Marketing v zdravotníctve

eKnižnica / Monografia /
SYSTÉM ZDRAVOTNÍCTVA NA SLOVENSKU Zdravotnícke zariadenia na Slovensku Systém nemocníc na S ...


Rok vydania:
2020
Dátum publikácie:
07.09.2020
Autor:

Mgr. Matej Martovič, PhD.

Oblasť záujmu:

Marketing,


Anotácia:

Marketing sa stal súčasťou každého odvetvia našej ekonomiky. Stretnúť sa s ním môžeme v súkromnej sfére, neziskovej sfére či vo verejnej správe. Výnimkou nie je už ani zdravotníctvo. Inštitúcie, ktoré pôsobia v zdravotníctve si uvedomili význam a dôležitosť marketingu. Zdravotníctvo je široký pojem, nakoľko zahŕňa mnoho subjektov, ktoré pôsobia v tejto oblasti. Patria tu farmaceutické spoločnosti, zdravotné poisťovne, poskytovatelia zdravotnej starostlivosti, či liečebné kúpele. Zmenou a transformáciou ekonomiky z plánovaného hospodárstva na trhové, si aj subjekty v zdravotníctve uvedomili, že marketing je pre ich fungovanie dôležitý. Výnimku netvoria ani nemocnice. Uvedomujú si, že ak majú mať dôveru zo strany pacientov, musia sa otvoriť a poskytovať relevantné informácie o činnosti nemocnice a práci lekárov. Preto vznikajú v nemocniciach funkcie hovorcov, neskôr PR manažérov a postupom času aj marketingové oddelenia, ktoré majú na starosti celý komunikačný koncept nemocnice. V tejto publikácii sa venujem problematike marketingu v zdravotníctve z pohľadu teórie, pričom teória berie na zreteľ podmienky v zdravotníctve na Slovensku. Publikácia je rozdelená do piatich základných kapitol, ktoré sa venujú základným teoretickým východiskám danej problematiky. Publikácia zdôrazňuje dôležitosť marketingu v zdravotníctve, pričom popisuje, že nejde len o predaj tovarov a služieb, ale dáva zdravotníctvu nový rozmer. Ide o informovanie pacienta zo strany zdravotníckych inštitúcií. Publikácia je určená pre študentov vysokých škôl, ktorí sa chcú vzdelávať v oblasti marketingu v zdravotníctve. Môže slúžiť aj ako podklad k teoretickým spracovaniu záverečných prác, či študijná pomôcka k predmetom, ktoré sa zaoberajú marketingom v zdravotníctve.

dostupné na čítanie

Prezeranie eKnihy

Obsah: 41 strán

1
2
3
4
5
6

Ďalšie publikácie autora, alebo podobné publikácie

Publikácie s podobným obsahom

SLOVENSKÝ MEDIÁLNY PRIEMYSEL
rok vydania: 2023
nahral:
autor:
eKnižnica / Monografia
Media text in the mirror of linguistics
rok vydania: 2022
nahral:
autor:
eKnižnica / Monografia
Moderný marketing
rok vydania: 2021
nahral:
autor:
eKnižnica / Monografia
Praktická implementácia nástrojov marketingovej komunikácie
rok vydania: 2021
nahral:
autor:
eKnižnica / Monografia
Globalizovaný filmový priemysel
rok vydania: 2021
nahral:
autor:
eKnižnica / Monografia

Kontakt

E-mail:
svc_fmk_da@ucm.sk

Prípadne vyplňte
Kontaktný formulár
Adresa

Univerzita sv. Cyrila a Metoda
Nám. J.Herdu 2
917 01 Trnava
Použitie archívu:

Časté otázky
Ak chcete použit archív a
nemáte prístupové údaje
zaregistrujte sa.
Zabudli ste heslo?


Tento archív je duševným
vlastníctvom FMK UCM
v Trnava

Ochrana osobných údajov (GDPR)
Obchodné podmienky