eKnižnica / Monografia /
Ekonomické aspekty nadnárodne šírenej filmovej tvorby
Vybrané problémy marketingu a distrib ...
Masmediálna komunikácia,
Monografia upriamuje pozornosť na hollywoodsku filmovú produkciu, ktorá aj napriek ekonomickému potenciálu čínskej či indickej filmovej tvorby stále dominuje medzinárodnej distribúcii filmových diel. Globalizačné tendencie silných ázijských národných kinematografií sú, zdá sa, podstatne limitovanejšie z dôvodu kultúrnej špecifickosti jednotlivých produktov. Veľká väčšina úspešných čínskych, indických alebo kórejských filmov dosahuje žiadaný profit predovšetkým na (svojich) domácich mediálnych trhoch. Nezanedbateľným faktorom je aj široké povedomie členov globálnych mediálnych publík o produktoch americkej kinematografie. Naopak, znalosti ľudí žijúcich v „západnom“ svete o japonských, kórejských, čínskych či indických snímkach sú povrchné a nekonkrétne. Pravda, ak opomenieme existenciu a záujmy početných indických, čínskych či kórejských diaspór žijúcich práve na Západe. Hollywoodska tvorba tak nateraz zostáva jedinou národnou kinematografiou, ktorá dokáže úspešne distribuovať svoje obsahy naprieč všetkými kontinentmi a rôznymi civilizačnými okruhmi či kultúrnymi formáciami.