Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby

  Denisa Jánošová

dátum poslednej aktualizácie: 29.11.2022

I. Základné údaje

I.1 Priezvisko, meno, tituly doc. PhDr. Denisa Jánošová, PhD.
I.2 Rok narodenia 04.11.1972
I.3 Názov a adresa pracoviska Fakulta masmediálnej komunikácie
1.4 Funkcia (pracovná pozícia) docent
I.5 E-mailová adresa denisa.janosova@ucm.sk
I.6 Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
I.7 Názov študijného odboru, v ktorom pôsobí na vysokej škole Mediálne a komunikačné štúdiá

II. Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

Názov vysokej školy alebo inštitúcie Rok Odbor a program
Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa UCM, FMK Trnava 2003 Študijný odbor 3-2-3 masmediálne štúdiá SP marketingová komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa UCM, FMK Trnava 2005 Študijný odbor 3-2-3 masmediálne štúdiá SP marketingová komunikácia
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa UCM, FMK Trnava 2010 Študijný odbor 3-2-3 masmediálne štúdiá SP marketingová komunikácia
Titul docent UCM, FMK Trnava 2017 Študijný odbor 3-2-3 masmediálne štúdiá SP marketingová komunikácia
Titul profesor
Titul DrSc.

III. Súčasné a predchádzajúce zamestnania

Zamestnanie/funkcia Inštitúcia Časové vymedzenie
Štátny zamestnanec ÚPSVaR Trnava 14 rokov
Vysokoškolský pedagóg/ odborný asistent FMK UCM Trnava 2010 - 2017
Vysokoškolský pedagóg/ docent FMK UCM Trnava 2017 - trvá

IV. Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

Popis aktivity/názov kurzu/iné Názov inštitúcie Rok
Doplnkové pedagogické štúdium FF UCM Trnava 2009
Design thinking Google 2020
Zručnosti a základné poznatky v oblasti manažmentu projektu FMK UCM Trnava 2020
Zručnosti v aplikovanej štatistike FMK UCM Trnava 2020
Kariérové vzdelávanie SSSMS 2022
Erasmus ; Strategické partnerstvo Európsky dialóg, o.z. 2022
Pokročilé funkcie MS Teams FMK UCM 2022

V. Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1. Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
Názov profilového predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Marketing a regionálny marketing Vzťahy s médiami prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
V.2. Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného programu/časti Stupeň Študijný odbor
Teória a prax marketingového výskumu prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment a marketing prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment a manažérske zručnosti prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manžment I. prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment II. prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment a marketing prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Preddiplomoví prax druhý Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing a regionálny marketing prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
V.4. Prehľad vedených záverečných prác
Bakalárske (prvý stupeň) Diplomové (druhý stupeň) Dizertačné (tretí stupeň)
Počet aktuálne vedených prác 0 10 1
Počet obhájených prác 39 81 3
V.5. Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
Názov študijného predmetu Študijný program Stupeň Študijný odbor
Regionálny marketing Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Marketing a regionálny marketing Vzťahy s médiami prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Teória a prax marketingového výskumu Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment I. Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment II. Marketingová komunikácia prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment a marketing Teória digitálnych hier prvý Mediálne a komunikačné štúdiá
Preddiplomová prax Marketingová komunikácia druhý Mediálne a komunikačné štúdiá
Manažment a marketing Aplikované mediálne štúdiá prvý Mediálne a komunikačné štúdiá

