V súčasnosti vnímame výrazné zmeny v spoločenskom, technickom, či kultúrnom živote. Práve tieto zmeny sa stávajú predmetom politickej komunikácie a aj predmetom politického marketingu. V tejto publikácii sa venujeme práve aspektom komunikácie zo strany politických reprezentantov v teoretickej rovine. Publikácia objasňuje základné teoretické východiská z politickej komunikácie a politického marketingu. Objasňuje jej vývoj v historickom kontexte, ale aj nástroje ktoré využíva v dnešnom svete. V texte sa venujeme nie len samotnej komunikácii, či marketingu, ale aj legislatívou, ktorá v podmienkach Slovenskej republiky vplýva na túto oblasť. Publikácia sa venuje prostrediu politického marketingu a politickej komunikácii a princípom, ktoré politické strany, hnutia, či kandidáti využívajú. Ide o spôsob, ako politické strany, kandidáti a vládne inštitúcie prezentujú svoje myšlienky, oslovujú voličov a formujú verejnú mienku. Politický marketing, ktorý čerpá z princípov komerčného marketingu, sa zameriava na efektívne komunikovanie politických produktov – programov, kandidátov a ideológií – na politickom trhu. V ére digitálnych médií a sociálnych sietí sa politická komunikácia stáva stále dynamickejšou a interaktívnejšou. Politici dnes nekomunikujú len prostredníctvom tradičných médií, ako sú televízia a tlač, ale čoraz viac využívajú sociálne platformy na priamu interakciu s voličmi. Okrem toho, politický marketing sa čoraz viac orientuje na budovanie politických značiek a personifikáciu politiky, čím sa snaží osloviť rôzne voličské segmenty s konkrétnymi správami. Tento posun reflektuje aj zmenu vo vnímaní politiky, ktorá sa dnes v mnohých krajinách vníma skôr ako produkt, ktorý sa dá cielene propagovať a predávať.
5 €