eKnižnica / Zborník /
ZODPOVEDNÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA V ŤAŽKÝCH ČASOCH KRÍZY Zmeny marketingového prostredia ...
Marketing,
Marketing Identity COVID-2.0, to je názov konferencie, ktorý vyplynul z celosvetovej situácie okolo pandémie COVID-19. Názov COVID-2.0 evokuje druhú vlnu tejto pandémie, ktorá ovplyvnila kompletne životy ľudí na celom svete, čím svet vstúpil do krízovej komunikácie. Práve komunikácia sa stala dôležitou súčasťou informovania ľudí o tom, ako sa majú správať, ako majú dodržiavať prijaté opatrenia a čo môže ochorenie spôsobiť. Vlády si v tomto čase uvedomili silu marketingovej komunikácie, ktorá prebiehala na všetkých platformách – od onlinové až po offlinové platformy. Správna komunikácia hrala významnú úlohu najmä v tom, aby sa správne informácie čo najrýchlejšie dostali k cieľovej skupine. Ľahké to nemal ani súkromný sektor. Najmä firmy, ktoré podnikajú v rôznych odvetviach, ako gastronómia, cestovný ruch, welness či eventové agentúry. Mnoho z nich muselo zmeniť zámer podnikania alebo ho upraviť aktuálnej situácii. Práve v tejto chvíli bolo potrebné zmeniť aj štýl marketingovej komunikácie a dostať nové produkty a služby medzi cieľovú skupinu. Podnikatelia reagovali na nové situácie, z ktorých vznikali nové produkty a služby, ktoré museli dostať k svojim zákazníkom. Takisto aj akademický sektor bol postavený pred nové výzvy, ktoré súviseli s prechodom na onlinové vyučovanie. Vďaka situácie okolo Covid-19 sa i vzdelávacie inštitúcie dostali do nepredvídateľnej situácie, ktorá ich nútila reagovať rýchlo a operatívne. Celý akademický i študentský život sa i na našej fakulte presunul do onlinového sveta. Veľa sme sa naučili, získali nové skúsenosti. Základnou črtou zvládnutia tejto krízovej situácie bolo pokračovať nielen vo vzdelávacích, alej aj výskumných, vedeckých aktivitách, pričom nezabudnúť aj na umelecké aktivity, študentské eventy, workshopy a konferencie. Teší ma, že sme boli schopní pripraviť medzinárodnú vedeckú konferenciu aj v onlinovom prostredí. Vyžadovalo si to mnoho úsilia organizačného výboru. Príspevky v tomto zborníku sú tematicky zamerané na COVID-19. Prostredníctvom našej konferencie a tohto zborníka sa vytvorila diskusia okolo pandemického roka v spojitosti s marketingovou komunikáciou. V zborníku môžete nájsť mnoho príspevkov, ktoré sa venujú rôznym oblastiam marketingovej komunikácie a vplyv koronavírusu na samotnú komunikáciu firiem. V zborníku publikovali autori z rôznych krajín Európy, čím prispeli rôznymi pohľadmi na danú tému v jednotlivých krajinách. Milí čitatelia, verím, že príspevky publikované v tomto zborníku vám prinesú mnoho zaujímavých poznatkov a inšpirácií a pomôžu vám napredovať vo vašom odbornom raste. Verím, že čoskoro našu tradičnú konferenciu zorganizujeme aj mimo onlinového sveta tak, ako sme na to tradične zvyknutí.