VI. Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
Celkovo Za posledných šesť rokov
Počet výstupov tvorivej činnosti 105 67
Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus 11 11
Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti 62 44
Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti 19 19
Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej/národnej úrovni 5 / 0 5 / 0
VI.2 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov)
1.  AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Regional marketing from the view of selected factors : scientific monography / Denisa Jánošová ; reviewers: Rudolf Rybanský, Jaroslav Rašner, Aleš Hes. - 1. vyd. - Katowice : Vydawnictwo UNIKAT 2, 2017. - 119 s. - ISBN 978-83-62314-29-4
2.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Verejnoprávnosť v mediálnom prostredí Slovenskej republiky / Milan Botík, Denisa Jánošová, Imrich Jenča ; recenzenti: Jozef Matúš, Andrej Tušer. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 158 s. - ISBN 978-80-8105-456-3
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication aspects in the framework of small and medium-sized enterprises and public administration bodies in the region / Denisa Jánošová, Renáta Sádecká, Lenka Labudová, 2021. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 1 (2021), s. 265-270.
4.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Analysis of support and identification of barriers to SMEs in Slovakia and in the Czech Republic / Lenka Labudová, Denisa Jánošová, 2019. DOI DOI 10.5937/sjm14-23494. In: Serbian Journal of Management : an International Journal for Theory and Practice of Management Science. - ISSN 1452-4864, Roč. 14, č. 2 (2019), s. 437-453
5.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Možnosti inovatívnych foriem marketingovej komunikácie v regionálnom marketingu / Denisa Jánošová ; recenzenti: Anna Zaušková, Aleš Hes, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. - 171 s. - ISBN 978-80-8105-967-4.
VI.3 Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších výstupov za ostatných šesť rokov)
1.  AAA Vedecké monografie vydané v zahraničných vydavateľstvách Regional marketing from the view of selected factors : scientific monography / Denisa Jánošová ; reviewers: Rudolf Rybanský, Jaroslav Rašner, Aleš Hes. - 1. vyd. - Katowice : Vydawnictwo UNIKAT 2, 2017. - 119 s. - ISBN 978-83-62314-29-4
2.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Communication aspects in the framework of small and medium-sized enterprises and public administration bodies in the region / Denisa Jánošová, Renáta Sádecká, Lenka Labudová, 2021. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 1 (2021), s. 265-270.
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Analysis of support and identification of barriers to SMEs in Slovakia and in the Czech Republic / Lenka Labudová, Denisa Jánošová, 2019. DOI DOI 10.5937/sjm14-23494. In: Serbian Journal of Management : an International Journal for Theory and Practice of Management Science. - ISSN 1452-4864, Roč. 14, č. 2 (2019), s. 437-453
4.  ACB Vysokoškolské učebnice vydané v domácich vydavateľstvách Možnosti inovatívnych foriem marketingovej komunikácie v regionálnom marketingu / Denisa Jánošová ; recenzenti: Anna Zaušková, Aleš Hes, Zbigniew Widera. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2018. - 171 s. - ISBN 978-80-8105-967-4.
5.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS The art of tourism marketing as a way to a sustainable restart after the pandemic / Jarmila Šalgovičová ... [et al.], 2021. In: AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - ISSN 1804-7890, Roč. 11, č. 1 (2021), s. 278-286.
VI.4 Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti (Maximálne päť najvýznamnejších ohlasov)
1.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Verejnoprávnosť v mediálnom prostredí Slovenskej republiky / Milan Botík, Denisa Jánošová, Imrich Jenča ; recenzenti: Jozef Matúš, Andrej Tušer. - [1. vyd.]. - Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2012. - 158 s. - ISBN 978-80-8105-456-3.

ohlasy:

   2021 [4] SÁMELOVÁ, A. Spoločenské kontexty zrodu mediálnej verejnoprávnosti. Poslanie a služby verejnosti. In: Otázky žurnalistiky. 2021, 3-4, s. 14. ISSN 0322-7049. 2021 [3] BRNÍK, A., BOTOŠOVÁ, Ľ., KAPEC, M. Current trends in the news service of commercial radio stations in Slovakia. In: Diskursologija i mediakritika sredstv massovoj informacii. Belgorod: Politerra, 2021, s. 204. ISBN 978-5-98242-337-7. 2020 [4] BRNÍK, A., BOTOŠOVÁ, Ľ., KAPEC, M. Rozhlasová tvorba a prax. Trnava: FMK UCM, 2020. ISBN 978-80-572-0112-0. s. 131. 2018 [4] HURAJOVÁ, A., MINÁRIKOVÁ, J. TV and Broadcasting: Basic Outlines and Current Position. Trnava: FMK UCM, 2018. ISBN 978-80-8105-968-1. s. 26. 2018 [4] PREDNÁ, N., BUČKOVÁ, Z. Relácie o varení v slovenských verejnoprávnych a komerčných televíziách. In: ŠVOAUK 2018 [online] : sekcia masmediálnej komunikácie. Trnava: FMK UCM, 2018, s. 358 [2019-04-08]. ISBN 978-80-8105-981-0. Dostupné na: https://fmk.sk/download/SVOaUK-2018-Sekcia-masmedialnej-komunikacie.pdf 2016 [4] MEŠŤÁNKOVÁ, Mária. Politická komunikácia v médiách. In: Súmrak médií II. Košice: UPJŠ, 2016, s. 179, 180. ISBN 978-80-8152-419-6. 2015 [3] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Súčasnosť a budúcnosť verejnoprávneho vysielania vo Veľkej Británii. In: Autor - Vize - Meze - Televize. Praha: Česká televize, 2015, s. 119. ISBN 978-80-7404-176-1. 2014 [2] SZKURÁKOVÁ, L., BEDNÁRIK, J. Green marketing as opportunity for innovation. In MATÚŠ, J., PETRANOVÁ, D. (eds.) Marketing Identity : Explosion of Innovations. 2014. ISBN 978-80-8105-666-6, s. 510. WoS 2014 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Televízia v Spojených štátoch amerických : história, fakty, súvislosti. Trnava : FMK UCM, 2014. ISBN 978-80-8105-608-6. s. 122. 2014 [1] VIŠŇOVSKÝ, J., LALUHOVÁ, J. Public television as a provider of human values. In European Journal of Science and Theology, 2014, vol. 10, suppl. 1, pp. 175-184. Scopus 2013 [4] VIŠŇOVSKÝ, Ján. Televízia vo Veľkej Británii : história, fakty, súvislosti. Trnava : FMK UCM, 2013. ISBN 978-80-8105-508-9. s. 106.
2.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Human resources and personnel marketing management in business practice from the perspective of globalization / Denisa Jánošová, 2016. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science. Abstrakt príspevku je uverejnený v zborníku Globalization and its Socio-Economic Consequences : Book of Abstracts. In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : 16th International Scientific Conference : Proceedings / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Viera Bartosova, Jaroslav Belas. - Zilina : ZU - University of Zilina, 2016. - ISBN 978-80-8154-191-9, S. 767-774.

