické skúsenosti v Mestskej televízií Trnava a časopise OK!
Anglický jazyk:
Doctor Slávka Gracová is a graduate of FMK UCM in Trnava. She dedicated her dissertation to the image of the educational institution and the way it is built. Since 2015, she has been working at the faculty as an assistant professor. It deals primarily with promotion and building the image and reputation of the Faculty of Mass Media Communication. She is a member of the promotional group that organizes the FMK Open Day, Welcome day, FMK day, FMK Roadtrip and others. He collaborates on scientific projects of the Department of Media Education. On the faculty radio station, Aetter hosts the Weekend Interviews show, in which he conducts interviews with interesting and inspiring people from Trnava and the surrounding area. During her bachelors and masters studies, she gained practical experience at Trnava Municipal Television and the magazine OK!