Úroveň slovenských škôl a ich vybavenie v posledných rokoch napreduje. Stačí sa vrátiť v spomienkach na základnú školu a spomenúť si na typickú výučbu: veľká čierna tabuľa, biela krieda, lavice a stoličky. Pre pomôcky na vyučovanie si žiaci sami chodili do špecializovaných kabinetov a tešili sa z využitia máp na zemepise, laboratórneho príslušenstva na chémiu, ľudského torza a kostry na prírodopis. Elektronickou vymoženosťou bola kalkulačka a počítač bol azda jeden v celej škole. O ich využití vo vzdelávacom procese sme mohli len snívať. Častejšie sa moderné technológie vyskytovali na stredných a vysokých školách, samozrejme v závislosti od študijného programu a roku, v ktorom sme tieto školy navštevovali. V súčasnosti je situácia na slovenských školách iná. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako aj iné organizácie, združenia a podnikateľský sektor, prispeli k zlepšeniu technickej vybavenosti na slovenských školách, k modernizácii vzdelávacieho procesu či zavádzaniu nových technológií do vyučovania. Udialo sa tak predovšetkým prostredníctvom dvoch najvýznamnejších projektov zameraných na digitalizáciu a elektronizáciu vzdelávacieho systému na Slovensku. Táto publikácia vznikla na základe analýz projektov zavádzaných na slovenských školách v rámci digitalizácie edukačného procesu v uplynulých rokoch. Poskytuje tiež teoretický základ problematiky edukácie a mobilných aplikácií vo všeobecnosti a charakteristiku didaktických prostriedkov využívaných vo vzdelávaní v minulosti a dnes. V konkrétnych projektoch Škola na dotyk a Digiškola sme analyzovali všetky odporúčané mobilné aplikácie. Niektoré projekty už nie sú dostupné a nie je možné nájsť podrobnejšie informácie o ich priebehu, cieľoch a obsahu. Preto je táto publikácia nápomocná aj v tomto smere. Rozdelená je do štyroch hlavných častí, dve sú zamerané na teoretické uchopenie problematiky edukácie a mobilných aplikácií, v rámci ktorých uvádzame nové formy vzdelávanie ako e-learning a m-leaning Ďalšie dve časti sú zamerané na projekty v oblasti digitalizácie edukácie na Slovensku. V mnohých aspektoch ľudského života sa odráža technologický pokrok. Všetky odvetvia sa zavádzaním nových technológií a postupov snažia nielen zrýchliť svoju produkciu, výrobu či celkovo prácu, ale tiež ich zefektívniť. Inak tomu nie je ani v oblasti vzdelávania a to na všetkých jeho stupňoch. Nielenže sa dopĺňa obsah učiva o nové skutočnosti a poznatky, ale pribudol predmet, ktorý si my zo školských čias nepamätáme. Hovoríme o mediálnej výchove, ktorá sa dostáva do osnov slovenských základných škôl či už ako samostatný predmet alebo prierezová téma iných predmetov. Nástrahy spojené s médiami dokážu spôsobiť veľa problémov a ťažkostí predovšetkým u detí a mládeže. Využívať média, či už klasické (televízia, rádio, tlač) alebo tie novšie (internet) sa samozrejme dá aj na pozitívne účely, treba len vedieť s nimi správne pracovať. Média a s nimi spojené technológie sa vo vyučovacom procese používajú už niekoľko rokov. Ich rozšíreniu a ucelenejšiemu využívaniu na slovenských školách, predovšetkým od roku 2013, napomohli projekty zamerané na digitalizáciu a elektronizáciu vzdelávacieho systému. Publikácia je zameraná na projekty realizované Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu a súkromným sektorom. V skúmaných projektoch boli odporúčané mnohé mobilné aplikácie, ktorých analýza je významnou časťou tejto publikácie.
10 €