ohlasy:

   2017 [1] MAZANEC, J., BIELIKOVÁ, A. Evaluation of efficiency on pribciple of data envelopment analysis as a part of personnel management. In: Finance and performance of firms in science, education, and practice. Zlín: UTB, 2017, pp. 639-652. WoS
3.  ADM Vedecké práce v zahraničných časopisoch registrovaných v databázach Web of Science alebo SCOPUS Analysis of support and identification of barriers to SMEs in Slovakia and in the Czech Republic / Lenka Labudová, Denisa Jánošová, 2019. DOI DOI 10.5937/sjm14-23494. In: Serbian Journal of Management : an International Journal for Theory and Practice of Management Science. - ISSN 1452-4864, Roč. 14, č. 2 (2019), s. 437-453.

ohlasy:

   2021 [02] KUSÁ, A., PÁTÍK, L. Current trends in marketing communication due to changes in consumer shopping behavior Genertion Z. In: Marketing Identity. Trnava: FMK UCM, 2021, s. 435-447. ISBN 978-80-572-0220-2. 2021 [02] JÁNOŠ, D. The impact of globalization on selected aspects of marketing communication in the circular economy. In: Globalization and its Socio-Economic Consequences. Žilina: ŽU, 2021, s. 1-8. SHS Web of Conferences, 92. 2021 [01] BELÁS, J., et al. Perception of selected strategic management factors of SME in V4 countries. In: Serbian Journal of Management. 2021, 16(2), pp. 437-452. WoS 2020 [01] DVORSKÝ, J., KOZUBÍKOVÁ, L., BACOVÁ, B. The perception of business risks by smes in the Czech republic. In: Central European Business Review. 2020, roč. 9, č. 5, s. 25-44. WoS, Scopus 2020 [02] DANGHELA, M., MURMURA, F. The Impacts of EU Support Programs on SMEs: A Literature Review. In: Procedings of the ENTRENOVA. Zagreb: IRENET, 2020, s. 353-364. vol. 6. 2020 [3] JÁNOŠ, D., RYBANSKÝ, R. Waste Legislation and its Impact on Marketing Communication of the Circular Economy in Slovakia. In: Political Preferences. 2020, č. 26, s. 68. 2020 [2] RADOŠINSKÁ, J., KVETANOVÁ, Z., VIŠŇOVSKÝ, J. To thrive means to entertain: the nature of todays media industries. In: Communication Today. 2020, 11(1), s. 4-21. ISSN 1338-130X. WoS
4.  AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách Vybrané aspekty regionálneho marketingu / Denisa Jánošová ; recenzenti: Aleš Hes, Rudolf Rybanský, Jaroslav Rašner. - 1. vyd. - Trnava : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2015. - 114 s. - ISBN 978-80-8105-746-5.

ohlasy:

   2017 [3] RYBANSKÝ, R., BOTÍK, M. Teoretické koncepcie regionálneho rozvoja. In: Communication towards the prosperity of the Slovakia-Ukraine cross-border region (COPESCU). Uzhorod: Uzhorod National University, 2017, s. 277. ISBN 978-617-7333-36-3. 2016 [3] PETRANOVÁ, D., RYBANSKÝ, R., VAŠKO, P. Impact of regional development on tourism of region in Slovakia. In: The 6th Advances in Hospitality and Tourism Marketing and Management Conference. 2016, p. 103, 108. ISBN 978-0-9964244-1-7.
5.  AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách Human resources and personnel marketing management in business practice from the perspective of globalization / Denisa Jánošová, 2016. - Príspevok je indexovaný v databáze Web of Science. Abstrakt príspevku je uverejnený v zborníku Globalization and its Socio-Economic Consequences : Book of Abstracts. In: Globalization and Its Socio-Economic Consequences : 16th International Scientific Conference : Proceedings / edited by Tomas Kliestik ; reviewed by Viera Bartosova, Jaroslav Belas. - Zilina : ZU - University of Zilina, 2016. - ISBN 978-80-8154-191-9, S. 767-774.

ohlasy:

   2017 [1] MAZANEC, J., BIELIKOVÁ, A. Evaluation of efficiency on pribciple of data envelopment analysis as a part of personnel management. In: Finance and performance of firms in science, education, and practice. Zlín: UTB, 2017, pp. 639-652. WoS
VI.5. Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov (Maximálne päť najvýznamnejších projektov. Okrem názvu a stučnej charakteristiky projektu sa uvádza druh účasti (vedenie/ účasť/ iné), ak je možné, hyperlink na projekt a jeho výstupy a ohlasy.)
1.  „How to prevent SMEs failure“ 10/2018 -06/2019
2.  VEGA č.1/0283/15 „Aspekty marketingovej komunikácie v oblasti procesu tvorby hodnoty zákazníka na trhu B2C v kontexte s maximalizáciou trhového podielu v nákupnom spáde maloobchodu.“
3.  VEGA 1/0078/18 Aspekty marketingovej komunikácie v manažérskych procesoch kruhovej ekonomiky,
4.  VEGA 1/0606/21 Zmena preferencií v nákupnom správaní spotrebiteľov v kontexte dynamiky vývoja nástrojov marketingovej komunikácie.
5.  Possibilities and barriers for Industry 4.0 implementation in SMEs in V4 countries and Serbia

VII. Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

Aktivita/funkcia Názov inštitúcie/grémia Časové vymedzenia pôsobenia
Člen VR - FMK UCM 2016 - súčasnosť
Člen Odborová komisia FMK UCM Trnava 2018 - súčasnosť
Člen Editorial team - MLAR - FMK UCM Trnava 2015 - súčasnosť
Člen Redakčná rada - SLOVAK JOURNAL of HEALTH SCIENCES 2017 - súčasnosť
Člen KUM - Česká republika 2016 - súčasnosť
Člen Polish Communication Association 2021 - súčasnosť
Člen POPAI Central Europe 2019 - súčasnosť
Člen ČMS 2019 - súčasnosť

VIII. Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

Názov inštitúcie Sídlo inštitúcie Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum od kedy do kedy trval pobyt) Mobilitná schéma/pracovný kontrakt/iné (popísať)
THE UNIVERSITY OF INFORMATION TECHNOLOGY AND MANAGEMENT Sucharskiego 2, Rzeszow, Poland 14.03.2016 – 18.03.2016 Erasmus+
UNIVERSITY OF ECONOMICS IN KATOWICE Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poland 09.04.2018 – 12.04.2018 Erasmus+
Vysoká škola finanční a správní Estonská 600, Praha, ČR 06.05.2019 – 10.05.2019 Erasmus+
UNIVERSITY OF ECONOMICS IN KATOWICE Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poland 11.11.2019 – 15.11.2019 Erasmus+
University of Belgrade, Technical faculty in Bor (Srbsko) Vojske Jugoslavije 12, Bor, 19210, Serbia 2018 - 2020 V4 visegrad fund
UNIVERSITY OF ECONOMIC Ul. 1 Maja 50, Katowice, Poľsko 09.05.2022-13.05.2022 Erasmus+

IX. Iné relevantné skutočnosti (Maximálne 1800 znakov)

Expertízna a posudzovateľská činnosť: - vypracovávanie posudkov pre Vedeckú grantovú agentúru MŠVVaŠ SR a SAV - vypracovávanie expertných posudkov v oblasti regionálneho rozvoja

Stručný profil pedagóga v SK a EN jazyku

Slovenský jazyk:
Na fakulte pôsobí od roku 2010. Patrí medzi absolventov FMK, kde absolvovala bakalárske štúdium, magisterské štúdium, rigorózne konanie, doktorandské štúdium i habilitačné konanie. Svoju vedeckú, výskumnú a publikačnú činnosť orientuje najmä na oblasť regionálneho marketingu, marketingu neziskových organizácii. V súčasnom období je členkou Vedeckej rady FMK, členkou Českej marketingovej spoločnosti. Je členkou odborovej komisie pre doktorandské štúdium a školiteľkou v študijnom odbore 3.2.3 masmediálne štúdiá. Pôsobí v redakčnej rade časopisu Media Literacy Student Magazine.
Anglický jazyk: